Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější diesel Audi se postavil sportovním modelům, dokázal překvapit
13.1.2020 | Petr Miler
Hierarchie sportovních modelů Audi je jasně daná už písmeny v jejich jménech, a tak by se nemělo stát, že model RS podlehne obyčejnějšímu eSku, zvláště pak dieselovému. Jenže stačí pár let vývoje a i k tomu může dojít.
Audi dnes nabízí záplavu výkonných modelů s písmeny S a RS ve znaku - můžete vybírat z hatchbacků, sedanů, kombíků kupé i SUV, dle libosti. Takový stav nelze označit za nový, jedna novinka si v loňském roce cestu do nabídky značky ale přece jen proklestila - jde o řadu dieselových typů s písmeny S ve jméně.
I dříve jsme měli tu čest s pár výkonnými SUV ukrývajícími naftový motor, nyní jde ale o celou plejádu vozů - S4 Avant, S5 Coupe, S5 Sportback, S6 Avant a S6 Sportback všechny pracují s motorem 3,0 TDI s dvěma turby a elektrickým kompresorem, který jim dopřává až 347 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. To není zanedbatelná porce, leckdo nad nimi ale mávne rukou s tím, že to není zase tolik a diesely se do sportovně laděných aut až tak nehodí.
Jak si tato S ve skutečnosti stojí, se rozhodl ukázat Mat Watson z carwow, který na letiště dotáhl vskutku pestrou směsici ostrých Audi. Vedle nové S4 Avant se zmíněným dieselem šlo o starší RS4 Avant B7 s motorem 4,2 V8 bez turba a 420 koňmi výkonu a aktuální RS5 Sportback s 450 koňmi a RS3 Sportback s 400 koňmi. Jak Mat hned naznačil, mělo jít spíše o dva dvojboje (RS3 vs. RS5 a RS4 vs. S4 TDI), to ale souboji na zajímavosti ani trochu neubíralo.
Nás zajímalo hlavně to, jak si stojí nová S4 proti starší RS4. Ta je ve verzi Avant a s manuálním řazením dodnes obdivovanou strojovnou ideálně mísící výkon, jakousi řidičskost a praktičnost. A s 1 650 kily hmotnosti oproti 1 825 kg nové S4 by při vyšším výkonu mělo jasně vládnout. Jenže už mnohokrát jsme řekli, že maximální výkon je dnes jen dílčí informace a jeho vysoké průměrné hodnoty u moderních turbomotorů často obrací kartu. A tak tomu bylo i v tomto případě.
Souboj to byl od začátku do konce velmi vyrovnaný, nakonec to ale byla moderní S4 TDI, která se mohla v cíli radovat z vítězství. Čas byl shodných 13,6 sekundy u obou vozů a RS4 v závěru dotahovala, přesto ale o několik decimetrů prohrála. RS3 s RS5 si hrály vlastní ligu a nakonec to z nich byla silnější RS5, která dorazila do cíle dříve. Čas 12,0 sekundy už je výkon blízký supersportům a ani RS3 se za výsledek 12,4 sekundy nemusí stydět - na juniorské a podstatně levnější RS je to obdivuhodný výkon.
V případě pružného zrychlení se opakovalo téměř to samé - RS5 poodjela, RS3 se držela v závěru a RS4 B7 s S4 B9 sváděly těsný souboj, ve kterém tentokrát vyhrála o fous RS4 přece jen schopnější ve vyšších rychlostech. Na brzdách pak výsledek odpovídal hmotnosti - RS3 s 1 550 kg byla nejlepší, RS4 s 1 650 druhá, RS5 s 1 720 třetí a S4 Avant TDI s 1 825 kg poslední.
Přesto je třeba říci, že právě ona je hrdinou tohoto klání - že si poslední dieselové S s tak malým maximálním výkonem vedle jakéhokoli RS vůbec škrtne, natož že jedno z nich porazí, se rozhodně nedalo očekávat.
Nové Audi S4 Avant s nejnovějším dieselem 3,0 TDI s 347 koňmi kupodivu zdolal starší RS4 B7 s 420 kobylami. Moderní RS3 a RS5 si hrály vlastní ligu, i tak mezi nimi stojí za pozornost jen malá ztráta juniorské RS3
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 3 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 4 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 6 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 7 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.24. 19:14 - HondaMan
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch