Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější Bugatti si střihlo „turné” po státu, kde si najde nejvíc kupců. Znovu ukázalo svůj úchvatný motor V16 i interiér
4.9.2024 | Petr Prokopec
Pokud šestnáctiválcová novinka ještě není kompletně vyprodaná, nebude k tomu mít daleko, a to i když na předání prvních kusů dojde až za dva roky. Po „turné“ v Kalifornii muselo zájemců o něj jen přibýt.
Kolikrát v životě jste viděli nové Bugatti na vlastní oči? Většina lidí nejspíš na tuto otázku odpoví zavrtěním hlavy a smutným konstatováním, že takovou příležitost ještě neměla. To až tak překvapivé není, neboť celková produkce automobilky z Molsheimu se počítá na pouhé tisíce. Většina z nich navíc spadá do meziválečného období, neboť EB110 bylo vyrobeno ve 139 kusech, Veyron ve 450 a Chiron v pěti stovkách. Tourbillon pak bilanci značky žádným zásadním způsobem nezvýší, neboť v plánu je výroba pouze 250 exemplářů.
Novinka je tedy vůbec nejvzácnějším modelem, jenž vznikne pod křídly koncernu Volkswagen. Privátní klientela jej poprvé viděla už loni, veřejnost si ovšem musela počkat až na letošek. Ta evropská nicméně měla tu čest podívat se na online premiéru, zatímco Američané si již mohli Tourbillon také patřičně ohmatat. Vůz totiž nejen nechyběl v Monterey, ale zároveň si také střihl jakési turné po Kalifornii, kde si drahá auta často nachází nejvíc kupců a o Bugatti to platí bezezbytku. Automobilka ale nechtěla jen lákat novou klientelu, chtěla také potěšit své fanoušky z řad obyčejnějších lidí.
Mate Rimac, šéf této značky, totiž již během červnového debutu oznámil, že vůz je takřka kompletně vyprodaný. Dnes se tak počet volných kusů bude nutně blížit nule, pokud už nulový není (ale to by asi Bugatti řeklo). V roce 2026, kdy má dojít na předání prvních exemplářů, pak zjevně počet zájemců již bude dalece přesahovat oznámenou produkci. I když tedy Tourbillon startuje na 3,8 milionech Eur (přes 95 milionů Kč), dá se předpokládat, že až vozy dorazí k majitelům, bude jejich hodnota ještě vyšší.
Za něčím takovým stojí hlavně hnací ústrojí. Na rozdíl od všech tří výše zmíněných předchůdců totiž Tourbillon přepřáhnul na atmosférické plnění, přičemž šestnáctiválec o 8,3litrovém objemu spároval se třemi elektromotory. Samotný spalovací agregát vyvinutý britskou firmou Cosworth produkuje 1 000 koní, celkově jich pak řidič má pod pravou nohou osmnáct set. S tímto stádem je přitom možné zdolat stovku pod 2 sekundy a čtyřstovky za 25 sekund.
Druhé zmíněné hodnoty vůz ve Státech pochopitelně s ohledem na legislativu nedosáhl, místo toho budil pozornost na pacifické dálnici, v buticích v Beverly Hills nebo během exkluzivních akcí v Nobu a Soho. Poté se přesunul na Newport Beach, kde byl hvězdou speciální akce Super Car Show. Nyní je ale již na cestě zpátky do Evropy, neboť od 12. do 15. září se bude účastnit přehlídky Arts & Elegance Richard Mille v Chantilly.
Bugatti Tourbillon si střihlo „turné“ po Kalifornii, kde chtěla automobilka hlavně potěšit fanoušky, kupců už moc uhranout nepotřebuje, pokud ještě vůbec nějaké shání. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- VW nedokázal zabránit meziročnímu poklesu prodejů elektrických aut ani za pomoci všech svých značek dohromady
před hodinou - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
včera - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
včera - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva