Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Svého času nejlevnější nové 400koňové auto Evropy se dnes jako ojeté dá koupit opravdu levně
16.12.2021 | Petr Miler
Možná ani nevíte, že se tu něco takového vůbec oficiálně prodávalo a nutno dodat, že prodejní trhák to navzdory svým parametrům nebyl. Pár kousků se ale přece jen prodalo a dnes jsou jako ojetiny ještě lákavější.
Jednou z nejzajímavějších automobilových novinek letošního roku se stal nový Nissan nazvaný prostě Z. Malý sporťáček ale probudil ve spoustě lidí probudili nejen touhu, nýbrž i závist. Atraktivní kupé se 406 koňmi výkonu z motoru 3,0 V6 biturbo, navíc s manuální převodovkou a pohonem zadních kol se základní cenou pod 900 tisíc Kč nevídá. My jej ale můžeme leda závidět lidem žijících v jiných koutech světa - regulace Evropské unie už smysluplnou existenci takového auta na místních trzích nepřipouští.
Pokud byste ale přece jen chtěli podobně silný stroj za podobné peníze a pořád trvali na tom, že musí jít o moderní vůz, cesta existuje. A to dokonce i pokud si řeknete, že kupé stejně nevyužijete a měl by to být praktický vůz pro celou rodinu. Ještě před pár léty se totiž v Evropě prodávalo auto značky Infiniti, prémiové divize Nissanu, které mělo úplně ten samý motor jako nové Z.
Ve své době platilo s cenou od 1,4 milionu Kč za nejlevnější čtyřsetkoňové nové auto v Evropě, které šlo navíc označit za praktické. Dnes se dá stále koupit jako zánovní a protože je vždy alespoň trochu ojeté, stojí ještě o mnoho méně. Značka Infiniti to u nás sice zabalila v roce 2016, jinde v Evropě ale působila ještě roky, takže lze myslet i na vozy z roku 2019.
V hávu Q50 s nenápadným označením 3.0t Sport tedy dostanete sportovně laděný sedan s pohonem zadních kol a sedmistupňovým automatem. Jeho motor generuje až 406 koní a 475 Nm, takže nejde o žádné ořezávátko ani při hmotnosti 1 775 kg. Na stovku akceleruje za 5 sekund a bez omezovače umí jet až 295 km/h. Přitom je to komfortní a prostorné auto se spoustou luxusních vymožeností, které umožní nejen sportovní jízdu, ale také pohodlné cestování, odvoz dětí do školky či cestování po větších nákupech.
Výhodnou nabídkou bylo toto Infiniti už jako nové auto, teď si můžete vybrat z pár přežívajících ojetin v Evropě za ceny od asi 550 tisíc Kč. V takovém případě je třeba akceptovat 3-4 roky staré kusy s nájezdem okolo 100 tisíc km, jako je ten na fotkách níže. Jde zaručeně o evropské provedení dodané jako nové do Německa v docela atraktivním modrém provedení s vysokou výbavou a pravidelnou péčí autorizovaného servisu. Na svůj nájezd lehounce přes 100 tisíc km vypadá velmi dobře-
Tento kousek je k dispozici za 25 690 euro, tedy asi 650 tisíc Kč. Navíc lze odečíst německou DPH a dostat se tedy asi o dalších 100 tisíc níž, skoro na třetinu původní ceny. Kdo a co vám dnes něco takového nabídne? Když v roce 1995 přišlo na trh Porsche 911 Turbo generace 993, tedy tedy tehdejší výkonový vrchol ikonického kupé, mělo pod zadní kapotou 408 koní. Dnes můžete mít přibližně jeho dynamiku v hávu praktického auta za cenu nové Octavie ve specifikaci blízké té základní.
Infiniti Q50 s třílitrovým šestiválcem a 406 koňmi je dnes na trhu ojetin rarita, smysl o něm uvažovat ale má - jde o jasně nejlevnější moderní a praktické auto s takovým výkonem a odpovídající dynamikou. Foto: Bavaria Autoarena Straubing, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 7 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 8 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 9 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 22:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 20:34 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus