Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější moderní Maybachy stojí překvapivě málo, jde přitom pořád o epesní jachty na kolech
5.11.2021 | Petr Miler
Už když se řekne slovo Maybach, člověk si pomyslí cosi o absolutní smetánce mezi auty, na kterou bez milionů v kapse nemůžete ani pomyslet. Jenže ona už to není tak úplně pravda.
Nemluvíme nyní o tom, co se pod značkou Maybach prodává v posledních letech, to jsou v podstatě jen zvláštní výbavové verze „běžných” Mercedesů, ale o modelech Maybach 57 a 62, kterými se koncern Daimler pokusil tuto značku vzkřísit zkraje milénia. Nemířil nízko, šel přímo po Rolls-Roycu a v lecčems nabízel i více než Britové, přesto neuspěl. Jak tato epizoda v roce 2011 skončila, ostatně dobře víme.
Přesto tehdejší Maybachy chováme v úctě. Nebyly možná nejkrásnější, ale byly sakra výjimečné, komfortní, luxusní a také trvanlivé. Jsou lidé, kteří si je nemohou vynachválit, však jeden z majitelů se s 62S nechal vozit přes 1 milion km. Jde také o velmi vzácná auta, vzniklo jich za skoro 10 let jen něco přes 3 tisíce kusů, takže když nějaký náhodou potkáte, nutně na něj budete hledět v úžasu tušíc, že před sebou stále máte něco, co stále stojí spoustu milionů a má předpoklad na ceně spíše jen stoupat. Jenže není tomu tak.
Ze zvědavosti jsme se podívali, kam dnes ceny ojetých Maybachů klesly a byli jsme překvapeni. I když jde o auto, které je nabízeno v Evropě jen v asi stovce kusů a nejvíce ojetý exemplář v prodeji má na tachometru necelých 200 tisíc km - na takový vůz při správné údržbě skoro nic -, přesto si lze už za ceny okolo 70 tisíci Eur docela vybírat. To pochopitelně není málo peněz, je to pořád asi 1,75 milionu korun, ale za Maybach 57 nebo 62? Výjimečný stroj, který vznikl v tak malém množství exemplářů, už nikdy nebude obyčejný a jednou možná půjde i o ceněný sběratelský artikl?
Můžete namítnout, že jde o 10 a více let staré vozy s ne úplně nízkými nájezdy, navíc velké limuzíny nikdy dobře ceny nedržely. Jenže ani tak není zmíněných 1,75 milionu Kč mnoho a pro srovnání můžeme vzít zavděk přímým konkurentem, Rolls-Roycem Phantom. Také v jeho případě lze sáhnout po exemplářích z poloviny předminulé dekády, také v jeho případě lze narazit na kusy s kilometrovým proběhem mezi 100 a 200 tisíci km, navíc se jich vyrobilo násobně více. Přesto nelze pomýšlet na zachovalý kus za méně než 2,6 milionu Kč.
Takže je Maybach dobrá koupě? Možná, posuďte sami. Na fotkách níže vidíte menší (bavíme se pořád o skoro šestimetrovém autě, takže malé vážně není...) model 57 z roku 2005, který je dnes tím nejlevnějším v evropském prodeji. Má najeto 102 tisíc km, což není nic, ale na autě znát rozhodně nejsou a ani pro jeho dvakrát přeplňovaný motor 5,5 V12 s výkonem až 405 kW (551 koní) to těžko mohl být velký zápřah, třebaže se musel vypořádávat s více jak 2,7 tuny „živé váhy”. A že mu to šlo, stovka za 5,4 sekundy u takového kolosu dynamicky nezklame ani dnes, o maximálce v rychlostech začínajících dvojkou tady rozhodne jen nastavení omezovače.
Prodávající hovoří o bezvadném technickém stavu, stoprocentní garanci najetých km a znovu stoprocentní jistotě, že jde o nebourané auto. Původní cena vozu v údajně maximální výbavě atakovala hranici 500 000 Eur, dnešním kurzem 12,6 milionu Kč. Dnes je nabízen za 48 900 Eur, tedy 1,23 milionu Kč. Slušná ztráta hodnoty, za 102 tisíc km - někdo zaplatil přes 11 milionů korun, tj. skoro 110 Kč na km jen za amortizaci. A pak že jsou pražské taxíky drahé...
Luxus na palubě pochopitelně nezná slovo kompromis, hlavně pro ty vzadu. Je tu všechno od dřeva a kůže až po ledničku, televizi či špičkové audio. A podívejte se na ty budíky ve stropě, které jiné auto vám tohle dá? I když mu bude 20, 30 nebo 50 let, bude to něco. A teď se to prodává za cenu, za kterou nekoupíte ani nejoholenější nové pětkové BMW. Tento konkrétní vůz byl navíc prodán jako nový v Německu, kde celou dobu jezdil a dnes je k dispozici v Norimberku. Bude chtít hodně odvahy po takovém autě sáhnout, ale jen si to zkuste říci: Před domem na mě čeká Maybach...
Ojeté moderní Maybachy jsou dnes nabízeny levněji, než by člověka napadlo. I ve stavu, který vypadá velmi dobře, s jasnou historií a nijak extrémním nájezdem. Tento je za 1,23 milionu korun tím vůbec nejlevnějším nebouraným a plně pojízdným v Evropě. Foto: Sportgarage Nürnberg, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 8 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před 10 minutami - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před hodinou - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 3 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 4 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva