Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlépe placení závodní jezdci roku 2016: kolik si lze vydělat „točením volantem”?
12.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jako pilot Formule 1 si můžete vydělat i přes jednu miliardu korun ročně, v takovém fotbale se ale bere ještě víc. A na špici nejsou jen piloti F1.
Před pár dny jsme se podívali na přerozdělování financí mezi jednotlivými týmy Formule 1. Nejvíce pobírá Ferrari, ačkoliv Pohár konstruktérů italské stáji již hezkých pár let uniká. O fair play přístupu si můžeme myslet, co chceme, zvláště v souvislosti se stájemi jako Force India či Sauber, které navzdory lepším výsledkům berou méně než horší McLaren. Realita ale jen reflektuje fakt, že bez maranellských se F1 v podstatě neobejde, odchodu Force India či Sauberu by si ale prakticky nikdo ani nevšiml.
Obdobný přístup ostatně panuje také mezi samotnými piloty, jejichž platy se aktuálně objevily v rámci žebříčku sestaveného magazínem Forbes. I když je pravda, že zde minimálně v rámci prvých příček je pamatováno na mistrovské tituly. Čelo pelotonu obsadil loňský a předloňský mistr světa Lewis Hamilton. Ten si každoročně přijde na 46 milionů dolarů (cca 1,093 mld. Kč), z čehož 42 milionů USD (997,6 mil. Kč) připadá na základní plat a zbytek na jiné příjmy.
Druhý v pořadí je Sebastian Vettel, který sice v loňském roce skončil na celkové třetí příčce v pořadí, pochlubit se však může čtyřmi tituly z let 2010 až 2013. Jeho plat 41 milionů dolarů (973,82 mil. Kč) tak není překvapivý. O trochu větší kontroverze však panuje u Fernanda Alonsa, který s 36,5 miliony USD (866,94 mil. Kč) získal bronz, i když jeho bodové hodnocení tomu neodpovídá.
Je samozřejmě otázkou, kde by asi Alonso v rámci šampionátu skončil, kdyby měl k dispozici lepší vůz. Odchod od Ferrari a návrat do McLarenu však byl jeho volbou, přičemž ostatní se mohou ptát, jestli britská stáj španělského pilota nepřeplácí - jeho reputace nejlepšího jezdce v poli začíná v poslední době kolísat.
V souvislosti s tím se hojně spekuluje o Alonsově přestupu do světa NASCARu. Dá se ovšem předpokládat, že i v této sérii by nejspíše Španěl pobíral nemalý plat, jak ostatně dosvědčuje gáže Jimmieho Johnsona a Dale Earnhardta Jr., kteří si ročně přijdou na 23,5 milionů dolarů (558,17 mil. Kč), respektive 22,2 mil. USD (527,29 mil. Kč).
Oba dva závodníci přitom svými platy překonali i Nico Rosberga, který je posledním pilotem F1, který se do forbesovské stovky nejlépe placených sportovců vešel. Jeho gáži se lze podivovat, neboť ačkoliv loni skončil v šampionátu na druhém místě za Hamiltonem, Mercedes si jej cení „pouze“ na 21 mil. USD (498,79 mil. Kč).
Je pak třeba dodat, že ani jakkoliv je Hamiltonův příjem královský, i on paběrkuje ve srovnání s Cristiano Ronaldem, Lionelem Messim či LeBronem Jamesem. Ti si totiž každoročně přijdou na 88 milionů dolarů (2,09 miliardy korun), respektive 81,4 (1,933 mld. Kč) a 77,2 (1,833 mld. Kč). První dva přitom do míče kopou, zatímco ten třetí jej zavěšuje do koše. To všechno vám v detailu přiblíží přiložené tabulky
Nejlépe placení závodní jezdci v roce 2016
Lewis Hamilton je nejlépe placeným pilotem F1 současnosti, jeho kolega Nico Rosberg bere poloviční gáži. Před nej se přitom vklínili nejen Vettel a Alonso, ale také dva závodníci ze série NASCAR
Nejlépe placení piloti F1 v roce 2016
Nejlépe placení sportovci v roce 2016 bez ohledu na zaměření
Zdroj: Forbes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva