Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlépe placení závodní jezdci roku 2016: kolik si lze vydělat „točením volantem”?
12.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jako pilot Formule 1 si můžete vydělat i přes jednu miliardu korun ročně, v takovém fotbale se ale bere ještě víc. A na špici nejsou jen piloti F1.
Před pár dny jsme se podívali na přerozdělování financí mezi jednotlivými týmy Formule 1. Nejvíce pobírá Ferrari, ačkoliv Pohár konstruktérů italské stáji již hezkých pár let uniká. O fair play přístupu si můžeme myslet, co chceme, zvláště v souvislosti se stájemi jako Force India či Sauber, které navzdory lepším výsledkům berou méně než horší McLaren. Realita ale jen reflektuje fakt, že bez maranellských se F1 v podstatě neobejde, odchodu Force India či Sauberu by si ale prakticky nikdo ani nevšiml.
Obdobný přístup ostatně panuje také mezi samotnými piloty, jejichž platy se aktuálně objevily v rámci žebříčku sestaveného magazínem Forbes. I když je pravda, že zde minimálně v rámci prvých příček je pamatováno na mistrovské tituly. Čelo pelotonu obsadil loňský a předloňský mistr světa Lewis Hamilton. Ten si každoročně přijde na 46 milionů dolarů (cca 1,093 mld. Kč), z čehož 42 milionů USD (997,6 mil. Kč) připadá na základní plat a zbytek na jiné příjmy.
Druhý v pořadí je Sebastian Vettel, který sice v loňském roce skončil na celkové třetí příčce v pořadí, pochlubit se však může čtyřmi tituly z let 2010 až 2013. Jeho plat 41 milionů dolarů (973,82 mil. Kč) tak není překvapivý. O trochu větší kontroverze však panuje u Fernanda Alonsa, který s 36,5 miliony USD (866,94 mil. Kč) získal bronz, i když jeho bodové hodnocení tomu neodpovídá.
Je samozřejmě otázkou, kde by asi Alonso v rámci šampionátu skončil, kdyby měl k dispozici lepší vůz. Odchod od Ferrari a návrat do McLarenu však byl jeho volbou, přičemž ostatní se mohou ptát, jestli britská stáj španělského pilota nepřeplácí - jeho reputace nejlepšího jezdce v poli začíná v poslední době kolísat.
V souvislosti s tím se hojně spekuluje o Alonsově přestupu do světa NASCARu. Dá se ovšem předpokládat, že i v této sérii by nejspíše Španěl pobíral nemalý plat, jak ostatně dosvědčuje gáže Jimmieho Johnsona a Dale Earnhardta Jr., kteří si ročně přijdou na 23,5 milionů dolarů (558,17 mil. Kč), respektive 22,2 mil. USD (527,29 mil. Kč).
Oba dva závodníci přitom svými platy překonali i Nico Rosberga, který je posledním pilotem F1, který se do forbesovské stovky nejlépe placených sportovců vešel. Jeho gáži se lze podivovat, neboť ačkoliv loni skončil v šampionátu na druhém místě za Hamiltonem, Mercedes si jej cení „pouze“ na 21 mil. USD (498,79 mil. Kč).
Je pak třeba dodat, že ani jakkoliv je Hamiltonův příjem královský, i on paběrkuje ve srovnání s Cristiano Ronaldem, Lionelem Messim či LeBronem Jamesem. Ti si totiž každoročně přijdou na 88 milionů dolarů (2,09 miliardy korun), respektive 81,4 (1,933 mld. Kč) a 77,2 (1,833 mld. Kč). První dva přitom do míče kopou, zatímco ten třetí jej zavěšuje do koše. To všechno vám v detailu přiblíží přiložené tabulky
Nejlépe placení závodní jezdci v roce 2016
Lewis Hamilton je nejlépe placeným pilotem F1 současnosti, jeho kolega Nico Rosberg bere poloviční gáži. Před nej se přitom vklínili nejen Vettel a Alonso, ale také dva závodníci ze série NASCAR
Nejlépe placení piloti F1 v roce 2016
Nejlépe placení sportovci v roce 2016 bez ohledu na zaměření
Zdroj: Forbes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 5 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 7 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva