Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii

Tahle verze si v dobách obecně širšího výběru mnoho přízně nezískala, máme ale pocit, že časem zraje jako víno. Obvykle je těžké ji koupit jinak než hodně ojetou, tahle je dodnes zánovní i docela slušně vybavená. Přesto není drahá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii

5.7.2024 | Petr Miler

Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii

/

Foto: Automobile H. Ensfelder, publikováno se souhlasem

Tahle verze si v dobách obecně širšího výběru mnoho přízně nezískala, máme ale pocit, že časem zraje jako víno. Obvykle je těžké ji koupit jinak než hodně ojetou, tahle je dodnes zánovní i docela slušně vybavená. Přesto není drahá.

V dnešní době by někteří byli nejraději, kdybychom pěli ódy na elektrická auta, bohužel pro ně jsme ale přesvědčeni, že okolnosti nejvíc přejí kompaktním dieselům. Čas z nich podle nás udělá nejvýhodnější koupi, a to přinejmenším ze tří důvodů.

Prvním je pochopitelně spotřeba paliva, která je - ať se nám to líbí nebo ne - při srovnatelném stylu jízdy stále o desítky procent nižší než u benzinu. To dělá i při současných cenách paliv obrovský rozdíl. A přes některé výkyvy na trhu zůstáváme přesvědčeni, že toto palivo zůstane dlouhodobě tím dostupnějším.

To je ostatně důvod druhý - cena nafty je větší politikum než cena benzinu. Není možné, aby diesel stál delší čas o desítky procent víc než benzin, zdražilo by to okamžitě (kvůli nákladní dopravě, samozřejmě) skoro všechno, co se dá koupit. A to je po letech inflace v řádu desítek procent jednoduše velmi ožehavé téma. Vždy se tedy podle nás „nějak zařídí”, aby nafta nestála příliš - vzhledem k pořád extrémně vysokému zdanění paliv je manévrovací prostor hodně velký.

Třetím je pak fakt, že diesely zejména z menších a levnějších aut mizí a dál mizet budou. Některé automobilky proti naftovým motorům samy nesmyslně bojují, například dealeři Škody v Česku už mají nějaký ten pátek „zakázáno” (přes omezování podpor automobilky, které jsou ale pro byznys většiny dealerů klíčové) pořizovat si jako předváděcí a salónní auta dieselové verze, to je pochopitelně dál vytlačuje z trhu. A v menších modelech už nejsou k dispozici vůbec. Poptávka po nich ovšem nevymřela a automobilky nad ní moc nemají - v bazarech jsou diesely pořád velmi žádané. Lze tedy očekávat, že když si dnes koupíte takový nafťák, pokles jeho hodnoty bude vzhledem ke klesající nabídce a stabilnější poptávce menší, pokud vůbec nějaký. To všechno dělá z dieselů dobrou koupi.

Problém je v tom, že jako nové buď nejsou, popř. jsou moc drahé, takže musíte do bazaru. A tam obvykle není výběr bůhvíjaký, tedy pokud nehledáte rok staré auto za patřičnou cenu. Většina lidí si diesely kupuje na dlouhé ježdění a po pár letech mají najeto snadno statisíce kilometrů. Nemusí to nutně znamenat, že jsou špatné, ale ruku na srdce - čím menší nájezd bude, tím lépe pro vás.

Proto nás v poslední době čas od času zaujmou i nabídky málo jetých dieselů a dnes tu máme jeden právě takový. Auto na fotkách níže je svéráz svého druhu, je to Octavie třetí generace s možná ne až tak vytouženým, ale zaručeně nejúspornějším motorem 1,6 TDI o 105 koních, který se pyšní kombinovanou spotřebou 3,8 litru nafty (to dává dojezd 1 315 km na natankování, mimochodem), mimoměstskou 3,3 litru. A z vlastní zkušenosti můžeme říci, že jezdit s ním mimoměstské trasy klidně i „pod tři” a dlouhodobě zvládat kombinaci „pod čtyři” nevyžaduje žádné velké umění. Platí to zejména s automatickou převodovkou DSG s dlouhou sedmičkou. A přesně tou je tento vůz vybaven.

Zajímavá je také výbavová specifikace, neboť málo výkonné motory jsou obvykle spojené s nicotnými výbavami. Ne v tomto případě, třebaže tohle provedení je docela svéráz. Na jednu stranu jde o verzi Ambition s minimem standardních prvků, na tu druhou je tu dost menších, pro mnohé vítaných příplatků jako automatická klimatizace, dálkové ovládaní na volantu, tempomat nebo samozřejmě onen automat. Není to žádný luxus, ani zdaleka, ale i tak to může být příjemný společník pro kdeco.

Ať už to ale vnímáte jakkoli, u neobvyklé ojetiny si tohle nevyberte a zbytek prochází bez výhrad. Auto tedy něco málo najezdilo, k většímu opotřebení ale zjevně nepřišlo. Také má najeto pouhých 46 tisíc km od roku 2015, tedy pořád jen za jednotky let s pravidelným servisem. Tohle je pořád zánovní auto s perspektivou najet 100 tisíc kilometrů bez závad a pak jít do prodeje... možná za pořád stejnou cenu? Stojí totiž velmi přijatelných 13 990 euro, tedy asi 350 tisíc Kč. Za to vám dnes Škoda nenabídne už vůbec nic, dokonce ani totálně oholenou Fabii, která i s litrovým tříválcem bez výkonu bude brát víc paliva než tato Octavie. Podle nás velmi zajímavá nabídka, ale je to samozřejmě jen náš názor.


Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 1 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 01Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 2 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 02Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 3 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 03Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 4 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 04Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 5 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 05Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 6 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 06Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 7 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 07Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 8 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 08Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 9 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 09Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 10 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 10Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 11 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 11Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 12 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 12Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 13 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 13Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 14 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 14Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 15 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 15Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 16 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 16Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 17 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 17Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 18 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 18Nejetá, jen jednotky let stará nejúspornější Škoda Octavia může být vaše za cenu, za níž dnes nedostanete ani oholenou Fabii - 19 - Skoda Octavia III 16 TDI 2015 nejeta levna prodej 19
Tahle Octavie 1,6 TDI může být za svou cenu vzhledem k verzi, stavu a nájezdu jednou z nejlepších koupí, jakou dnes jste schopni udělat. Pokud tedy toužíte po dostupném autě s maximální perspektivou, minimálními provozními náklady a pravděpodobně velmi slušnou zůstatkovou hodnotou. Foto: Automobile H. Ensfelder, publikováno se souhlasem

Zdroj: Automobile H. Ensfelder@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.