Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nehody silných aut fotbalistů mají skončit, liga jim zařídila školu sportovní jízdy
25.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Patří to k sobě asi jako slepice k vejci - fotbalista se dostane k penězům, koupí si rychlý supersport a dříve či později nabourá. Tohle teď má skončit.
Není třeba zmiňovat, že vrcholoví sportovci patří do jiné platové kategorie než většina normálních lidí. Vrchol žebříčku okupují fotbalisté, z nichž např. Cristiano Ronaldo či Lionel Messi ročně pobírají miliardy korun. Není proto divu, že pořídit si mohou koupit jakékoli auto, na které si ukáží. Problémem však je, že vůz je obvykle neposlouchá tak, jako míč, a tak kombinace omezených řidičských schopností a velmi rychlého auta nezřídka vede k nehodám.
O tom by mohl vyprávět třeba zmíněný Ronaldo, kterých měl podobných patálií už více. Jeho špatná série začala už před sedmi léty, kdy o bariéru v tunelu poblíž Manchesteru zlikvidoval prakticky nové Ferrari 599 GTB. Šlo o jednu ze známých nehod, podobných, třeba ne tak slavným hráčům, se ale stala spousta. Bylo by možné napsat knihu, která je bude dokumentovat, níže ale najdete třeba záběry z karambolu šestadvacetiletého útočníka klubu West Ham United Diafra Sakho, který na počátku letošního roku prolétl se svým Lamborghini Huracán skrze zahradní zídku. Ve svém jednání přitom není osamocený, pro což má Bradley Busch, psycholog a šéf společnosti InnerDrive pracující s elitními sportovci, vědecké vysvětlení.
Nejde tu ani tak o to, že mladí lidé ochotněji riskují, což je obecně platný fakt. Důležitý je v kombinaci s jiným: „Jednou za týden fotbalista zažívá nával adrenalinu, když hraje před nacpaným stadionem. Na tomto stavu následně může být závislý, což se může přenést na řízení,“ vysvětluje Busch, proč fotbalisté nemají problém oddávat se adrenalinovým hrátkám na silnici i bez patřičných schopností. Jeho slovům se rozhodl naslouchat spoluzakladatel společnosti Premier Sports Network Spencer Hidge, který přesvědčil vedení Premier League, že stejně jako fotbalisté potřebují trénink na trávníku, potřebují jej i za volantem.
Ve spolupráci s dealerem luxusních vozů HR Owen, kde fotbalisté nakupují velmi často, tak vznikla škola sportovní jízdy. Tu provozuje společnost Total Car Control na testovací dráze v Millbrooku, kde se Ivan Thompsett snaží přivést profesionální sportovce k rozumu. „Je to přístup mysli. Stačí, abyste vzali schopnosti, které fotbalisté používají na trávníku - kontrola, uvědomění, plánování, pozorování a vyrovnanost - a aplikovali je na řízení.“
Thompsett přitom ví, o čem mluví, neboť je zvyklý učit zejména mladé řidiče, jak zvládat výkonné vozy. Nedávno tak jeho školu navštívil sedmnáctiletý Ukrajinec, který jako dárek od svého otce dostal nové BMW M5. „Vykazoval ovšem veškeré znaky nezkušeného mladíka: nedostatečnou vizi, příliš mnoho agresivity, málo jemnosti a více optimismu než talentu. Co však bylo nejpodstatnější, na silnici nedokázal obrazně vidět dostatečně daleko.“
Vůči tomuto mladíkovi však mají fotbalisté nespornou výhodu v tom, že dovedou lépe plánovat a využít příležitostí. Nicméně ani to je nakonec nezachrání před jistou cestou vstříc havárii. Nyní je ale Thompsett také učí, jak se řítit rychlostí 210 km/h a přitom sledovat jen jeden bod. „Je to způsob, jak rozdělit činnost mozku na kontrolování vozidla - nebo míče - a zároveň po očku sledovat, co se děje okolo vás.“
Vůz by přitom měl být prodloužením těla řidičů, nikoliv jejich ega. „Ještě před jízdou si musí uvědomit, že mají řídit klidně a soustředěně. Rychlost vychází z jemného řízení, nikoliv ze zběsilého.“ To jsou jistě dobré rady, které mohou být přínosné nejen pro fotbalisty.
Uvidíme, s jakým úspěchem se tato snaha setká, ublížit ale snad nemá čemu, silnice vždy potřebují především více schopných řidičů. V případě pozitivních výsledků by mohla aktivita Britů inspirovat někoho i u nás, však ani v České republice či na Slovensku není o nehody špičkových aut slavných sportovců nouze. A otřepané „kdyby to zachránilo jediný lidský život” - a nebo zajímavé auto - tady není tak nemístná motivace...
Že ho Ferrari 599 GTB neposlouchá není míč, se Ronaldo tvrdě přesvědčil v roce 2009
Vrak jeho supersportu byl později na prodej s necelým 3 000 najetými km
Takto pro změnu dopadl Nissan GT-R poté, co s ním Andrej Ješčenko narazil v rychlosti 170 km/h do betonového sloupu
Diafra Sakho na počátku letošního roku havaroval s Lamborghini Huracán
Nehod fotbalistů ale bylo mnohem, mnohem více, jsou něčím docela častým
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 32 minutami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva