Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin
12.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Doby závratných zisků obchodníků s luxusními vozy jsou už víceméně pryč, pořád ale existují značky, které se vysloveně na kšeft koupit vyplatí. A nemusí to být ani veterán.
Běžná auta se za ceníkové ceny obvykle nekupují. Abyste dostali slevu nebo nějakou tu výbavu bez dalšího doplácení, na to dnes zcela postačí vstoupit do prodejny. S tímto přístupem ale všude nepochodíte, tedy rozhodně ne u italské značky Pagani.
Britský magazín Evo nedávno zjistil, že důvodem brzkého uzamknutí bílého modelu Huayra na ženevském autosalonu bylo, že už měl svého majitele. Na tom by asi nebylo nic zvláštního, leštit nebo měnit poškrabané či jinak poškozené cokoli musí v tomto voze stát majlant, zajímavější ale byla jiná věc.
Tato konkrétní Huayara měla ve skutečnosti už druhého majitele a přesto může být Horacio Pagani navýsost spokojen. Původně si ji před rokem objednal zákazník z blíže neurčitého státu ze Středního východu. Ať už se mu v hlavě rozleželo cokoli anebo mu vyschl vrt, svůj vůz ale nakonec nepřebral. Pro jinou manufakturu by to možná představovalo problém, pro Pagani nikoli.
Po supersportu okamžitě skočil další klient ze Středního východu, který byl natolik zaujat myšlenkou na vlastnictví Huayry, že byl ochoten vysázet na stůl 1,8 milionu eur, teda pětačtyřicet milionů korun. Až na to astronomické číslo by to na první pohled mohlo vypadat v pořádku, jenže onen zákazník bez váhání zaplatil dvojnásobek původní ceny.
Že jde o výjimečný obchod, maximálně jednou za deset let? Možná ani ne. Poslední Zondu F Roadster si nějaký člověk odvezl od švýcarského dealera Pagani za 1,3 milionu euro (32,5 mil. Kč) a „nová“ Zonda F Coupe z roku 2008 změnila v Japonsku majitele za 1,2 milionu euro (rovných 30 mil. Kč). Také málo jetá Zonda C12S s pravostranným řízením a stojící u Paganiho našla nového vlastníka za 700 tisíc euro (17,5 mil. Kč). A co mají společného? Stejně jako bílá Huayra byly prodány za dvojnásobek původní oficiální ceny.
Pokud si myslíte, že autor článku Harry Metcalfe intenzivně přemýšlí o prodeji své Zondy a tímto způsobem žhaví případné spekulanty, možná na tom něco bude, každopádně Harry upozorňuje, že stoprocentní zhodnocení nákupní ceny je možné provádět pouze „s téměř novými kusy“, což se o té jeho říci nedá. Jako tip na bezpečné uložení úspor v době potácejícího se eura a dolaru to ale není špatná myšlenka.























Pangani nemusíte mít rádi, přesto má nákup těchto vozů něco do sebe. Něco velmi konkrétního, za co jsou lidé ochotni platit dvojnásobek původní ceny
Zdroj: www.evo.co.uk, newmotoring.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 15:57 - northwind
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha