Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin

Doby závratných zisků obchodníků s luxusními vozy jsou už víceméně pryč, pořád ale existují značky, které se vysloveně na kšeft koupit vyplatí. A nemusí to být ani veterán.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin

12.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Doby závratných zisků obchodníků s luxusními vozy jsou už víceméně pryč, pořád ale existují značky, které se vysloveně na kšeft koupit vyplatí. A nemusí to být ani veterán.

Běžná auta se za ceníkové ceny obvykle nekupují. Abyste dostali slevu nebo nějakou tu výbavu bez dalšího doplácení, na to dnes zcela postačí vstoupit do prodejny. S tímto přístupem ale všude nepochodíte, tedy rozhodně ne u italské značky Pagani.

Britský magazín Evo nedávno zjistil, že důvodem brzkého uzamknutí bílého modelu Huayra na ženevském autosalonu bylo, že už měl svého majitele. Na tom by asi nebylo nic zvláštního, leštit nebo měnit poškrabané či jinak poškozené cokoli musí v tomto voze stát majlant, zajímavější ale byla jiná věc.

Tato konkrétní Huayara měla ve skutečnosti už druhého majitele a přesto může být Horacio Pagani navýsost spokojen. Původně si ji před rokem objednal zákazník z blíže neurčitého státu ze Středního východu. Ať už se mu v hlavě rozleželo cokoli anebo mu vyschl vrt, svůj vůz ale nakonec nepřebral. Pro jinou manufakturu by to možná představovalo problém, pro Pagani nikoli.

Po supersportu okamžitě skočil další klient ze Středního východu, který byl natolik zaujat myšlenkou na vlastnictví Huayry, že byl ochoten vysázet na stůl 1,8 milionu eur, teda pětačtyřicet milionů korun. Až na to astronomické číslo by to na první pohled mohlo vypadat v pořádku, jenže onen zákazník bez váhání zaplatil dvojnásobek původní ceny.

Že jde o výjimečný obchod, maximálně jednou za deset let? Možná ani ne. Poslední Zondu F Roadster si nějaký člověk odvezl od švýcarského dealera Pagani za 1,3 milionu euro (32,5 mil. Kč) a „nová“ Zonda F Coupe z roku 2008 změnila v Japonsku majitele za 1,2 milionu euro (rovných 30 mil. Kč). Také málo jetá Zonda C12S s pravostranným řízením a stojící u Paganiho našla nového vlastníka za 700 tisíc euro (17,5 mil. Kč). A co mají společného? Stejně jako bílá Huayra byly prodány za dvojnásobek původní oficiální ceny.

Pokud si myslíte, že autor článku Harry Metcalfe intenzivně přemýšlí o prodeji své Zondy a tímto způsobem žhaví případné spekulanty, možná na tom něco bude, každopádně Harry upozorňuje, že stoprocentní zhodnocení nákupní ceny je možné provádět pouze „s téměř novými kusy“, což se o té jeho říci nedá. Jako tip na bezpečné uložení úspor v době potácejícího se eura a dolaru to ale není špatná myšlenka.


Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 1 - Pagani Huayra 01Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 2 - Pagani Huayra 02Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 3 - Pagani Huayra 03Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 4 - Pagani Huayra 04Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 5 - Pagani Huayra 05Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 6 - Pagani Huayra 06Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 7 - Pagani Huayra 07Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 8 - Pagani Huayra 08Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 9 - Pagani Huayra 09Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 10 - Pagani Huayra 23Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 11 - Pagani Huayra 24Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 12 - Pagani Huayra 25Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 13 - Pagani Huayra 26Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 14 - Pagani Huayra 27Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 15 - Pagani Huayra 28Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 16 - Pagani Huayra Carbon Edition zive 01Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 17 - Pagani Huayra Carbon Edition zive 02Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 18 - Pagani Huayra Carbon Edition zive 03Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 19 - Pagani Huayra Carbon Edition zive 04Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 20 - Pagani Huayra Carbon Edition zive 05Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 21 - Pagani Huayra Carbon Edition zive 06Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 22 - Pagani Huayra Carbon Edition zive 07Nedostupnost žene ceny aut značky Pagani do závratných výšin - 23 - Pagani Huayra Carbon Edition zive 08
Pangani nemusíte mít rádi, přesto má nákup těchto vozů něco do sebe. Něco velmi konkrétního, za co jsou lidé ochotni platit dvojnásobek původní ceny

Zdroj: www.evo.co.uk, newmotoring.com

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.