Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Naši zákazníci chtějí více AMG, ne elektromobilů, říká šéf Mercedesu
12.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda se aktuálně zaměřuje na sportovní varianty. Do budoucna však přece jen přesune důraz i na elektromobilitu a autonomní řízení.
Není tomu dlouho, co dal Mercedes najevo, že do konce roku chystá nemalou expanzi modelů AMG. Tímto krokem plní přání zákazníků, kteří dle Dietera Zetscheho požadují více sportovních variant. „Lidé nám neříkají, proč ještě nemáme elektromobil. Místo toho se nás ptají, proč jim nemůžeme nabídnout více verzí AMG,“ dodává šéf koncernu Daimler. I přesto však německá automobilka oblast elektřinou poháněných vozů nezanedbává, věnuje jim více prostředků než dalšímu z hitů budoucnosti, autonomnímu řízení.
„Elektrické pohonné ústrojí si v rámci rozpočtu na vývoj ukrajuje mnohem větší porci než autopiloti,“ upřesňuje situaci Zetsche. „Je pro nás důležité, abychom byli vnímání jako technologický lídr. Nemůžeme jím sice být pokaždé, musíme se však o to pokaždé alespoň pokusit. V rámci naší dekádu pokrývající vize počítáme s řízením prostým jakýchkoliv incidentů, naši předchůdci byli vynálezci automobilů, my na ně musíme v jejich znovuobjevování musíme navázat.“
Tím Zetsche jen poukazuje na fakt, že ačkoliv zákazníci aktuálně volají po sportovních vozech, do budoucna značka počítá se stále větším zájmem o elektromobily i autonomní řízení. V případě druhé zmiňované oblasti je však šéf Daimleru vcelku rezervovaný, neboť dle výzkumů „panují nějaké nejistoty u části naší klientely. Většina lidí je zvědavá, nicméně co mě překvapuje, je fakt, že 90 procent respondentů mluví v souvislosti s novou technologií o risku.“
Výrobci tak dle šéfa nejstarší značky musí jednat velmi zodpovědně, aby s autonomním řízením nebyla spojována negativa. I proto se Mercedes v rámci dalšího vývoje a s ním spojených kroků nehodlá poměřovat s tradiční konkurencí. Místo se nechá inspirovat technologickými firmami jako třeba Apple či Google a Zetsche nezapomíná ani na Teslu.
Podle něj má ale koncern Daimler ve srovnání s těmito společnostmi velkou výhodu v tom, že samotné automobily již staví bezpočet let. Díky tomu prý dokáže nalézt ten nejlepší kompromis mezi požadavky zákazníků, kteří mnohdy touží po zcela odlišných vlastnostech. Pro ilustraci je možno uvést kombinaci vysokého výkonu a nízké spotřeby.
Zmiňovaná inspirace technologickými firmami již našla uplatnění v náhledu koncernu na svou klientelu. Své zákazníky rozděluje podle technologické gramotnosti do pěti úrovní. Na té první lidé zvládají ovládat mobilní telefon, zatímco na poslední rozumí technice do nejmenšího detailu, tedy alespoň dle Zetscheho přirovnání. „Vývoj poslední doby je rychlejší než kdy předtím. A tomu se německá automobilka musí přizpůsobit.”
„Musíme být rychlejší. Digitální konektivita vozů se změnila, stejně jako se vyvíjí myšlenka vlastnictví nebo naopak spoluvlastnictví aut. Tyto výrazné změny vnímám jako skvělé příležitosti k tomu, abychom vylepšili nabídku pro naše zákazníky,“ říká Zetsche. K výše zmiňované pětistupňovému žebříčku pak dodává, že „musíte přimět vývojáře, aby přemýšleli odlišně, ale to je již na cestě.“
Kromě toho ovšem šéf koncernu počítá s tím, že i přes značné novátorství budou zachovány některé tradiční postupy. Tedy že kupříkladu třída S musí i nadále zůstat nejlepším autem na světě. Tím náhled do budoucnosti značky ukončíme, přičemž jen zrekapitulujeme, že zatímco nyní Mercedes upřednostní verze AMG, v příštích letech převládne elektromobilita a autopiloti.



Šéf koncernu Daimler naslouchá zákazníkům. Zároveň však nepodceňuje budoucí expanzi elektromobilů a autopilotů, kvůli čemuž se hodlá inspirovat technologickými firmami spíše než přímou konkurencí
Zdroj: Car Advice poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
před 2 hodinamiAudi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
včeraDrzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
4.2.2025Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
5.2.2025Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
5.2.2025Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
5.2.2025Aston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
5.2.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.04. 21:57 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 03.04. 16:31 - řidičBOB
- Politický koutek 03.04. 11:04 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 03.04. 10:52 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 03.04. 09:14 - budik
- Za kolik jezdíte s benzínem? 03.02. 10:48 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 02.28. 10:49 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.28. 09:43 - M.Z.