Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Naši zákazníci chtějí více AMG, ne elektromobilů, říká šéf Mercedesu
12.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda se aktuálně zaměřuje na sportovní varianty. Do budoucna však přece jen přesune důraz i na elektromobilitu a autonomní řízení.
Není tomu dlouho, co dal Mercedes najevo, že do konce roku chystá nemalou expanzi modelů AMG. Tímto krokem plní přání zákazníků, kteří dle Dietera Zetscheho požadují více sportovních variant. „Lidé nám neříkají, proč ještě nemáme elektromobil. Místo toho se nás ptají, proč jim nemůžeme nabídnout více verzí AMG,“ dodává šéf koncernu Daimler. I přesto však německá automobilka oblast elektřinou poháněných vozů nezanedbává, věnuje jim více prostředků než dalšímu z hitů budoucnosti, autonomnímu řízení.
„Elektrické pohonné ústrojí si v rámci rozpočtu na vývoj ukrajuje mnohem větší porci než autopiloti,“ upřesňuje situaci Zetsche. „Je pro nás důležité, abychom byli vnímání jako technologický lídr. Nemůžeme jím sice být pokaždé, musíme se však o to pokaždé alespoň pokusit. V rámci naší dekádu pokrývající vize počítáme s řízením prostým jakýchkoliv incidentů, naši předchůdci byli vynálezci automobilů, my na ně musíme v jejich znovuobjevování musíme navázat.“
Tím Zetsche jen poukazuje na fakt, že ačkoliv zákazníci aktuálně volají po sportovních vozech, do budoucna značka počítá se stále větším zájmem o elektromobily i autonomní řízení. V případě druhé zmiňované oblasti je však šéf Daimleru vcelku rezervovaný, neboť dle výzkumů „panují nějaké nejistoty u části naší klientely. Většina lidí je zvědavá, nicméně co mě překvapuje, je fakt, že 90 procent respondentů mluví v souvislosti s novou technologií o risku.“
Výrobci tak dle šéfa nejstarší značky musí jednat velmi zodpovědně, aby s autonomním řízením nebyla spojována negativa. I proto se Mercedes v rámci dalšího vývoje a s ním spojených kroků nehodlá poměřovat s tradiční konkurencí. Místo se nechá inspirovat technologickými firmami jako třeba Apple či Google a Zetsche nezapomíná ani na Teslu.
Podle něj má ale koncern Daimler ve srovnání s těmito společnostmi velkou výhodu v tom, že samotné automobily již staví bezpočet let. Díky tomu prý dokáže nalézt ten nejlepší kompromis mezi požadavky zákazníků, kteří mnohdy touží po zcela odlišných vlastnostech. Pro ilustraci je možno uvést kombinaci vysokého výkonu a nízké spotřeby.
Zmiňovaná inspirace technologickými firmami již našla uplatnění v náhledu koncernu na svou klientelu. Své zákazníky rozděluje podle technologické gramotnosti do pěti úrovní. Na té první lidé zvládají ovládat mobilní telefon, zatímco na poslední rozumí technice do nejmenšího detailu, tedy alespoň dle Zetscheho přirovnání. „Vývoj poslední doby je rychlejší než kdy předtím. A tomu se německá automobilka musí přizpůsobit.”
„Musíme být rychlejší. Digitální konektivita vozů se změnila, stejně jako se vyvíjí myšlenka vlastnictví nebo naopak spoluvlastnictví aut. Tyto výrazné změny vnímám jako skvělé příležitosti k tomu, abychom vylepšili nabídku pro naše zákazníky,“ říká Zetsche. K výše zmiňované pětistupňovému žebříčku pak dodává, že „musíte přimět vývojáře, aby přemýšleli odlišně, ale to je již na cestě.“
Kromě toho ovšem šéf koncernu počítá s tím, že i přes značné novátorství budou zachovány některé tradiční postupy. Tedy že kupříkladu třída S musí i nadále zůstat nejlepším autem na světě. Tím náhled do budoucnosti značky ukončíme, přičemž jen zrekapitulujeme, že zatímco nyní Mercedes upřednostní verze AMG, v příštích letech převládne elektromobilita a autopiloti.
Šéf koncernu Daimler naslouchá zákazníkům. Zároveň však nepodceňuje budoucí expanzi elektromobilů a autopilotů, kvůli čemuž se hodlá inspirovat technologickými firmami spíše než přímou konkurencí
Zdroj: Car Advice poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 2 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 3 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 5 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 6 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis