Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Našel se skoro nejetý původní Ford Mustang. Úžasný stroj času ve fascinujícím stavu je na prodej
10.2.2022 | Petr Prokopec
Něco takového jsme už dlouho neviděli - dokonale původní Mustang první generace ve stavu, pro který nad ním musel dekády držet ochrannou ruku snad sám bůh. A možná ano, auto patřilo knězi, který s ním sotvakdy jezdil. A když už, nikdy ne v dešti.
Z moderních aut řada lidí není nadšená. Ano, jsou rychlejší, výkonnější, komfortnější, úspornější i bezpečnější, ale schází jim duše. Ta se z pohledu ryzího pragmatika může zdát zbytečná, ovšem pro někoho, kdo si chce za volantem užívat, jde o zásadní věc. Plně tak chápeme každého, kdo touží po stroji času, s jehož pomocí by se mohl vrátit do let, kdy z výrobních linek sjížděla třeba první generace Fordu Mustang. A jakkoliv něco takového se zdá být možné jen ve filmech, momentálně svitla šance i takovou pohádku realizovat.
Na prodej je legendární pony car z roku 1970, který za posledních dvaapadesát let najel pouhopouhých 24 tisíc mil (38 616 km). To je méně, než řada lidí zvládne za rok. Není tak překvapivé, že auto skutečně vypadá, jako kdyby před nedávnem opustilo továrnu. Ostatně prodávající udává, že Mustang má původní baterii, pneumatiky či veškeré hadičky. Na zadních sedadlech pak nikdo nikdo neseděl, pročež jsou pásy dokonce ještě zabalené v igelitu, který měl kdysi před předáním sundat dealer značky.
Vůz původně patřil katolickému knězi z kanadského Ontaria, což zní skutečně kuriózně. Máme tu tak trochu „ďáblův stroj v rukou služebníka božího“, který si ovšem oblíbil snad i sám všemohoucí. A nebo se duchovní o Mustang staral snad s ještě větší láskou než o věřící, jak naznačuje současný prodávající. Nikdy s nim totiž nevyjel za špatného počasí, dokonce ani za lehčího deště. Špinavý tedy není ani motorový prostor, zatímco boky pneumatik stále zdobí kdysi populární nápisy. A v interiéru je tak čisto, že si budete zouvat boty, abyste neušpinili originální koberečky.
Právě díky pečlivé péči prvního majitele nemusel být Mustang nikdy renovován, vše je tedy opravdu původní. Platí to i o motoru, který je dost možná jedinou vadou na kráse. Small Block doplněný dvoukomorovým karburátorem byl totiž základním osmiválcem, jenž majiteli i přes 4,9litrový objem nabízel „pouze“ 213 koní. Na trhání asfaltu tedy rovnou zapomeňte, v takovém případě spíše zapátrejte třeba po verzi Boss se stejně objemnou jednotkou, ovšem se čtyřkomorovým karburátorem a 294 koňmi.
Na druhou stranu se dá předpokládat, že kdokoliv si tento kousek koupí, jej postaví na čestné místo v garáži, a do provozu s ním už moc vyrážet nebude. Nejde tu jen o cenu, která rozhodně vyšplhá nad 65 tisíc dolarů (1 386 000 Kč), na kterých začínají příhozy. Podstatný je právě stav vozu a autenticita všech jeho částí. Druhý takový exemplář se totiž již nikdy nemusí v prodeji objevit.



Ford Mustang se v roce 1970 vrátil k dvojici čelních světlometů, jak ji můžete vidět na dobových snímcích. Velmi podobné auto - a nakonec i ve velmi podobném stavu - si nyní můžete koupit, bylo nalezeno skoro nejeté. Ilustrační foto: Ford
Zdroj: eBay
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07