Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenci srovnali ojeté BMW za 100 tisíc s novým za 2,7 milionu, rozdíl není tak velký
4.2.2020 | Petr Prokopec
Jde pochopitelně o dvě auta z úplně jiné doby, cena jednoho z nich je ale více jak 26krát nižší. A nejde o odraz toho, co stále dokáže nabídnout, v některých ohledech je dodnes srovnatelné.
Stejně jako jiné oblastí, také svět aut se dramaticky mění. Co kdysi bývalo absolutním vrcholem, nad tím by řada lidí dnes ohrnula nos. Už jen proto, že i soudobý rodinný hatchback zaměřený na klientelu s nízkými příjmy dokáže v mnohém překonat někdejší vrcholnou limuzínu. A nejde jen o jízdní dynamiku či spotřebu, moderní auta kralují také v oblasti komfortu nebo prostoru. A to ani nezmiňujeme různé asistenční systémy, o kterých dříve mohly pouze snít i vozy za několik milionů. Znamená to ale, že co je nové, je jednoznačně lepší? Až tak jednoduché to není.
Naznačuje to srovnávací test dvou vrcholných BMW od kanadských nadšenců, které dělí dvě dekády. Vrcholný model 750Li generace G12 byl vyroben loni, provedení 740i generace E38 pochází z roku 2001. V té době mnichovská limuzína stále měla auru sportovního vozu pro akčně zaměřené řidiče, což potvrzovala i role v bondovce „Zítřek nikdy neumírá“. Pierce Brosnan alias agent 007 v ní ovládal řízení skrze mobil ze zadního sedadla, což reálný vůz samozřejmě neuměl, nicméně mnohé vymoženosti jako třeba masážní sedadla jste již před dvaceti lety objednávat mohli.
Komfortem tak BMW z počátku milénia stále dokáže uspokojit, tedy pokud se zaměříme na izolaci posádky od hluku či silničních nerovností, v tomto ohledu dokáže navodit i plavnější atmosféru než novinka. Je však třeba dodat, že cestující vzadu budou mít stísněné pocity, a to přesto, že rozvor standardního provedení činil 2 930 milimetrů. Pro srovnání lze poslouží aktuální BMW řady 3 generace G20, která má kratší rozvor, nicméně automobilka u ní použila moderní konstrukční principy. Před koleny pasažérů vzadu tak je více místa než u někdejšího bavorského krále.
Jakmile navíc přijde do hry současná řada 7, která se navíc dočkala prodlouženého rozvoru o délce 3 210 mm. Tedy více místa, než jaké na silnici zabírá celý Smart ForTwo. Není tedy překvapivé, že autoři srovnání si zadní sedadla nové limuzíny pochvalují. Tunel na lyže staršího vozu zde nahrazuje chladicí box, který sice zajišťuje pitný režim pasažérů, ale také ubírá pár litrů v zavazadelníku.
Na druhé straně vozu si ovšem na žádné nedostatky stěžovat nebudete, přeplňovaný osmiválec je mnohem výkonnější než ten atmosférický. Starší vůz je ale citelně lehčí, bez větších nesnází s ním lze jezdit se spotřebou pod 10 litrů na 100 km. U novinky stačí jen lehce využít jejího potenciálu a s jednocifernou spotřebou se lze rozloučit.
BMW 740i byla v kanadském autobazaru na prodej za 5 900 kanadských dolarů (cca 100 000 Kč), novinka vyjde skoro 27krát dráže. Je ale sedmadvacetkrát lepším autem? To v žádném ohledu, v některých jsou si i oba vozy relativně blízko. Moderna je znát hlavně na elektronickém vybavení kabiny, kde sedmička E38 skoro nemá co nabídnout, pokud jde ale o samotný komfort jízdy (pomineme-li rozdíly ve vnitřním prostoru), může leckomu starší vůz díky svému naladění a pneumatikám s vyšším profilem přijít i příjemnější.
Autoři v nadsázce končí text poznámkou, že by kupci novinky měli po prodejci požadovat čtyřprocentní slevu. Pak si totiž můžou koupit vozy oba a dilema neřešit. Ti, kteří nemají 2,7 milionu na novou sedmu, se pak mohou utěšovat tím, že za 1/27 její ceny koupí mnohem více než 1/27 jejích kvalit.
Nové BMW řady 7 je sedmadvacetkrát dražší než jeho předchůdce z roku 2001, o tolik lepší ale není. V některých ohledech jsou si oba vozy i docela blízko
Zdroj: Throttle House@Youtube
Bleskovky
- Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
včera - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025 - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025
Nejčtenější články
- Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
23.12.2024 - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
23.12.2024 - BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
23.12.2024 - Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
23.12.2024 - Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
23.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.22. 07:57 - Brus
- IT poradna 01.21. 15:30 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.20. 14:54 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB