Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenci odstrojili novou Toyotu Supra a ukázali, co je ve skutečnosti zač
20.10.2019 | Petr Miler
Už dávno před odhalením nové Supry bylo jasné, že tohle auto vzejde ze spolupráce Toyoty s BMW. Jak moc je ale tohle auto Toyota a jak moc BMW? To nepřestává udivovat.
Není přehnané říci, že nová Toyota Supra je zklamáním. Neznamená to, že by šlo o špatné auto a už vůbec nemusí být obchodně neúspěšné, velmi ale pochybujeme o tom, že si jej pořídí větší množství z těch, kteří snili o jejím návratu pod plakátem předchozí generace ve svém pokoji. Důvod lze shrnout do tří slov: Není to Toyota.
Mohli jsme stokrát vědět, že ji Japonci chystají ve spolupráci s BMW, přesto zaskočilo, jak málo z Toyoty na celém autě zůstalo. Sama automobilka ze země vycházejícího slunce navíc dopředu mnohokrát tvrdila, že se se svým německým partnerem pouze domluvila na společných základech a pak si obě firmy šly vlastní cestou, přičemž většina práce na podobě finálního produktu je její. Realita tak ale od začátku nevypadá.
Stačí letmý pohled a Supra dělá dojem spíše jakési repliky, kdy někdo vzal existující auto jiného výrobce, navlékl na něj karoserii vozu, který chtěl mít a v interiéru vyměnil nanejvýš pár log a dílčích komponentů. Přesně tak vůz působí a ať už funguje jakkoli, minimálně nadšence jen rozčiluje. Chybí jim japonský motor, japonský interiér, japonský charakter.
Vše v tuto chvíli nasvědčuje tomu, že Toyota v prvé řadě poskytla BMW prostředky na to, aby zajistila naprosto většinu práce na vývoji a přípravách výroby a poté si pohrála jen s tím, co lze snadno změnit. Bizarně to dosvědčily už dosavadní svolávací akce, kdy se majitelé Toyot museli dostavit k dealerům BMW k opravě, to je zcela nevídaná věc. A další důkaz přichází od nadšenců z Daily Driven Exotics.
Ti se rozhodli koupit si co nejlevnější novou Supru, aby si dále mohli hrát s jejím vzhledem a technikou. Jako první se rozhodli vůz v základní červené barvě odít do nápadnější zelené fólie, s níž bude připomínat spíše Lamborghini, což pochopitelně znamenalo auto z velké části odstrojit. A při té příležitosti je nenapadlo nic lepšího, než se podívat, které díly na autě nesou logo Toyoty které BMW.
Nebyli zdaleka důslední, jen letmým zkoumáním ale došli k závěru, že tohle auto je tak z 90 % BMW. Odpovídá to skóre 18:2 pro mnichovskou automobilku, která se postarala evidentně o všechny díly od prkotin až po klíčové komponenty. Že je od BMW motor a vše okolo, je jasné, ale BMW jsou i brzdy, nápravy, tlumiče, těsnění okolo zámků, všechny plastové drobnosti, akumulátor a dokonce i výfuk. Je skutečně otázkou, v čem se skrývá vstup Toyoty za situace, kdy nemá na svědomí vývoj žádného klíčového komponentu, který ovlivňuje jízdní projev vozu? Je navíc třeba dodat, že co není BMW, to je stejně z Německa - letmo převodovka, skla nebo plynové vzpěry víka kufru.
Podpis Toyoty byl objeven pouze na předním nárazníku a vnitřní plastové výplni dveří. To je vše, tedy pomineme-li viditelná loga na karoserii, krytu motoru nebo středu volantu. Docela by nás zajímalo, jestli alespoň tyto díly pochází od Toyoty i v případě BMW Z4, pak by šlo mluvit alespoň o spolupráci, třebaže v naznačeném poměru. Ať tak či onak je teď definitivně jasné, že nová Supra je prostě BMW s pár specifickými prvky od Toyoty, víc nic. A není divu, že ji třeba nejlepší ze současných moderátorů Top Gearu nemůže vystát.


















Nová Supra je ještě méně Toyotou, než se dosud zdálo, podpisu japonské automobilky na ní nenesou téměř žádné díly
Zdroj: Daily Driven Exotics@Youtube
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před hodinouV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před hodinouS Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.