Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nabídka Škody bude stát na krásných SUV, říká šéf automobilky
4.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská značka vážné hodlá na trh přivést čtyři SUV. A jejich hlavní předností má být vizuální atraktivita, třebaže nemá být tou jedinou.
Nový šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier v nedávném rozhovoru zmínil změnu plánů firmy. Ty jsou pod názvem Strategie 2025 teprve finalizovány, nicméně klíčová fakta již známe. A asi nepřekvapí, že souvisejí se stávajícími nákupními trendy. Také Škoda se tedy hodlá do budoucna opřít zejména o SUV a vše, co je připomíná. Tedy o segment, který pro ni byl dosud spíše okrajovým - v dané oblasti totiž značka nabízela pouze model Yeti a nedá se říci, že by to byl zrovna vládce prodejních statistiky. Její portfolio se opíralo a opírá o tradičními karosářské variantami od hatchbacku přes liftback až po kombi.
„Abychom zajistili profitabilitu našeho byznysu, musíme definovat dvě strategické linie. Musíme naši nabídku soustředit na nové segmenty, ve kterých ještě nejsme, a s těmito produkty musíme prověřit trhy, na které lze zaútočit,“ upřesňuje vizi značky Maier. „Nyní proto naši strategii zcela jasně soustředíme na segment SUV, neboť ten roste nejrychleji v celé automobilové branži. Aktuálně se pak nacházíme na 102 trzích světa, v roce 2025 by to ovšem mělo být 125 trhů.“
Budoucnost značky je tedy zcela jasně naznačená, přičemž my můžeme některé kroky vedoucí k jejímu dosažení přímo jmenovat. Již letos tak dorazí nové sedmimístné SUV Kodiaq, jehož předzvěstí je studie Vision S odhalená na ženevském autosalonu. Dále na řadě bude druhá generace Škody Yeti, se kterou se počítá v příštím roce. Mimo to ovšem značka chystá také kupé založené na modelu Kodiaq a malý crossover, který by se v nabídce zařadil pod Yeti.
Celá čtveřice ovšem nejspíše nebude nabízena v Evropě, neboť podle Maiera druhé dva vozy mají vzniknout speciálně pro čínský trh. Je přitom otázkou, zda se jich posléze dočkáme také u nás. V případě menšího crossoveru ale nejspíše odpověď bude zamítavá, neboť vůz se má v Číně přímo i vyrábět. Na druhou stranu, jelikož do daného segmentu míří stále více evropských výrobců, mateřský Volkswagen nevyjímaje, není v tomto směru budoucnost pevně daná.
Dalším z pilířů úspěchu značky by měla být krása, vizuální atraktivita. Výjimečný a přitažlivý design exteriéru a interiéru je totiž podle šéfa Škody „důvodem číslo jedna pro koupi.“ Maier přesto zůstává nohama na zemi: „Zároveň nechceme zapomenout na naše kořeny a hodnoty. Škoda je synonymem pro funkčnost, dobrý poměr hodnoty a ceny, pro detaily Simply Clever a pro prostornost, přičemž tyto atributy chceme zachovat i pro budoucnost,“ konstatuje.
S čím se naopak již definitivně nepočítá, to je nová generace Škody Roomster. Okolo té první se sice vybudoval menší kult, přičemž nástupce byl již víceméně hotov, nicméně jeho definitivní uvedení do prodeje nakonec zhatily okolnosti kauzy Dieselgate. A jelikož aktuálně segment MPV již netáhne takovým způsobem jako dříve, nepočítá Škoda s podobným autem ani do budoucna.
Místo nové generace byly upřednostněny právě vozy kategorie SUV a jsme docela zvědavi, jak se s nimi Škodě do budoucna na trhu povede. Jak už zaznělo, její nabídka byla dosud spojována hlavně s racionálněji orientovanými modely, Yeti stál spíše v druhé řadě, přičemž svou atraktivitu nepopíral o vzhled. A nikde není psáno, že Škoda bude v segmentu SUV automaticky úspěšná - i když jde o aktuálně populární segment, ani v něm se nedaří každému...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Druhá generace Škody Roomster zůstane už navždy jen hříčkou historie, automobilka už ani neuvažuje, že by se vrátila na trh s autem podobné koncepce
Příchod SUV kupé ve stylu BMW X4 a dalších modelů třídy SUV je naopak jistotou
Škoda Vision S alias koncept Kodiaqu je předzvěstí nové expanze značky
Zdroje: Autoforum, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel