Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na rychlý německý kombík se spoustou výkonu i komfortu už se zapomnělo, o to levněji ho dnes koupíte ojetý
28.6.2022 | Petr Miler
Rychlý německý kombík nemusí být auto za miliony nebo vysoké statisíce, jehož provoz spolyká měsíčně několik rodinných rozpočtů. Spoustu „praktické a rychlé hodnoty” lze koupit i za peníze, za které nepořídíte ani polovinu nové Fabie, stačí hledat.
Rychlé kombíky pro nás mají své kouzlo. Jsou pomyslným vším v jednom - auty, ve kterých nemáte problém odvézt celou rodinu i s nákladem prakticky kamkoli, a přitom si řidič můžete užívat dynamiku spojovanou primárně s docela jinými typy aut. Pokud k tomu nedávají ani trochu znát, co ve skutečnosti dovedou, je to jen lepší.
Takové vozy jsou v podstatě německý vynález. Byť o se o podobné stroje pokoušely či pokouší také jiné značky, málokterá není německá nebo nemá spojitost s některým z německých automobilových koncernů. Člověka tak napadnou hlavně ostrá Audi S a RS, Mercedesy-AMG a v menší míře i některé bavoráky. A jsou to správné úvahy. Ale ruku na srdce, tahle auta si může dovolit málokdo - i když jako ojetá vyjdou na zlomek cen nových vozů, pořád půjde o vysoké statisíce. A jejich provoz bude velmi drahý.
Dnes vám ale ukážeme auto, které v této společnosti nehledá skoro nikdo, neboť skoro nikdo už si nevzpomene, ze vzniklo. Přesto je charakterově ze stejného těsta a nestojí ani miliony, ani statisíce. Jde o Opel Vectra Caravan poslední generace C, který se - z dnešního pohledu neuvěřitelně - postupně nabízel hned s několika šestiválcovými motory. Vrcholné OPC by vás asi napadlo a může to být také kandidát. Jenže v dobrém stavu je to pořád relativně drahý vůz, navíc není úplně nenápadný. A popravdě řečeno to není moc povedené auto, je oproti výchozímu provedení vyladěné tak moc, až nefunguje, zejména podvozkově není moc příjemné.
Vedle „ópécéčka” ale v nabídce figurovala i varianta 2,8 V6 turbo, která vypadá stejně nudně jako ostatní Vectry té doby, ale pod kapotou měla pořád 230 nebo 250 koní, tedy klidně jen o 30 méně. Ta naopak fungovala velmi dobře, neboť je to v podstatě normální, ale výkonné auto, se kterým můžete a nemusíte být rychlí. Když nejste, nedá vám to „sežrat”, a když jste, dynamicky skoro nemá limit. Neměla dokonce ani omezovač rychlosti a z kopce se byla s to rozjet i na 260 až 270 km/h, kolega ji jako novou důkladně zkoušel.
Na trhu ojetin je to v jakkoli dobrém stavu velká rarita, takže musíte hledat. Narazit na kousek s nájezdem do 100 tisíc km je vzácné, vůz pro ukázku na fotkách urazil už 167 tisíc km. Je z roku 2005 a jde bohužel o verzi s automatem, ale co naplat, to už nezměníme, zase je to luxusně vybavená verze Cosmo. Nevypadá jako ze žurnálu, nějaké opotřebení je vidět, soukromí majitelé s ním ale za 17 let nenajeli zase tolik a pravidelně jej servisovali. Je zjevně nezničený a prodávající říká, že technicky je ve stavu 1A. A na své možnosti a poměry na současném trhu je tahle Vectra velmi levná.
Přijde na 5 890 Eur, tedy asi 144 tisíc Kč, což nám přijde jako zajímavá suma na auto, které nemá problém pobrat celou rodinu a uhánět s ním po Autobahnu rychlostí i přes 250 km/h bez mrknutí oka. Nenápadný rychlý kombík z Německa za lepší cenu abyste pohledali.
Vectra C Caravan na první pohled nevypadá jako poklad bazarů, ale může jím být. Šestiválcové turbo „neOPC” je spáč svého druhu. A když narazíte na zachovalé kousky v dobré specifikaci, můžete mít rychlý, pohodlný a velmi nenápadný rodinný stroj za 100 až 200 tisíc Kč. Foto: Autohaus Specht, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
dnes - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
před 5 hodinami - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
před 7 hodinami - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
před 8 hodinami - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 10 hodinami - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva