Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je 1 z 20 Lamborghini Sesto Elemento. Je jediné k mání, bizarní cestou
28.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když se v prodeji objeví něco jako Sesto Elemento, je to vždy výjimečná událost. Je ale o něco výjimečnější, když se tak stane na Craiglistu.
Když se v roce 2010 představilo Lamborghini Sesto Elemento, překřtili jsme jej na „malý Veyron”. Ne snad, že by bylo tak extrémně silné nebo tak luxusní, v tom je spíše pravým opakem, při hmotnosti pouhých 999 kg a plných 570 koních výkonu ale nabízí velmi podobnou výkonovou hmotnost. A také velmi podobnou dynamiku - akcelerací na stovku během 2,5 sekundy Veyron dokonce vyrovnává, přitom je to o poznání menší a také skoro o polovinu lehčí auto.
Tehdy jej Italové vytáhli jako koncept předvádějící to, co dokážou vykouzlit s rozsáhlejším použitím šestého prvku Mendělejevovy tabulky prvků, tedy uhlíku alias karbonu. Odtud se také vzalo jméno vozu a nikdo soudný snad nepředpokládal, že by se přímo toto mělo dostat do sériové výroby. Tedy až do chvíle, než o tom začala mluvit sama automobilka. A nebyly to plané řeči, po více jak dvou letech se auto skutečně propracovalo do produkce v 20 kusech určených pro nejváženější zákazníky značky. S tím korespondovala i ne zrovna skromná cenovka - tehdejším kursem 37,5 milionu Kč za kus.
Mělo to jen jeden háček - auto nebylo koncipováno a tedy ani později homologováno pro silniční provoz, takže majitelé si jej mohou užít leda na okruhu. To je jeden z důvodů, proč jsme jej v akci viděli jen velmi zřídka, např. v Sepangu, jakkoli existují místa, kde si s tímto hlavu nedělají a s „šestým prvkem” bez okolků řádí v provozu. A z týchž míst pocházelo i video, na kterém tento stroj sváděl vyrovnaný boj s mnohem silnějším a novějším LaFerrari.
Podobně málo, jako se kterýkoli z těchto exotů objevoval na veřejnosti, byl též zřídka k vidění v prodeji. Z věrohodných nabídek pamatujeme jen jeden takový případ a teď tu máme druhý, i když okolnosti věrohodnosti na první pohled nenahrávají. Nabídka se totiž objevila na americkém Craiglistu, což je něco, jako by se u nás někdo pokoušel prodal Bugatti Veyron přes Bazoš.cz - je to zkrátka místo, kde se „potkávají” nabízející a kupující trochu jiného druhu zboží a člověk by americké Sesto Elemento čekal spíše třeba na DuPont Registry. Jenže na Craiglistu je a nabídka je podle všeho pravá.
Především ukazuje vůz na fotkách, které jsme nikdy neviděli a nezná je z minulosti ani pan Google. Vůz je očividně součástí větší sbírky vozů této značky a nabízí ho údajně sám majitel. Ten říká, že chce dát šanci ke koupi někomu z místních (Seattle), než vůz nabídne třeba na zmíněném DuPont Registry, ale protože jsme na internetu a na seattlskou část Craiglistu může každý, o nabídce se rychle začalo mluvit i jinde.
Co tu máme, je prakticky nové Sesto Elemento - na pohled i na základě známých faktů. Podle nabízejícího má najeto pouhých 198 km, takže o poznání kouzla jízdy s autem vážícím méně než tunu majiteli rozhodně nešlo. Co je zajímavé, má jít o exemplář z roku 2011 - měli jsme za to, že tehdy se tento vůz ještě nevyráběl. Jenže automobilka o něm později uvolnila jen velmi málo informací a má jít o 3. kus z 20 vyrobených, takže to může být pravda.
Pochopitelně, pokud si někdo takový vůz koupil jako investici (to je zjevné, jakkoli z pohledu nadšeného řidiče vadné), nehodlá jej prodal lacino. Nabídková cena činí 4,5 milionu dolarů, tedy více jak 113 milionů Kč. To je více jak trojnásobek původní cifry, takže docela slušné zhodnocení za nějakých pět, šest let...
Pokud byste měli zájem, inzerát je zde - při pořízení auta za 113 milionů vás jistě nebude trápit, že nestojí z rohem. Ostatně, je to aktuálně jediné Sesto Elemento nabízené k prodeji na celém světě. A dost pravděpodobně bude - po jeho prodeji - na dlouho zase poslední...






Toto je aktuálně jediné Lamborghini Sesto Elemento nabízené k prodeji kdekoli na světě
Původní fotky vozu z jeho představení v roce 2010
Později uvolněné fotky z výroby vozu
Zdroj: Craiglist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva