Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý

Může to vypadat jako další nářek nad kalifornskou automobilkou, jenže tohle jsou faktické problémy, kterým musí čelit stále více lidí. Projevují se i u nových a ještě více u ojetých aut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý

24.10.2019 | Petr Prokopec

Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Může to vypadat jako další nářek nad kalifornskou automobilkou, jenže tohle jsou faktické problémy, kterým musí čelit stále více lidí. Projevují se i u nových a ještě více u ojetých aut.

Model 3 měl být pro mnoho lidí prvním relativně dostupným elektromobilem schopným rozumně nahradit lepší auto se spalovacím motorem. V tomto kontextu měl být i darem pro Teslu, ze které mohl udělat a udělal docela velkou automobilku, současně se pro ni ale stává prokletím a mlýnským kamenem, který si dobrovolně uvázala na krk. S jeho příchodem sice prodeje narostly do výšin, o nichž v Kalifornii mohli dříve leda snít, zároveň přišly také problémy spojené s masovou výrobou. Ty navíc Tesla jen umocnila svými snahami o inovaci všeho možného, tedy i postupů, které jsou léta prověřené.

Co přesně to znamená? V podstatě tolik, že čím více se Tesla dostává do hlavního proudu, kde oslovuje publikum provozující jediné auto, tím více na její bedra padá kritika. A je nutno říci, že je obvykle oprávněná. Majitelé si totiž nestěžují na hnací ústrojí, dokonce značku ani neženou hromadně k soudu poté, co došlo na omezení dojezdu, o čemž Tesla nikoho neinformovala. Místo toho vlastně jen požadují informace, aby se s danou skutečností mohli rozumně vyrovnat, Tesla ale obvykle strká hlavu do písku.

Kde kritické hlasy sílí stále více, to je kvalita. V tomto směru Tesla za standardy celého odvětví hodně zaostává. Automobilka se sice chlubí konstantním zlepšováním a špičkovými kontrolami, nicméně stále větší množství zákazníků je odlišného názoru. A je jasné, že o problémech ví i ve Fremontu a snaží se na ně reagovat, podstatné zvýšení kvality výroby to ale zatím nepřineslo.

Tesla dříve nabízela možnost vrácení pořizovací ceny, pokud vůz kvůli případným problémům s kvalitou vrátíte nepoškozený do sedmi dnů od převzetí. Byla si sama sebou natolik jistá, že zájemcům, kteří se takto zachovali, ihned nabídla možnost objednání nového vozu pouze za přiměřený poplatek. Jenže právě to se začalo stávat stále častěji, což sice vedlo ke zvýšení výroby, nicméně firemní parkoviště se začala plnit vrácenými „zmetky“.

Od léta proto platí, že pokud odmítnete převzetí doručeného exempláře, respektive jej do sedmi dnů vrátíte, dostanete sice zpět své peníze, ovšem nový vůz si můžete objednat nejdříve za rok. A musí to být navíc dražší verze než ta, o níž jste měli zájem naposledy. To řadu lidí přimělo zavřít ústa, neboť pokud Model 3 jezdí, funguje dobře. Touha po jeho vlastnictví je tak stále u mnoha zákazníků nemalá, při výhledu dalšího čekání tak mnoho majitelů problémy raději přešlo.

Tyto pochybné praktiky, stejně jako tragická kvalita, která se nelepší ani poté, co je Tesla již více než dekádu v centru pozornosti, začínají nahlodávat i příznivce značky. Jedním z nich byl i magazín InsideEVs, který dříve o značce referoval velmi nekriticky. Jenže kdeže loňské sněhy jsou. Nyní tu místo toho máme ucelený seznam problémů, na které je třeba se soustředit, pokud si Model 3 chcete koupit - a to nejen jako ojetý, ale i jako nový. Existuje totiž velká pravděpodobnost, že i na vámi objednaném voze nebude něco v pořádku.

Informace o vadách přichází z celého světa, a jak jsme zmínili, je jich stále více. Lidé si stěžují hlavně na špatné slícování panelů karoserie, kdy určité spáry mohou být milimetrové i centimetrové. Nesrovnalosti jsou hlavně na straně řidiče v oblasti čelního sloupku, kde se navíc plechy i dotýkají skeletu pod ním. Dochází tak k odření laku a vzniku koroze, přičemž ta již mohla propuknout dokonce po cestě. Stejně tak může kvůli špatnému slícování dovnitř i zatékat.

Samotný lak vozu je pak dalším stěžejním problémem, přičemž řeč již není ani tak o odlišném odstínu některých panelů karoserie. Na mysli máme spíše jeho odlupování, barva pak na mnoha místech bledne. Znovu tu navíc máme velké riziko vzniku koroze, neboť Tesla nezvládá nejen horní nátěr, ale i ty spodní, které jsou mnohdy příliš tenké. Stačí tak jen pár tisíc kilometrů a namísto černého vozu máte mírně oranžový.

Tím nejsme na konci seznamu potíží, nicméně zatímco výše zmíněné jste mohli poměrně snadno odhalit, v případě chybějících šroubů by již byla třeba důkladná prověrka vozu, s čímž při koupi nelze příliš počítat. Dá se tedy předpokládat, že na závadu přijdete až později. Musíte přitom doufat, že půjde o šroub chybějící u nedůležitých komponentů. Nicméně již byla zaznamenána vážnější absence u pomocného rámu.

Kromě toho je třeba počítat s tím, že stejně jako Tesla občas nalakuje některé panely jiným odstínem a vnitřek kabiny osadí různým obložením, zároveň používá i odlišnou barvu šroubů. Povětšinou to nemusí být problém, nicméně u jiných výrobců se vám to nestane.

Je navíc třeba počítat s tím, že když už k vám vůz dorazí se světly, stále vše nemusí být v pořádku, neboť u mnoha aut dochází k zatékání a následnému zamlžování předních i zadních lamp. Totéž se týká i mlhovek či kamery, která je stěžejním prvkem pro systém Autopilot. Ve finále tu pak ještě máme zaměněná identifikační čísla VIN na voze a dokumentech, což se může stát velkou třískou v oku úřadů kdykoli v průběhu vlastnictví vozu.

Jak je tedy patrné, majitelé odhalili velké množství typických nedostatků a pro valnou většinu Tesla nenabízí žádné nebo alespoň rychlé řešení. Při přebírání nového vozu nebo koupi ojetého tak bude na místě velká obezřetnost. Pokud si totiž nepomůžete sami, od automobilky dle zákazníků nadšenou pomoc očekávat nelze, alespoň ne v tuto chvíli.


Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 1 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 01Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 2 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 02Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 3 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 03Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 4 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 04Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 5 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 05Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 6 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 06Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 7 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 07Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 8 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 08Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 9 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 09Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 10 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 10Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 11 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 11Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 12 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 12Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 13 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 13Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 14 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 14Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 15 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 15Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 16 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 16Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý - 17 - Tesla Model 3 2019 seznam problemu 17
Magazín Inside EVs byl dříve nekritickým obdivovatelem Tesly. Nad stále četnějšími problémy Modelu 3 však ani již on nezavírá oči

Zdroj: Inside EVs

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.