Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Myslel jsem, že je mrtvý, říká Clarkson. Nejsem, vzkazuje Hammond z lůžka
12.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co způsobilo těžkou nehodu Richarda Hammonda při natáčení The Grand Tour, zatím stále nevíme. Bezprostřední reakce jeho i kolegů ale už máme.
Jen máloco vzbudilo o uplynulém víkendu takový ruch jako nehoda Richarda Hammonda v elektrickém Rimacu Concept One. Je přitom docela paradoxní, že k této nehodě došlo, neboť sám moderátor před pár dny prohlásil, že definitivně končí s kousky, během nichž se pohybuje na hraně. „Mám manželku a mám děti,“ říkal tehdy Hammond. Ani on sám ale dozajista netušil, že zakrátko bude opětovně balancovat na hranici života a smrti.
Jak nejspíše již velmi dobře víte, Hammond přestál i další nehodu a nyní vzkázal přímo z nemocničního lůžka, že „je naživu“. Přitom nezůstal nic dlužen své pověsti šprýmaře, a proto na rentgenovém snímku poukázal na fakt, že jeho koleno bude přetransformováno v jistou obdobu švýcarského armádního nožíku. Poděkoval také lidem, kteří jej vrtulníkem převezli do nemocnice i tamnímu personálu a omluvil se své rodině.
Jednu kapitolu knihy „Švýcarské ohnivé peklo“ tedy máme dočtenou, vrhnout se můžeme na tu další s podtitulem „Co se vlastně stalo?“. Je ovšem třeba pamatovat na fakt, že ta stále ještě není dopsaná, neboť její hlavní aktér se totiž k incidentu stále nevyjádřil a oficiální vyšetřování probíhá. Stále tak není na světě an expertíza chorvatského Rimacu, která by měl zjistit, zda šlo o chybu vozu nebo naopak o chybu řidiče, tedy Hammonda.
Trochu více jasu ale do případu vnáší Jeremy Clarkson, který byl stejně jako James May na místě. Ten přitom hned v prvé fázi vyvrací domněnku, že by Hammond šlápl autu na plynový pedál, aniž by si byl vědom jeho schopností. „Řídil jej totiž na dálnicích, letištních plochách i uzavřených horských silničkách po čtyři dny. Také toho dne absolvoval několik jízd na vršek Bergrennenen Hemberg (kde se vše stalo).“
Je tedy jasné, že Hammond vůz znal. Možná ne tak dobře, jako svoje boty, ale při svých zkušenostech jistě věděl, jak je rychlý a jak se chová v zatáčkách. Proto je i sám Clarkson zvědavý, až mu kolega povypráví, co se vlastně mohlo stát. Na to ale ještě nějakou tu chvíli nedojde, proto pokračujme v popisu nehody, která se stala. Jeremy totiž zpočátku myslel, že místo Rimacu skončilo v plamenech Lamborghini, se kterým jezdil hlavně Clarkson.
„Dokončil jsme svoje jízdy v Lamborghini Aventador S a byl jsem zpátky na základně, kde jsem v křesílku popíjel chlazené víno, když jsem ve vysílačce slyšet, že James a Richard pojedou ještě jednou závod do vrchu. Rozhodl jsem se proto, že pojedu v dodávce, abychom se mohli všichni sejít za cílovou čárou, vyrazit na letiště a zamířit domů. Byl krásný den a filmování odsýpalo.“
Poté měl ovšem Jezza zaslechnout, že testovací jezdec Lamborghini měl nehodu. To bylo překvapivé, neboť dle Clarksona neměl na trati nic pohledávat a rozhodně neměl jet tak rychle. „Poté jsem ovšem uviděl kouř.“ Zhruba o třicet sekund později dorazil na místo nehody, kde bylo ze stop na silnici jasně patrné, co se stalo. Poté uviděl dole ve stráni i vůz, který již začaly oblizovat plameny.
„A jak jsem tam stál a čekal na informace (zda se řidič dostal ven), uvědomil jsem si, že hořící vůz není žlutý, což byla barva Aventadoru. Byl bílý. Hammondův Rimac byl bílý. Ještě teď cítím, jak mně chytla zimnice. Kolena se mi začala třást. Byl to Hammond, kdo havaroval,“ popisuje své pocity Clarkson, k němuž se záhy připojil May, který jen s rozšířenými zornicemi křičel: „Je tam Hammond!“
„Nevím, co se stalo,” zmiňuje dále Clarkson, „co ale vím je, že jsem si skutečně myslel, že je mrtvý,” dodává. Teprve záhy se on i May oba dozvěděli, že jejich kolegovi se povedlo ještě před vypuknutím požáru vůz opustit. Clarkson se na něj ovšem nechtěl jít podívat, neboť se obával nehezkého pohledu, následky mohly být hrozivé. Hammond ale nakonec vše odskákal „pouze“ s poraněným kolenem a jak můžete vidět na fotce a videu níže, těší se nejen dobrému fyzickému stavu, ale i dobrému rozmaru.
Na další informace je třeba vyčkat, Clarkson ostatně vtipkuje o nové knize, která by navázala na předchozí Hammondův incident z roku 2006, kdy skutečně málem přišel o život. Stejně tak je otázkou, zda nehoda nebude mít vliv na itinerář natáčení (dost možná ano, má-li Hammond zlomenou nohu...) a tím nezpůsobí odsunutí nedávno ohlášené říjnové premiéry na pozdější datum. Zrovna tento fakt se ale nejspíše dozvíme dříve než detaily o havárii.
Richard Hammond vzkazuje, že žije...
...zatím ovšem není jisté, co přesně se ve Švýcarsku stalo
Jeremy Clarkson ovšem dodává, že původně myslel, že havaroval Aventador. Teprve po příjezdu na místo činu zjistil, že jde o Rimac, načež se začal logicky obávat o život kolegy
„Hammondův” Rimac před nehodou. A Aventador v průběhu týdne, který toto natáčení také nezvládl bez újmy
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:46 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch