Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž si v 90 letech koupil 660koňový sporťák, na rozdíl od těch mladších s ním hodlá jezdit
1.7.2021 | Petr Prokopec
Jsou chvíle, kdy je zkrátka třeba jen zatleskat, smeknout kolbou a uznale se dívat. Lidé v tomto věku, pokud se jej vůbec dožijí, si kupují spíše chodítka. Henk Dekker si koupil nový supersport.
Nejspíše si ještě vzpomenete na poněkud nedůstojné divadlo, které hrál Ford při výběru zákazníků, jež dostanou jeho exkluzivní supersport. Zájem totiž výrazně převyšoval množství, které automobilka hodlala vyrobit, díky čemuž si mohla klást rozličné podmínky. Nakonec však neupřednostnila loajální zákazníky, jak původně slibovala, nýbrž spíše celebrity. A je více než jisté, že toho posléze velmi litovala, neboť řada z nich vůz sice převzala, ovšem za volant se již příliš nehrnula. A mnozí své auto prodali, jakmile mohli, někteří i před vypršením ochranné dvouleté klauzule.
Tentokrát ovšem musíme automobilce zatleskat. Jeden z posledních vyrobených kousků si totiž převzal Henk Dekker, jehož jméno u nás asi nikdo nezná. To ale není až tak podstatné, prim v tomto příběhu hraje jeho věk. Henkovi je totiž 90 let, což je jubileum, které má většina lidí spojené s chodítkem a naslouchátkem, nikoli s 660koňovým supersportem, který je schopen zrychlit z klidu na stovku za rovné 3 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 348 km/h. Bez zajímavosti pak není ani fakt, že Henk žije v Nizozemí, což je spíše elektrický ráj než země zaslíbená benzinovým supersportům.
Henk je nicméně Fordu oddán, v zemi tulipánů totiž vlastní hned sedm dealerství sdružených pod hlavičku Dekkerautogroep. Mimo to je velkým fanouškem vytrvalostních závodů, a právě proto se pro koupi GT rozhodl. Je totiž třeba připomenout, že americký supersport je opravdu velmi blízce příbuzný se soutěžní variantou, než aby kráčel spíše luxusní cestou. Henk přitom zvolil variantu Heritage Edition s grafickou úpravou Daytona 66, která odkazuje na Ford GT40, jenž v roce 1966 vyhrál 24 hodin Daytony.
Ve stejném roce ostatně GT40 triumfálně opanovalo také Le Mans, čímž odstartovala jeho nehynoucí sláva. Na tu pak dal vzpomenout právě Ford GT, který před pěti lety poprvé zamířil na okruh Le Sarthe a rovněž vyhrál ve své kategorii. Henk si tedy pořídil vpravdě ikonický vůz, jenž má ve standardní výbavě výfuk Akrapovič. Jakmile s ním tedy bude objíždět svá dealerství a kontrolovat všech 150 zaměstnanců, neslyšitelný či neviditelný rozhodně nebude. Pro jeho podnik ale nebude lepší reklamy.
My už pak jen dodáme, že letošní rok je předposledním, kdy se Ford GT vyrábí. Modrý ovál přitom dosud vyrukoval se šesti speciálními edicemi, z nichž Heritage Edition je poslední. Představena byla právě letos a jak jsme již zmínili, vizáží odkazuje na vůz se startovním číslem 98, jenž před pětapadesáti lety vyhrál v Daytoně. Za jeho volantem přitom seděl Ken Miles, jehož jméno nejspíše po snímku Ford v Ferrari již není na rozdíl od toho Henkova neznámé nikomu.
Devadesátiletý Henk Dekker si koupil Ford GT. Na celém příběhu přitom není zajímavý jen jeho věk, ale i skutečnost, že se tak stalo v Nizozemsku. Tedy v zemi, která je zaslíbená spíše elektromobilům než benzinovým supersportům. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 9 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Někteří majitelé najeli s prvním novodobým Moskvičem už přes 100 tisíc km, jak si vede po takovém zápřahu?
28.10.2024 - Nechtěná verze BMW 3 skončila bez náhrady jako propadák, dnes je tajným tipem znalců na výtečné auto za dobré peníze
28.10.2024 - Apple projekt vlastního auta nakonec zrušil, jeho tajná spolupráce s Číňany ale přinesla nápady, ze kterých těží dodnes
28.10.2024 - Snížení platů o 18 procent, desetitisíce propuštěných, nejmíň tři zavřené továrny. Pokus VW uniknout krizi dostává hrozivé rozměry
29.10.2024 - Ford na každém elektromobilu prodělává už 1,27 milionu Kč. Jen letos ho stály 86 miliard, záporná marže přesahuje 150 %
29.10.2024
Živá témata na fóru
- kamera do auta 11.27. 21:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 11.27. 21:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.27. 21:00 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.27. 19:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.27. 18:03 - jerry
- whitelist & blacklist 11.27. 17:21 - jerry
- VZKAZY 11.27. 14:40 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.27. 10:52 - mafel