Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Muž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
17.4.2025 | Petr Miler
Někteří lidé jsou nenapravitelní, o tomto to ale platí v tom nejlepším možném smyslu takových slov. Je skoro neuvěřitelné, když jeden člověk najede s jedním autem sám tolik kilometrů. Tento to dokázal dvakrát, navíc se dvěma generacemi stejného vozu.
S kolegy v redakci si čas od času říkáme, zda je naše náklonnost k autům ještě projevem upřímné lásky k nim, nebo jde spíš už o následek jakéhosi Stockholmského syndromu. Auta milujeme, částečně to ale jistě bude i tím, že moc nemáme na výběr - živíme se primárně v jiných oborech a při práci trávíme v autech často polovinu života. Co vám pak zbývá za koníčky? Monitory, klávesnice, počítačové myši, stoly, židle a auta. To se pak vybírá snadno...
S auty všeho druhu jsme tak najezdili miliony a miliony kilometrů, řidičská historie kohokoli z nás ale bledne vedle toho, co s auty dělá Victor Sheppard. Tento muž se živí jako expresní doručovatel pracující pro ropné společnosti a doslova denně rozváží cokoli, co mohou firmy zabývající se těžbou či zpracováním ropy potřebovat, po amerických státech Wyoming, Virginie a Severní Dakota. Za volantem tak sedí prakticky neustále a ročně najíždí okolo 200 tisíc km, a to pořád dokola.
Když s tím v roce 2007 naplno začal, vybral si pro svou práci Toyotu Tundra, se kterou - už do roku 2015 - najel přes 1 milion mil, tedy přes 1,6 milionu kilometrů. To dělá v průměru přes 200 tisíc kilometrů ročně. O něm i jeho autě jsme psali, když byl tento případ v roce 2016 medializován samotnou Toyotou, která si jeho vozu díky vlastnímu dealerovi všimla, Victorovi dala nový a ten jeho si vzala na další zkoumání, neboť tento zápřah zvládl bez větších technických potíží. A nyní o panu Sheppardovi slyšíme znovu.
Tušíme, že jeho oblíbenou písní bude „Oops!... I Did It Again”, neboť právě něčeho takového se tento statný Američan dopustil. Nevzal ale darovaného japonského koně, aby jej týral, toho si nechal na památku pro soukromé ježdění (co to v případě člověka trávícího v autě celé dny vůbec je?), hned v roce 2014 si pořídil další Tundru a začal s ní záhy znovu jezdit jako o život. A s autem dodnes najezdil další 1 milion mil, tedy znovu pokořil metu 1,6 milionu najetých km, jak se dozvídáme od nadšenců z Pickup Truck + SUV Talk.
Pikantní je, že se mu to znovu daří téměř bez větších technických problémů. Jeho Tundra SR5 Double Cab je znovu vybavena 5,7litrovým osmiválcem, který se zdá být opravdu nezničitelný a po víc jak stovce výměn olejů pořád pracuje s kompletně původními díly. Pan Sheppard jinak na autě vyměnil pouze alternátor a převodovka potřebovala po najetí 1,25 milionu km renovovat, když při stoupání do některých kopců začala samovolně vyřazovat. Je nyní opět fit po dílčí repasi, protože ale oprava trvala dlouho a Victor potřeboval jezdit, instaloval do auta v mezičase jinou. I tak je to skoro legrační - až po 1,25 milionu km jediný závažnější technický problém, navíc pořád řešitelný opravou?
Otázkou nyní je: Dostane Victor Sheppard od Toyoty další vůz zadarmo? Kdyby najel milion km s tím, který už dostal, asi by to nebylo na místě, ale on si ho znovu koupil. Máme pocit, že by to Toyota měla už „z hecu” udělat. A vlastně nejen kvůli tomu, je to pořád reklama k nezaplacení. Však kolik jiných aut tohle vydrží? Navíc opakovaně?
Ať už se ale Japonci rozhodnou jakkoli, svět se dneškem nezboří. Takže tušíme, že jestli za dalších 8 nebo 9 let znovu uslyšíme o tom samém, budeme muset doplnit slovník automobilových výrazů o něco jako „sériový ojížděč aut”. I když svět poznal v tomto ohledu různé „extrémisty”, nepamatujeme případ, kdy by někdo milionovými nájezdy dokola obdařoval nové další a další provedení stejného auta.






Proč s jednou Tundrou najet přes 1,6 milionu km jednou, když si to můžete dát dvakrát, že? Victor Sheppard to udělal, dostane za to další auto zadarmo? Přáli bychom mu to, je to hrdina svého druhu. A jeho Tundry s ním. Foto: Toyota
Zdroj: Pickup Truck + SUV Talk
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před hodinouKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva