Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Musk si založil firmu s pikantním českým jménem. Chce přes ní umlčet zlé novináře
24.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Tesly je již na nervy z negativní publicity, jíž se jeho nedokonalým výrobkům dostává. A proto hodlá žurnalisty kastovat dle jejich zaujetí.
Na Teslu je sice velká pozornost upřena již několik let, v posledních měsících však ještě více narůstá. Americká automobilka opakovaně selhává v plnění svých vlastních plánů ohledně nárůstu výroby až na 10 tisíc aut týdně. Této kapacity mělo být dosaženo již na sklonku loňského roku, nicméně velmi pravděpodobně s ní nebudeme moci počítat ani letos. Kromě toho se o řadu negativních titulků postaral klíčový Model 3, který zrovna neboduje v dlouhodobých nezávislých testech.
Tyto potíže spolu se stále rostoucími ztrátami vyvolaly poplach na finančních trzích, kde se hodnota kalifornské automobilky propadla hluboko pod své loňské maximum. Aktuálně tak jednu akcii můžete pořídit za 280 dolarů (cca 6 120 Kč), což je nižší suma, než za jakou se obchodovala loni touto dobou. Ve výsledku tedy není divu, že akcionáři mají aktuálně na stole návrh na částečné sesazení Elona Muska z vedení firmy, třebaže nelze příliš očekávat, že by mohl být úspěšný. Výsledek hlasování naplánovaného na 5. června, i to ale může být faktor, který přispívá ke stále větší nervozitě šéfa Tesly.
Ten je pod velkým tlakem již několikátý měsíc v řadě a podobně jako český prezident si vypěstoval velký odpor vůči novinářům. Co na tom, že naprostá většina médií mu dlouhodobě obstarává většinu marketingu, Muskovi k nespokojenosti stačí hrstka kritických hlasů, která se navíc ozývá jen v momentě, kdy je něco opravdu špatně. Na Twitteru proto sdělil, že se zabývá myšlenkou jakéhosi kastování žurnalistů. Ti jsou, dle jeho názoru, placeni olejářskou lobby, a proto jsou vůči Tesle, která prakticky neinzeruje, zaujatí.
Musk tedy hodlá vytvořit webovou platformu, na které budou hodnoceni novináři, editoři i publikace, pro které pracují. A ty, kteří z hodnocení vyjdou zle, by tak umlčel jejich definitivním znevěrohodněním či skrze snahu napravit svůj špatný obraz před veřejností. Jenže je skoro jisté, že pozitivní hodnocení získají v podstatě jen ti, kteří jsou nekriticky nakloněni elektromobilitě. Všichni ostatní, kteří by se čirou náhodou jen opovážili zmínit pravdu, tedy vyjma pozitiv vyjmenovat také negativa alternativního pohonu, by samozřejmě dostali záporné hodnocení.
Nejzajímavější pro nás je, že onen web se má jmenovat Pravda (sic). Vážně nepřekládáme Muskovo vyjádření, žádný The Truth, citujeme doslova to, co na Twitteru pronesl. Nevíme, v jakém jazyce se inspiroval - pravda se říká pravda nejen česky, ale třeba i slovensky, v přepisu rusky či velmi podobně polsky, je to zkrátka spíše slovanské slovo. Ať už se ale Musk inspiroval kdekoli, je to pro nás skutečně pozoruhodný název.
Že Musk nežertuje, dokládá i výpis z obchodního rejstříku, do kterého již loni v říjnu byla zaregistrována společnost Pravda Corp. Dosud se přitom nevědělo, co s ní šéf Tesly zamýšlí, nyní ale vše vyplulo na povrch.
Je pak otázkou, čeho tímto krokem hodlá Musk dosáhnout. Boj s médii ovšem vyhrát nemůže, a to neříkáme jen proto, že k nim patříme. Je více než jisté, že jeden web, na který navíc budou chodit hlavně příznivci Tesly, názor široké veřejnosti nezmění. Oproti tomu zpravodajství řady magazínů a novin bude nadále pomáhat utvářet názory spousty lidí.
Tuto skutečnost již dávno pochopil Silvio Berlusconi, stejně jako Andrej Babiš. Ti proto klíčová média vlastní (pardon, Babiš je někomu svěřil...), místo aby sváděli zbytečný boj s větrnými mlýny. Musk by proto měl začít pošilhávat směrem k Rupertu Murdochovi, o jehož mediální impérium se nyní pere Disney a Comcast. Nabídnout však bude muset přes 60 mld. USD (1,3 bilionu korun), to je hodně peněz i na něj...
Elon Musk je pod velkým tlakem. A tak se rozhodl, že s médii zahájí otevřenou válku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis