Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Mr. Bean” prodává další ze svých výjimečných aut. Nenajel s ním ani 500 km, i když do něj mohutně investoval
15.9.2024 | Petr Prokopec
Nadšení Rowana Atkinsona pro auta je nesporné, jeho přízeň je ale zjevně vrtkavá. Před třemi roky neodolal možnosti chopit se jednoho z nejslavnějších hot hatchů historie a řádně si jej vypiplal. Teď ho ale prodává, aniž by s ním něco velkého najel.
Peugeot 205 GTi patří mezi skutečné automobilové legendy, přičemž Francouzi s ním poprvé přišli v roce 1984. Tehdy u toho byla jedna-šestka naladěná na 105 koní, jenž o tři léta později dostala novou hlavu a dopředu tak posílala o 10 koní víc. Kromě toho ovšem klientela mohla sáhnout také po 1,9litrovém motoru, jenž produkoval 128 koní. Posléze se nicméně tato jednotka kvůli emisím dočkala katalyzátoru, což výkon o 6 koní snížilo. Ovšem i tak bylo francouzské GTi laťkou nastavenou pro mnohou konkurenci.
V důsledku toho asi nepřekvapí, že ani ne 3,8metrový hatchback okouzlil opravdu širokou klientelu. Jedním z majitelů se přitom stal i Bernard Arnault, nejbohatší Evropan a jeden z nejbohatších lidí na světě. Ten si svůj exemplář nechal pancéřovat, což pochopitelně mělo negativní vliv na dynamiku. Něco takového ale majiteli konglomerátu LVMH nevadilo, neboť sám s oblibou usedal za volant. Prodal jej až v roce 2009, přičemž jím kdysi vlastněný kousek se před pár dny znovu objevil v prodeji.
Není to nicméně jediné výjimečné „Gé-Té-í“, které je aktuálně k mání. Britská síň Classic Car Auctions totiž nově nabízí exemplář vyrobený v roce 1989. Pod jeho kapotou je silnější verze jedna-šestky, která má na starosti standardní hmotnost. I když ale tentokrát na instalaci dodatečných ocelových plátů nedošlo, vůz se rovněž může pochlubit slavným majitelem - z pohledu nadšenců ještě zvučnějším jménem, než je to Arnaultovo. Původně si jej totiž pořídil Rowan Atkinson.
Britský komediant známý hlavně díky kultovní postavě Mr. Beana přitom v posledních letech posílá do světa jeden kousek ze své sbírky za druhým, pročež se člověk musí ptát, co přesně za tím stojí. Aukční síň pouze zmiňuje, že Atkinson si Peugeot pořídil před třemi lety, za jeho volantem se tedy opravdu příliš neohřál. Ostatně z najetých 71 tisíc mil (114 tisíc kilometrů) se zasloužil o pouhých 300 (483 km). Spíše než cokoli jiného tak investoval do jeho technického stavu, do kterého měl nacpat pětimístnou cifru v librách.
Ve finále nicméně z jeho příkladné péče a nedostatku času spíše než zájmu o vůz můžete profitovat vy. GTi je totiž nabízeno v opravdu špičkovém stavu, což koneckonců potvrzuje i platná technická. Překážkou pro většinu kontinentálních kupců ale pravděpodobně bude usazení volantu na pravé straně. Nejspíše i proto aukční síň odhaduje, že vůz by měl majitele změnit za 15 až 20 tisíc liber (cca 447 až 596 tisíc korun), což jsou na dané poměry vlastně malé peníze.
Lze už jen zmínit, že aukce se koná 28. září letošního roku, tedy na tuzemský svátek, pročež si v případě zájmu ani nemusíte brát dovolenou. Navíc můžete přihazovat i online. Počítat pak kromě již zmíněného můžete s bílou barvou karoserie, zatímco dovnitř se nastěhovalo specifické látkové čalounění sedadel nahrazují někdejší polokožené. Společnost mu pak dělají křiklavě rudé koberečky nebo příplatkové střešní okno.
Tento Peugeot 205 GTi po poslední tři roky vlastnil Mr. Bean. Spíše než řízením se ale bavil jeho ne zrovna nenákladnou údržbou, nyní jej navíc posílá dále do světa. Foto: Classic Car Auctions, tiskové materiály
Zdroj: Classic Car Auctions
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM na Dakaru stále dominuje včera 12:03
- Marc VDS pojede i šampionát EWC včera 11:31
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
- Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia 13.1.2025
- Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice 13.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
včera - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
včera - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera - Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva