Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Motorů V12 se nevzdáme, stále mají potenciál, říká nový šéf Lamborghini
27.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka sice do budoucna připouští elektrifikaci, zatím ale dále pracuje na motorech s dvanácti válci. Autonomní řízení zcela odmítá.
Pro Lamborghini jsou klíčové dva prvky, a sice vzhůru výklopné dveře a vidlicový dvanáctiválec. Ani jedno sice není doménou modelu Huracán, nicméně Aventador, stejně jako před ním Murciélago, Diablo, Countach či Miura, je samozřejmě měly. Nový šéf automobilky Stefano Domenicali v rozhovoru pro magazín Autocar uvedl, že minimálně s dvanáctiválcem do budoucna můžeme počítat.
„Naši hlavní zákazníci i dealeři po celém světě volají: „Prosím, nedotýkejte se motoru V12.“ A proto budeme pokračovat s pracemi v tomto směru. Jakmile ovšem bude elektrifikace pro naše vozy relevantní, za dostupnou cenu a přidá na hodnotě, musíme si být jisti, že budeme dostatečně flexibilní, abychom na ni mohli přepřáhnout,“ dodává k celé záležitosti Domenicali.
Z jeho slov je tak jasné, že Lamborghini sice dvanáctiválce zachová, někdy v příštích letech k nim ale může přidat elektromotory, které je jednoho dne mohou také nahradit. „Musíme sledovat, jak se chová trh v rámci emisí a legislativy, ale nevidím v tom problém. Jsme vždy otevřeni tomu, jak se věci vyvíjí. Z krátkodobého hlediska si pak myslím, že v motorech V12 je stále ještě vývojový potenciál.“
Zatímco jistá forma elektrifikace je zřejmě nezbytná, autonomnímu řízení se Domenicali brání. „Pokud vlastníte Lamborghini, pak máte vášeň pro řízení a toto chceme zachovat. Nicméně nové technologie mohou mít pro řidiče jistou váhu. Např. pokud jste na okruhu a head-up displej vám ukáže, jak maximalizovat váš potenciál při využití telemetrie.“
Dále nový šéf značky naznačil, že stejně jako konkurenční Ferrari i on počítá s jistým stropem v rámci produkce. Dvoumístné modely by tak neměly překročit kvótu zhruba 3 500 vozů ročně. Chystané SUV Urus však do této kategorie nespadá, přičemž značka hodlá být v daném segmentu patřičně agresivní. Musí si však být jista, že má správný produkt se správnou hodnotou.
Budoucnost Lamborghini tedy opravdu nevypadá špatně. Aventador a Huracán, respektive jejich nástupci, budou i nadále exkluzivním zbožím. Ten větší navíc setrvá u vidlicových dvanáctiválců a nejspíše také křídlových dveří. Kvůli stále přísnějším emisím však bude třeba za pár let zasadit do dané rovnice také elektromotor.



Nový šéf italské automobilky Stefano Domenicali potvrdil, že vidlicové dvanáctiválce zůstanou nadále součástí firmy. Do budoucna je ale jejich elektrifikace nevyhnutelná
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 32 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 32 minutamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan