Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mohutný požár zničil desítky Tesel najednou, na stejném místě už jednou hořelo
18.10.2021 | Petr Miler
Požárů elektrických aut přibývá a jejich následky jsou obvykle zničující. To jsou holá fakta, nemusí ovšem nutně jít jen o jednotlivé vozy - po nedávném požáru autobusové expozice ve Stuttgartu nyní shořel celý servis elektrických aut ve Phoenixu.
Doplněno: Následky požáru zdokumentoval na nově přiloženém videu níže sám Peter Gruber a potvrdil, že zničených aut je „více než 30”. Skutečně smutná událost, podívejte se na to sami.
Nemáme zatím k dispozici dostatečné množství dat, abychom byli schopni komplexně vyhodnotit míru rizika vzplanutí auta na elektrický pohon, takže nechceme dělat ukvapené závěry. Od pojišťoven víme jen tolik, že pravděpodobnost vzniku požáru je s ohledem na věk těchto vozů srovnatelná s auty se spalovacími motory, otázkou ale samozřejmě je, jak vysoká bude u 10 nebo 15 let starých vozů. Budou-li tedy takto staré elektromobily ještě vůbec ve větší míře jezdit. Jedno je ale tak jako tak jisté - v absolutních číslech požárů elektromobilů rychle přibývá.
V poslední době jsme tu měli hned několik velkých událostí, zejména pak shoření muzejních autobusů stuttgartského dopravního podniku, který podle předběžných závěrů způsobil požár nově navezeného elektrického stroje. A vedl k zákazu provozu elektrických autobusů i v jiných městech. Že elektrická aut hoří, by ale nemusel být zase takový problém, pakliže to skutečně nebudou častější události. Komplikací je hlavně jejich intenzita a následky, kvůli nimž se ozývají hasiči. Podle těch se i z banálních nehod vyklubou velmi komplikované požáry, což je ve větší míře neúnosné.
Jaký bude další vývoj, neumíme odhadnout, na každý pád tu máme další velmi nepříjemný požár. Je to tak trochu déja-vu, neboť na stejném místě už dříve hořelo a bylo to znovu kvůli elektrickým autům. O víkendu totiž začal oheň pohlcovat prostory firmy Gruber Motor Company ve Phoenixu, která se specializuje na servis elektrických aut, zejména pak dnes už vzácných Tesel Roadster. U těch automobilka neumí (či nechce) problémy s dobovými bateriemi řešit jinak než drahou úplnou výměnou, což je pochopitelně drahé. Peter Gruber s kolegy se je snaží opravovat levněji, už podruhé ale poznal, že si zahrává s ohněm, doslova.
Informace o celé události jsou zatím kusé, podle očitých svědků (a nakonec to naznačují i fotografie hasičů z Phoenixu) šlo ale o mohutný požár, který kompletně zničil vnitřní prostory sídla firmy. Na místě mělo mělo být více jak 30 Tesel Roadster a byť zatím není známo, kolik přesně jich plameny pohltily, o desítky půjde bohužel s pravděpodobností hraničící s jistotou.
Je to pochopitelně smutná událost, která jen připomíná, kolik toho ještě o elektrických autech a jejich bateriích z hlediska dlouhodobého používání nevíme a o kolik opatrnější bychom měli být při snahách o jejich rozšíření. Bohužel, tak velká část dnešního světa neuvažuje; snad na to nedoplatí dalšími nešťastnými událostmi tohoto ražení.
Už podruhé v horizontu několika málo let hořelo v prostorách firmy Gruber Motor Company ve Phoenixu, specialisty na opravdu elektrických aut, zejména pak Tesel Roadster. I tentokrát mají být následky zcela zničující. Foto: Phoenix Fire Dept., CC0 Public Domain
Zdroje: Electrek, Phoenix Fire Dept., Gruber Motor Company
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva