Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony

Sama automobilka se chlubí tím, že v její historii už neexistuje auto, které by se majitelům nevyplatilo vlastnit. Jak za proslulý Veyron, tak za stále poněkud méně slavné EB110 se platí vyšší sumy než při pořízení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony

9.8.2019 | Petr Prokopec

Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sama automobilka se chlubí tím, že v její historii už neexistuje auto, které by se majitelům nevyplatilo vlastnit. Jak za proslulý Veyron, tak za stále poněkud méně slavné EB110 se platí vyšší sumy než při pořízení.

Svět je v tomto trochu nespravedlivý. Pokud patříte mezi obyčejné lidi, kteří si mohou dovolit nové auto typu Škoda Octaiva, po čtyřech letech vašeho vlastnictví přijde asi o polovinu ceny. A pokud si vůz necháte třeba 10 let, nezbude z jeho hodnoty skoro nic - a to vám na každé utracené tisícikoruně bude záležet. Naopak bohatí, které nemusí bolet ani ztracené deseti- nebo statisíce, si kupují drahá a pro běžného člověka nedosažitelná auta, jejichž vlastnictvím ovšem netratí vůbec nic. A kolikrát na nich ještě vydělají.

Platí to o kde čem a teď už i o Bugatti Veyron, které definitivně přepsalo světová měřítka. Od jeho příchodu v roce 2004 je prakticky každá rychlá novinka poměřována s hypersportem z Molsheimu, přičemž jejímu výkonu či dynamice se většina konkurence ani nepřiblížila. Veyron zkrátka válcoval všechno a všechny, i když jen v některých ohledech. Svého času totiž skutečně byl nejrychlejším i nejrychleji akcelerujícím vozem světa, stejně jako i tím nejdražším. Nicméně ve chvíli, kdy se Veyron stal ojetinou, trhu již nedominoval, v rámci zachování resp. růstu hodnoty našel rychle mnohé přemožitele.

Bugatti si za svou tehdejší novinku účtovalo milion Eur v základu, tedy dle aktuálního kurzu zhruba 25,8 milionu korun, nicméně s ohledem na rozmanité touhy klientů cena většiny exemplářů šplhala nejméně o desítky procent výše. Když ovšem tato auta posléze měnila majitele, nedošlo na navýšení ceny, ale naopak na její snížení. Veyron tak po dlouhou dobu nepředstavoval zrovna dobrou investici, na rozdíl od aut, které překonával svým zrychlením. Jejich hodnota ale přitom paradoxně vzhůru letěla.

Šlo pochopitelně o dílo souhry nabídky a poptávky, není ale úplně jasné, proč tomu ve výsledku tak bylo. Přeci jen Bugatti je historická značka, navíc taková, která vždy stála úplně nejvýše. Tak tomu bylo i při jejím návratu pod křídly koncernu Volkswagen a je tomu vlastně i dodnes. Ostatně žádný jiný vůz na světě není nabízen se šestnáctiválcovým motorem, jen málo aut pak výkonem překonává metu tisíce koní a dynamikou laťku 400 km/h, nemluvě o tom, aby šlo o vůz schopný každodenního použití. To si konečně uvědomili i zákazníci, a proto čtyři roky po ukončení výroby udělali z Veyronu dobrou investici.

Bugatti informuje, že pokud nyní po hypersportu z Molsheimu toužíte, je třeba si připravit minimálně 1,3 milionu Eur (33,53 milionu korun). Tedy jinými slovy vyšší sumu, než jaká byla původně základní. Je pak jen otázkou, jak moc si původní vlastník lebedil v příplatkové výbavě či nikoliv - pokud se ale držel na uzdě, může nyní již vydělávat. A je skoro jisté, že cena bude postupně stoupat stále výše, za čímž stojí nejen stále lepší reputace značky, ale i fakt, že vzniklo pouze 450 exemplářů.

Jakkoliv je ale Veyron konečně výdělečný, stále musí počítat s vozy, které jej na trhu s ojetinami nárůstem své hodnoty překonají. Minimálně jeden z nich nemusíme hledat dlouho, stačí totiž zůstat u Bugatti. Opět automobilka připomíná, že předchozí EB110 jako nové vyšlo optikou dnešních měn na 280 tisíc Eur neboli 7,2 milionu Kč, nicméně letos v únoru byl exemplář z roku 1994 prodán za 2,03 milionu Eur (52,4 milionu Kč). Je sice třeba dodat, že šlo o verzi Super Sport, která jako nová stála ekvivalent 289 tisíc Eur (7,5 mililonu Kč), i tak je ale výsledek jasný.

Nárůst cen EB110 je v posledních letech enormní s tím, jak si svět uvědomuje fantastický příběh Bugatti 90. let. Sami pamatujeme, když se dokonce v České republice prodávalo jedno EB110 za jednotky milionů Kč, nakonec i takový McLaren F1 šlo na konci 90. let koupit za podobné peníze, nemluvě třeba o Ferrari F40. Kdo měl tehdy čich na příležitost a do těchto aut investoval, může se těšit neskutečnému zhodnocení - u Bugatti EB110 může jít klidně o 7- nebo 8násobek.

Proč tomu tak je, vám napoví třeba níže přiložené video. EB110, dokonce v závodní verzi, je totiž vytaženo testovacím jezdcem značky Lorisem Bicocchim na projížďku. Do varu se tak dostává jak 3,5litrový dvanáctiválec, tak čtyři turbodmychadla, která jej dopují. Veyron přitom čerpal z této koncepce, stejně jako si ponechal pohon všech kol. Nicméně šestistupňová manuální převodovka byla nahrazena tehdy zcela novým dvouspojkovým automatem DSG.

I tři dekády po svém vzniku se pak Bugatti EB110 řadí mezi nejrychlejší vozy planety, zvláště v oné verzi SS, která zvládá stovku za 3,3 sekundy a maximálku 351 km/h. Automobilka navíc v letech 1991 až 1995 vyrobila jen 139 exemplářů (ve všech verzích), ve výsledku tak jde o mnohem vzácnější kousek než Veyron. A z pohledu mnoha také o hezčí. Není tak vlastně překvapivé, že tento atlet svým majitelům vydělává daleko více než jeho nástupce, dá se ale očekávat, že i Veyron bude s odstupem dalších 10 let mnohem dražším artiklem, než jakým je dnes.


Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 1 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 01Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 2 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 02Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 3 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 03Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 4 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 04Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 5 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 05Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 6 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 06Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 7 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 07Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 8 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 08Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 9 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 09Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 10 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 10Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 11 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 11Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 12 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 12Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 13 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 13Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 14 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 14Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 15 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 15Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 16 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 16Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 17 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 17Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 18 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 18Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 19 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 19Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 20 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 20Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 21 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 21Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 22 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 22Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 23 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 23Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 24 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 24Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 25 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 25Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 26 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 26Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 27 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 27Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 28 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 28Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 29 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 29Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 30 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 30Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 31 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 31Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 32 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 32Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 33 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 33Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 34 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 34Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 35 - Bugatti Veyron 2006 prodej USA 35
Toto Bugatti Veyron najelo nejvíce kilometrů ze všech na celém světě, nejspíše i proto je výjimkou z pravidla a k mání je levněji než jako nové

Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 36 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 00Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 37 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 01Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 38 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 02Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 39 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 03Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 40 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 04Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 41 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 05Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 42 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 06Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 43 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 07Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 44 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 08Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 45 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 08aModerní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 46 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 09Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 47 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 10Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 48 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 11Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 49 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 12Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 50 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 13Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 51 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 14Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 52 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 14aModerní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 53 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 15Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 54 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 16Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 55 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 17Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 56 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 18Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 57 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 19Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 58 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 20Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 59 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 21Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 60 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 22Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 61 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 23Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 62 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 24Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 63 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 25Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 64 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 26Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 65 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 27Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 66 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 28Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 67 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 29Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 68 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 30Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 69 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 31Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 70 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 32Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 71 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 33Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 72 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 34Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 73 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 35Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 74 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 36Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 75 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 37Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 76 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 38Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 77 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 39Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 78 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 40Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 79 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 41Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony - 80 - bugatti eb110 ss zlute nove prodej 42
Předchozí EB110 ovšem na ceně roste neskutečně

Zdroj: Bugatti

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.