Model X vážně zdržely křídlové dveře, Tesla se teď soudí s jejich dodavatelem

(+ videa) Původní dodavatel křídlových dveří nebyl s to řešení dodat v požadované kvalitě. Byl nahrazen, teď chce další peníze k už zaplaceným milionům dolarů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Model X vážně zdržely křídlové dveře, Tesla se teď soudí s jejich dodavatelem

21.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Model X vážně zdržely křídlové dveře, Tesla se teď soudí s jejich dodavatelem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Původní dodavatel křídlových dveří nebyl s to řešení dodat v požadované kvalitě. Byl nahrazen, teď chce další peníze k už zaplaceným milionům dolarů.

Tesla Model X je již na trhu, přišla na něj ale s velkým zpožděním. Už dříve se objevovaly zkazky o tom, že za skoro nekonečnými odklady stojí mimo jiné nesnáze s křídlovými zadními dveřmi a nyní se ukazuje, že to alespoň část pravdy byla. A i když se příběh tohoto komponentu zdá být představením sériové verze uzavřen, realita je trochu jiná.

Počátky problémů se datují k únoru roku 2014, kdy byl vybrán subdodavatel, který měl systém pro Teslu vyrábět. Byla jím německá firma Hoerbinger, která se zabývá právě hydraulickými zvedacími systémy v autech, např. u kapot, vík zavazadelníků nebo skládacích střech. Do května roku 2015 nebyla schopna dodat systém v kvalitě požadované Teslou, takže spolupráce byla ukončena.

Mezi problémy patřilo to, že se systém přehříval, unikal z něj olej a dveře se neotvíraly synchronně a s rychlostí, jakou Tesla požadovala. S Hoerbingerem tedy zpřetrhala vztahy a narychlo sháněla nového subdodavatele. To se podařilo, ale za jiných cenových podmínek; detaily nejsou známy, ale fakt, že spolupráce s Hoerbingerem nevyšla, údajně Teslu stál miliony dolarů.

Součástí byla i platba 3 milionů dolarů (cca 105,4 milionů korun) Hoerbingeru na kompenzacích za jednostranné odstoupení od smlouvy. Němci ale nyní požadují další peníze, na které podle Tesly nemají nárok, takže americká automobilka žene Hoerbinger k soudu. Chce se soudit o náhradu různých nákladů, jejíž výše bude určena u soudu, ale není to její primární cíl - žaloba má být spíš obranný krok proti nárokům, které si Hoerbinger činí. Rozhodnout má kalifornský soud v zatím neupřesněném termínu.


Model X vážně zdržely křídlové dveře, Tesla se teď soudí s jejich dodavatelem - 1 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 04Model X vážně zdržely křídlové dveře, Tesla se teď soudí s jejich dodavatelem - 2 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 07Model X vážně zdržely křídlové dveře, Tesla se teď soudí s jejich dodavatelem - 3 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 06
„Frajeřinka” s křídlovými dveřmi stála Teslu hodně problémů a teď i peněz

Tesla má nyní jiného dodavatele neupřesněného jména, který už nejspíš s požadovanou kvalitou neměl problém. Co také očividně funguje docela dobře, je nová funkce Summon, díky které umí vozy Tesla automaticky vyjet z garáže či do ní zajet, a to včetně otevření a zavření vrat. Tato funkce je součástí balíčku novinek pro Autopilot a už dříve jsme vám ukazovali videa, jak funguje.

Nyní tu máme další dva snímky, ktere ukazují, jak Model S P90D vyjíždí z garáže a sám si otevře vrata, a také jak přijíždí pod stříšku snad u nějakého klubu, nevíme. V obou případech mu to dost trvá a bylo by rychlejší do něj nastoupit a řídit manuálně, ale funkce je to zajímavá. Tím spíš, že ji lze ovládat aplikací v mobilu...

Zdroj: Autonews

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.