Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mitsubishi zastavilo výrobu Peugeotu iOn a Citroënu C-Zero. Dočasně, nebo navěky?
11.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letos se v Evropě neprodaly ani 2 000 elektromobilů skupiny PSA. A valně si nevedou ani u protinožců. Elektroboom splaskává ještě než stačil začít.
Snad každá automobilka bere ekologii vážně. Továrny se přestavují na co nejúspornější provoz, volí se recyklovatelné materiály a především vzniká stále více elektromobilů. Co však berou účetní všech značek ještě vážněji, jsou prodejní čísla. A ta u Mitsubishi hovoří jasně. Za prvních 6 měsíců letošního roku bylo na území Evropy prodáno pouze 935 exemplářů Citroënu C-Zero a 852 kusů Peugeotu iOn.
Důvod, proč nezájem zákazníků řeší účetní japonské značky a ne francouzského koncernu PSA, je prostý. C-Zero a iOn jsou de facto elektromobilem Mitsubishi i-MiEV s jiným znakem na kapotě a volantu. A Peugeot s Citroënem se zavázaly k tomu, že odeberou 100 000 kusů. Jenže při současných prodejích by smlouva musela trvat asi tak pětadvacet let.
Rázná reakce Mitsubishi, kterou je pozastavení výroby verzí C-Zero a iOn, je proto logickým krokem. Zvláště, když averze vůči elektromobilům není pouze otázkou Evropy, ale také jiných trhů. Např. v Austrálii se letos prodalo pouze 12 exemplářů Mitsubishi i-MiEV. Přičemž minulý měsíc zůstaly prospekty o voze s výkonem 63 koní, točivým momentem 180 Nm a dojezdem 100-160 km zcela nedotčené.
Počáteční nadšení z elektromobilů tak začíná výrazně opadávat. Při vysoké ceně, nízkém dojezdu a omezené praktičnosti není divu. Nezájmem ale netrpí pouze automobilky, lední medvědi či tráva kolem silnice, ale rovněž dodavatelé jednotlivých technologií. Společnost Valence Technology Inc., patřící v USA mezi lídry na trhu s lithium-iontovými autobateriemi, již požádala o ochranu před věřiteli.
Valence Technology Inc. přitom v businessu působí již 23 let. Přesto přiznává, že výroba baterií je finančně neúnosná. A to především kvůli špatnému odbytu, který zamezuje „sériovější“ výrobě a tím i snížení nákladů. „Produkce lithiových baterií je náročná,“ říká analytik BBC Research Donald Saxman. „Klasiku s olovem a kyselinou lze vyrobit v garáži, ale na lithium potřebuje chirurgicky čistou místnost. A také je tu spousta problémů s kvalitou.“
Nepřímo tak odkazuje na knihu Motorové opojení od Františka Alexandra Elstnera, která již v roce 1966 popisuje nedostačující technologie potřebné k vývoji elektromobilů. Ty se přitom poprvé začaly objevovat ještě na konci 19. století. Od té doby lidstvo doufá a čeká. Stejně jako hodlají počkat účetní Mitsubishi. Co myslíte, povolí ještě vůbec někdy výrobu Citroënu C-Zero a Peugoetu iOn znovu obnovit?





Prodeje Citroënu C-Zero a Peugeotu jsou pro Mitsubishi zklamáním, proto zastavuje jejich výrobu. I jeho vlastní verze i-MiEV si ale vede dobře leda v crash testech...
Zdroj: Autonews Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zkrachovalý dealer Maserati rozprodává zbylá skladová auta. Pryč půjdou za téměř jakoukoli cenu
24.1.2025VW letos nepřijde s jediným novým elektromobilem. Ty stávající bude prodávat leda pod cenou, s vidinou 38miliardové pokuty
24.1.2025Nejprodávanější auta Evropy za rok 2024 zpochybňují teze o všeobjímající popularitě SUV, o alternativních pohonech ani nemluvě
24.1.2025Neúspěšný německý kancléř nepochopil vůbec nic. Chce ještě víc popírat realitu celoevropskými dotacemi na elektromobily
24.1.2025Policie objevila les plný ukradených Land Roverů, byla v něm víc než polovina loni odcizených aut
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva