Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr světa Formule 1 prodává jedno ze svých aut. Jeho specifikace vás ohromí
29.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Možná už víme, proč se snad na každé fotce usmívá - umí si vybrat ta správná auta. Jedno teď prodává a právě ono je nejlepším důkazem jeho vytříbeného vkusu.
Tipnete si, kdo má na kontě 309 startů, 15 vítězství, 50 stupňů vítězů, 8 nejrychlejších kol, jeden mistrovský titul ve Formuli 1, britské občanství a úsměv snad na každé fotce? Musíte hádat správně, tyto statistiky vystihují Jensona Buttona, jednoho z nejznámějších profesionálních pilotů posledních dekád.
Svůj život jezdce zahájil v osmi letech na motokárách, poté prošel postupně nižší kategorie formulí, aby v roce 2000 usedl do kokpitu Williamsu. Hned první sezónu proháněl největší favority, nakonec se v konečném pořadí umístil na překvapivém osmém místě. Další sezónu přesedl do monopostu Benettonu, který v dalším ročníku pohltil Renault. Ani jedna sezóna nebyla z těch povedených. Po opuštění francouzského týmu se upsal barvám British American Racing (BAR) a nepravidelně zaznamenával pódiová umístění. Další dva roky věnoval veškeré úsilí Hondě, která z BAR vznikla. Poslední sezóna se nevyvedla, Hondu sužovala globální finanční krize, a proto se rozhodla z F1 odejít.
Veškeré zázemí stáje koupil Ross Brawn, bývalý technický mozek několika špičkových stájí a dnešní sportovní i technický ředitel celé Formule 1. Geniální Brit, který stál za úspěchy Michaela Schumachera u Benettonu i u Ferrari, znovu přesvědčil o své výjimečnosti a se stájí Brawn GP, s níž závodil skoro bez sponzorů, ovládl šampionát v roce 2009. Tím, kdo byl u volantu, byl právě Jenson Button, který se po převzetí stáje Mercedesem odebral do McLarenu a v roce 2016 svou aktivní kariéru v královně motorsportu opustil.
S auty ale zdaleka neseknul, na to je příliš miluje. Jednak dál závodí a letos stane i na startu 24 hodin Le Mans, pikantně v barvách uskupení SMP Racing, za kterým stojí ruský oligarcha Boris Rotenberg a jeho bratr Arkadij - kontroverzní lidé, kteří trénovali judo s Vladimirem Putinem a ke svému bohatství přišli hlavně díky podezřelým státním zakázkám z doby Putinova prezidentství. Vedle toho ale Button také kopu aut vlastní a jsou to vážně parádní stroje.
Jeho sbírka čítá obvykle okolo desítek vozů a krom skvostů jako Bugatti Veyron nebo McLaren P1 se v nich objevila i hezká řádka „čistých” řidičských aut. Jeho prvním supersportem bylo Ferrari 355, které má dodnes a později jen doprovodily i modely F40, 550 Maranello nebo 275 GTS Cabriolet. Má také původní Chevy Corvette z roku 1957 nebo dvě poslední Porsche 911 se vzduchem chlazeným motorem - 964 a 993. Jsou to všechno auta, která fandu chytnou u srdce, občas ale také nějaké prodá. Právě o jednom takovém dnes bude řeč a je to znovu stroj k pohledání, v úžasné specifikaci.
Na prodej je totiž překrásná Honda NSX, která už nás dnes jednou stihla okouzlit, pochopitelně v jiném provedení. Japonci ji navrhli po vzoru stíhačky F-16 a dolaďoval ji sám Ayrton Senna, který také dva exempláře vlastnil. Tento modrý kus lakovaný působivým odstínem Long Beach Blue Metallic (B501P) vypadá naprosto dokonale a aby také ne - od roku 2004 najel jen 43 748 kilometrů převážně v péči člověka, pro kterého auta nejsou jen věc. Na exteriéru není poznat jediný kilometr, dokonce obě široké koncovky výfuku jsou dokonale vyleštěné, 17palcové lité disky nemají jedinou šmouhu a zlaté brzdové třmeny vypadají, jakoby nikdy neokusily žár kotoučů.
Motor 3,2 V6 s výkonem 213 kW (290 koní) a 304 Nm je uložený za řidičem a sekunduje mu manuální převodovka, která znamená další zaškrtnutý bod na kartě „dokonalá specifikace”. Nekazí ji ani interiér, který zůstává decentní a nehraje barvami jako exteriér. Uvnitř vévodí černá kůže, místy kombinovaná s šedou podšívkou. Perforované sportovní sedačky jsou široké, ale anatomicky tvarované, aby jezdec cítil každý pohyb od podvozku.
Pikantní je, že Button si tohle auto nekoupil, dostal jej od Hondy coby dárek od svého tehdejšího zaměstnavatele. Specifikace je ale z jeho hlavy a výtečně sedí k tomu, co si tento pilot obvykle vybírá za auta. Je to opravdu lákavý exemplář, třebaže s volantem na pravé straně. Za větší vadu na kráse lze považovat cenu 99 500 liber (2,9 milionu Kč), která rozhodně není nízká. Ale tušíme, za takový parádní exemplář se slavným prvním majitelem ji někdo bez okolků vydá...




































































Jenson Button prodává svoji Hondu NSX. Kdyby někdo chtěl tvrdit, že je zbrusu nová, mnoho lidí by nemělo problém uvěřit. Tak důkladně o ni bylo postaráno
Zdroj: Parkway Specialist Cars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins