Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr světa F1 vyzkoušel Teslu 3 na okruhu, závěry při jeho názorech nepřekvapí
4.9.2019 | Petr Prokopec
Proslul svým působením v nejvyšší lize motoristického sportu, a tak by leckdo mohl očekávat, že jeho srdci budou nejbližší řvoucí vysokootáčkové motory. Realita je jiná, Nico Rosberg hoří pro elektrická auta a Tesly mu nejsou cizí.
V roce 2016 opanoval světový šampionát Formule 1 Nico Rosberg. Pouhých pět dnů po své korunovaci v Abú Zabí však doslova šokoval, když oznámil ukončení své kariéry. „Vyšplhal jsem na svou horu, jsem na samotném vrcholu a cítím, že je to takto správné,“ uvedl s tím, že hodlá odejít jako neporažený mistr světa a chce se daleko více soustředit na svou rodinu. Jakkoliv se přitom objevilo pár pochybovačů, většina lidí tento krok obdivovala.
Jen u rodinného života ovšem Rosberg nezůstal, za poslední tři roky se stal - možná i poněkud překvapivě - velkým propagátorem elektromobility. Jako jeden z prvních tak mohl vyzkoušet monopost Formule E druhé generace, přičemž do samotného šampionátu také investoval. Kromě toho je spoluzakladatelem Greentech Festivalu, který se soustředí hlavně na alternativní pohon a různá ekologická řešení. A aby toho nebylo málo, v zákulisí se šušká, že Nico má blízko také ke značce Rimac.
Pokud tedy hledáte zapálenějšího elektromobilistu, který je navíc mistrem světa F1, nejspíše nepochodíte. O to větší pozornost byste proto měli věnovat novému Rosbergovu vlogu, neboť někdejší závodník se posadil za volant několika Tesel. Zatímco v případě Modelu S šlo jen o krátkou zastávku, při které přišla na přetřes akcelerace v režimu Ludicrous, Modelu 3 se již Nico věnoval daleko více. Zvláště pak jejímu chování s okruhovým režimem a bez něj.
Rosberg proto vyrazil na cvičnou trať u okruhu Paul Ricard v Le Castellet, který se nachází nedaleko jeho monackého domova. Nejprve ji projel bez aktivovaného režimu Track Mode, přičemž dosáhl času 1:06,750. Poté to zopakoval se zapnutým okruhovým módem a výsledkem byl o jeden a půl sekundy kratší čas. Je to zajímavý výsledek, protože u Tesly daný režim nedodá více koní či nesníží světlou výšku. Pouze upravuje dodávku výkonu dopředu či dozadu.
„Odvedli opravdu dobrý kus práce. Vůz je báječně vyrovnaný, čímž myslím, že je velmi, ale opravdu velmi neutrální. Za jeho volantem se tedy cítíte skvěle... Je to fenomenální, vážně. Ta rychlost, ta ovladatelnost, a vůbec všechno. Klobouk dolů, udělali to fakt dobře,“ pěl po jízdě chválu Rosberg. Nicméně jen u pozitiv nezůstal, zároveň totiž podotknul, že přední kola se při jízdě na okruhu zahřívají až přespříliš. A také brzdy nejsou tak precizní, jak by mu mohlo být po chuti.
Jen málokdo ale asi bude s Teslou jezdit tak jako Rosberg. Běžným uživatelům tedy nedostatky Modelu 3 až tak moc nevadí, pokud tedy necháme stranou problémy s kvalitou. Ostatně o ní se Nico raději vůbec nezmiňuje. Mimochodem, při testu akcelerace Tesly Model S dosáhl času 2,687 sekundy, přičemž celý sprint proběhl tak rychle a při absenci zvuku vlastně natolik nudně, že si ani nevšimnete, že již skončil...




Nico Rosberg je velkým propagátorem elektromobility, slova chvály mířící na Teslu tak nejsou překvapivá
Zdroj: Nico Rosberg@Youtube
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 12 minutamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před hodinouTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 3 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis