Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mini pozastavilo dodávky modelu Cooper D, jeho tříválcový diesel je příliš hlučný
26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Před negativními důsledky downsizingu jsme varovali mnohokrát. Třetí generace Mini ovšem touží po papírovém snižování spotřeby za každou cenu.
Již mnohokrát jsme zmínili, že downsizing sice na jednu stranu snižuje papírovou spotřebu a emise, na tu druhou však pidi-motory nemohou nikdy nabídnout takovou kultivovanost, jakou lze očekávat od pohonných jednotek s větším objemem. A také tentokrát se ukazuje, že naše řeči nebyly založeny jen na zakořeněném odporu proti všemu evropsko-unijnímu, ale na holé realitě. Mini totiž bylo nuceno pozastavit dodávky modelu Cooper D kvůli příliš vysokému hluku.
Jakou ovšem mají s daným problémem souvislost slova zmíněná v úvodu? Naprosto zřejmou. Nové Mini Cooper D je totiž vybaveno 1,5litrovým tříválcem. A právě jeho chod je hlučnější, než měl být. Jak je možné, že se na to přišlo až po začátku prodejů, netušíme, automobilka se ale rozhodla pozastavit veškeré dodávky až do chvíle, než bude daný problém vyřešen. A to klidně může trvat i měsíce.
Na druhou stranu bychom ovšem snahu Mini měli ocenit. Mluvčí značky totiž uvedl, že technici již prověřují, kde by mohla vzniknout chyba. Automobilka prý raději chvíli počká a následně dodá prvotřídní zboží, než aby posléze musela sáhnout po svolávací akci. V takovou chvíli by totiž měla vyšší náklady a ještě by si utrhla ostudu.
Zajímavé je, že i přes veškerou snahu značky nedošlo k pozastavení dodávek ještě před příchodem modelu do showroomů, ale až po něm. Podle kolegů z britského Auto Expressu tak minimálně jeden zákazník objednané Mini Cooper D obdržel. Ještě tentýž den si jej ale dealerství právě kvůli problémům se zvukem vyžádalo zpátky.
Jsme tedy zvědavi, jakým způsobem se celá záležitost vyřeší. Spíše bychom však neměli počítat s výměnou kompletního motoru, jako to hodlá provést Porsche u modelu 911 GT3, možná bude stačit nahrát nový software pro generování falešného zvuku. Stejně tak se asi nestane, že by Mini nahradilo tříválec čtyřválcem. Emise CO2 ve výši pouhých 92 g/km totiž dnes značce stojí zřejmě za jakoukoliv oběť...






















































































































Tříválcový motor nového Mini Cooper D je příliš hlučný, a tak nesmí do prodeje. Jsme zvědavi, zda problémy potkají i benzinovou jednotku se stejným počtem válců i objemem
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB