Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Miliony aut koncernu VW vč. Škod mají chybu v imobilizéru, jde je ukrást
12.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Imobilizéry koncernu VW používají jen malý kousek kódu, který mají používat. Je tak snazší je prolomit.
Tip: Projděte si nejvíce kradená auta v ČR v roce 2014.
Automobily koncernu Volkswagen jsou zranitelné vůči zlodějům, jejich dálkové ovládání zámků je nechrání dostatečně. Vyplývá to z výzkumu univerzity v nizozemském Nijmegen. Problém se týká snad všech aut koncernu Volkswagen od Seatu a Škody až po značky Bentley nebo Lamborghini. Chybu mají všechna auta, jejichž imobilizér je vybaven čipem Megamos Crypt, který by navíc měly využívat i některé modely značek Fiat, Honda, Peugeot, Volvo a Maserati.
Tento čip obsahuje velmi dlouhý kód, jehož prolomení hrubou silou by zabralo mnoho let. Kvůli zjednodušenému způsobu naprogramování však imobilizér používá jen krátkou část tohoto kódu, dost krátkou na to, aby prolomení hrubou silou zabralo jen asi deset minut, máte-li dostatečně výkonný počítač. Čip se přitom používal v autech koncernu Volkswagen AG asi patnáct let a jen na silnicích s ním budou jezdit miliony teoreticky napadnutelných aut.
Volkswagen o této věci ví a na vznesené dotazy zareagoval slovy: „Studie ukazuje, že imobilizéry starších vozů nemají takovou úroveň zabezpečení jako současné modely. To je nevyhnutelné,” konstatoval oficiálně VW s upřesněním, že jeho nejnovější vozy jako Golf VII nebo Passat B8 mají zabezpečení lepší. Postoj VW je obecně realistický, neříká ale celou pravdu - vozy skupiny jsou náchylné k prolomení, a to způsobem, kterým by prolomitelné být nemusely, navíc relativně snadno. Tomu se mimo Wolfsburg říká problém či chyba, nikoli běžný stav nebo vlastnost.
O téhle chybě navíc VW neví zrovna čerstvě, přišlo se na ní prý už před dvěma roky, před veřejností ale zatím zůstávala skryta. Jiná, britská univerzita tehdy kód rozluštila a šla za Volkswagenem se svými nálezy, aby byla co nejrychleji zjednána náprava. To se stalo, alespoň pro novější auta, nicméně výsledky svého zkoumání chtěla zveřejnit. Na zveřejnění včetně návodu k obejití imobilizéru ale měl VW jiný názor než univerzita. Došlo to až k soudu, který publikaci zakázal, protože by mohlo napomoci zločincům.
Problém to tedy očividně není nijak malý, pokud se VW tak silně snažil zabránit zveřejnění. Nová auta jsou zabezpečená lépe, ale ještě roky budou po silnicích celého světa jezdit auta potenciálně náchylná k ukradení tímto způsobem. Svolat všechna auta a opravit nedostatek není podle VW reálné: „Změna v hardware vozů, které jsou již v provozu, obvykle není možná,” stojí v prohlášeni Volkswagen AG - náprava by si totiž vyžádala zásah do hardware na straně klíče i automobilu, což by bylo přinejmenším drahé. Majitelé těchto vozů by prý měli investovat do lepšího zabezpečení, ať už mechanického či elektronického, radí Harald Bresser z průmyslového sdružení RAI. Náklady na opravení z výroby nedokonalé součástky auta tedy mají nést koncoví zákazníci.
Ovšem, je otázkou, jak velký problém to je ve skutečnosti - imobilizér údajně pracuje se 196 607 kombinacemi, což se nezdá být mnoho. Nevíme ale, jak výkonný počítač je pro prolomení kódu potřeba a britský způsob, jak ho obejít, na světě stále není. Na technických univerzitách se většinou dají najít dost výkonné stroje, ale pokud by bylo k prolomení za deset minut potřeba jednoho z nejsilnějších hyperpočítačů Evropy, asi není potřeba mít velký strach.
Přesto ve spojení s faktem, že drtivá většina aut jde odemknout přístrojem za pár stovek, který odposlechne plovoucí kód dálkového ovládání zámků a odjet s nimi zneužitím bezklíčového vstupu, nemohou nové informace pro majitele aut koncernu VW znamenat lehké spaní, zejména neparkují-li někde pod zámkem anebo nemají-li nějakým dalším způsobem zabezpečený vůz.



Imobilizéry hromady aut koncernu Volkswagen mají chybu
Schovávat v autě klíč, prolamovat bezklíčový vstup nebo narušovat komunikaci dálkového centrálu evidentně není jedinou cestou, jak se dostat na kobylku zabezpečení aut proti krádeži - alespoň u koncernu VW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva