Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo
4.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilka se k jednomu ze svých nejváženějších zákazníků nezachovala zrovna uctivě, a tak si z ní dělá dobrý den. Svůj trucprojekt nyní ukázal naživo a Maranello to jistě netěší.
Není tomu dlouho, co jsme si mohli představit stroj nazvaný Dino Monza 3,6 Evo. Za normálních okolností by tento vůz šlo označit za další z řady aut, které do hávu klasického modelu pěchují modernější techniku, tady jde ale o víc. Za celým projektem stojí David Lee, kterého širší veřejnost poznala ve chvíli, kdy mu Ferrari odmítlo prodat limitované LaFerrari Aperta.
Některé zákazníky při omezeném počtu vyrobených kusů Ferrari nutně odmítnout muselo, zrovna Lee je ale jedním z jeho nejlepších klientů. Ve své sbírce má skoro všechno myslitelné a mezi jeho vzácnými Ferrari najdeme i 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari kupé. Má tedy jako jeden z pár lidí na světě kompletní pětici moderních superaut se vzpínajícím se koníkem ve znaku a pokud někdo měl mít nárok na Apertu, byl to on. Ferrari ale řeklo, že se svými auty příliš exhibuje na internetu, a tak dalo přednost... třeba lidem, kteří exhibují na veřejných silnicích. To si skutečně pomohlo.
Že za rozhodnutím Italů je něco jiného, nemusíme dodávat, Lee ale Apertu prostě nedostal. A tak si trochu na truc Italům „Ferrari” podle svého gusta postavil sám a dal mu výše zmíněné jméno. Ve své podstatě se jedná o přepracované Ferrari Dino 246 GTS, a to způsobem, který automobilku opravdu netěší. Podle ní je každý maranellský model dokonalý tak, jak vyjel z továrny a „sahat” na něj je svatokrádež. Lee to ale zkrátka viděl jinak, příběh jeho Dina Monza 3,6 je Evo podstatně komplikovanější.
Amerického miliardáře na nápad spojený s rozsáhlými modifikacemi přivedl jeden z jeho přátel, který si pořídil právě Porsche 911 znovuzrozené firmou Singer. Společně přitom chtěli vyrazit na projížďku, Lee však zjistil, že ve své sbírce nemá nic příhodného ze 70. let minulého století.
Ve stejné době se Lee dozvěděl o Kevinu O'Rourkeovi, majiteli britské společnosti Moto Technique, jenž již dříve namontoval do modelu Dino namísto slabého původního šestiválce osmiválec. Slovo dalo slovo, načež šperkařský magnát koupil Dino z roku 1972, nechal vymontovat motor a hnací ústrojí, a zbytek poslal přes oceán se vzkazem, že úpravce se držet tak moc originálních maranellských komponentů, jak jen je to možné. A přesně to se stalo.
Nyní Lee přijal se svým vozem pozvání do garáže Jay Lena, kde jej konečně ukázal naživo a přidal i několik dodatečných informací. Víme tedy, že veškeré původní komponenty, jež byly nahrazeny novými, si ponechal. Pokud tedy jeho vůz někdo třeba za 20 let koupí, bude moci vše uvést do původního stavu. Aktuálně se ovšem nezdá, že by někdo něco takového učinil. Naopak, i další automobiloví sběratelé mají zájem o tuto konverzi.
Lee by sice mohl veškeré detaily úpravy, která jej vyšla na takřka 22 milionů korun, držet pod pokličkou, to by ale zřejmě Ferrari nedožralo dost. Proto ve spolupráci s firmou Moto Technique chystá omezenou sérii 25 vozů, jež půjde do prodeje. Každoročně přitom vznikne jen pět kousků, cenu určí individuální specifikace.
Pod kapotou lze ovšem pokaždé čekat s 3,6litrovým osmiválcem, který má základ v 2,9litrové pohonné jednotce z Ferrari F40. Motor nicméně již nemusí plnit homologační pravidla FIA, jeho objem tak mohl vyšplhat nad tři litry. Zároveň dostal titanové hřídele či hlavu válců z Ferrari 348, pětistupňovou manuální převodovku z Ferrari 328 a brzdy z Ferrari 360 Modena.
Ve výsledku zde tedy máme pomalu originálnější Ferrari, než s jakým vyrukovala samotná značka, navíc s takřka třikrát vyšším výkonem. Lee ovšem nechal upravit více než jen motor či brzdy skrývající za novými 17palcovými ráfky. Ty přitom svým stylem odpovídají původním čtrnáctkám Campagnolo. Nové - a širší - je pak samozřejmě i obutí.
Uvnitř se ale vyjma kompletního přečalounění mnoho nezměnilo, Lee víceméně mluví jen o vysouvacím držáku mobilního telefonu. My bychom tedy jeho kreaci przněním rozhodně neoznačili, na to je příliš dobře provedená. Místo toho souhlasíme s Lenem, že něco takového mělo Ferrari vyrábět již od počátku. S osmiválcem by ale „podřadné“ Dino zastínilo pravověrné modely značky, proto v podstatě muselo stát tak trochu v ústraní. Jestli jej z něj Lee nyní dostal, nebo jen hloupou přestavbou zbytečně dráždí automobilku, ale musíte posoudit sami...
David Lee zamířil se svým upraveným Ferrari Dino do garáže Jay Lena. Slavný moderátor pak osmiválcový klenot vytáhl i na projížďku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 4 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 5 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 7 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 8 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis