Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes v září prodal nejvíce aut v celé své historii, tahounem je nadále Evropa
6.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Za letošní výsledky Mercedes vděčí hlavně rostoucím prodejům v Americe a Asii, největším trhem je pro něj ale stále jasně Evropě. Ostatně i zde se mu daří.
Poněkud protichůdnými zprávami o vývoji prodejů aut v posledních letech může být čtenář sledující dění v automobilovém průmyslu pouze povrchně snadno zmaten. Na jednu stranu se na nás pravidelně hrnou informace o supermizerných prodejích aut v Evropě, třebaže ne všechny evropské země jedou ve stejných kolejích, na druhou se nezřídka dočítáme o historických úspěších některých automobilek. Nejen modří jistě vědí, co je toho příčinou, na případu poslední tiskové zprávy koncernu Daimler si ale můžeme názorně ukázat, čím je tento rozpor způsoben.
V prvé řadě je třeba říci, že je to dnes v podstatě jen a pouze Evropa, která trpí nízkými a dále klesajícími prodeji nových vozů. „Nové trhy” jako Rusko, Brazílie nebo Čína, ale i ty klasičtější jako USA se přes občasné výkyvy těší lepšímu stavu a z významných automobilek neexistuje snad jediná, která by nebodovala alespoň na některých z nich. Snadno se pak stane, že automobilka neúspěšná v Evropě přesto masivně roste - stačí ji na to Čína a pár dalších exotických odbytišť.
Je tu ale ještě jeden faktor, který se právě Mercedesu, klíčové značky Daimleru, týká. Jak už to bývá, následky socialistických experimentů prezentovaných jako spása pro masy doléhají právě nejvíce na ty, kteří jsou hůře schopni se přizpůsobit špatným časům, a tak zatímco značky orientující se na tuto klientelu strádají, ty prestižnější ztrácejí méně, nebo také vůbec. Prodeje Mercedesu tak nakonec rostou prakticky všude a výsledkem je... nejlepším měsíc za celou dobu existence značky.
Právě tím bylo letošní září, v němž si Mercedes připsal celých 142 994 prodaných vozů, k nimž je možné připočítat ještě 8 526 Smartů. V meziročním srovnání tato cifra představuje růst o 15,9 procenta a i při pohledu na výsledky za prvních 9 měsíců letošního roku se Daimler může radovat - 1 062 638 Mercedesů znamená růst o 10,1 procenta ve srovnání s předchozím rokem.
Pokud se na výsledky podíváme podrobněji, pak vidíme, že tahounem je pro firmu stále Evropa. V září se postarala o přibližně polovinu všech prodejů (71 085 aut), což znamená meziroční růst o 14,2 procenta a potvrzení výše zmíněného. V Severní Americe se pak prodalo 28 187 aut a v Asii a Tichomoří 39 013 vozů. Právě tam můžeme najít nejrychleji rostoucí region, a to jak z hlediska uplynulého měsíce, tak prvních třech letošních kvartálů.
Pokud bychom výsledky pitvali ještě detailněji, najdeme mezi nejrychleji rostoucími trhy třeba Rusko, Turecko a nebo i zmiňovanou Velkou Británii, která si se stavem ve zbytku Evropy poslední dobou moc hlavu neláme - tato odbytišté rostou meziročně až o třetinu. Mezi modely se pak nejvíce daří facelfitované třídě E, kompaktům A, B a CLA a první úspěchy si připisuje i nová třída S.
Více „teritoriálních detailů” k letošním úspěchům Mercedesu vám prozradí přiložená tabulka, my už jen dodáme, že ani do budoucna značka - vzhledem k neustálému rozšiřování své nabídky - neočekává hubené časy. Spíše můžeme předpokládat, že i nový rekord bude brzy překonán dalším rekordem...

Letošní prodeje aut Mercedesu přehledněji
Do výsledků prodejů třícípé hvězdy už stihla promluvit i nová třída S, i když tahouny odbytu je třeba hledat v nižších sférách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch