Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes třídy X měl být lepší. Tomuhle říkají „luxusní pick-up” tuctové značky
20.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci chvástavě mluví o šestiválcovém dieselu a příplatkové kůži. Tu mají ale luxusní verze obyčejných pick-upů v sérii a nabízí třeba i osmiválec.
Včera jsme si konečně po dlouhém čekání mohli představit sériové provedení Mercedesu třídy X, tedy prvního pick-upu třícípé hvězdy, který měl být zároveň také vůbec prvním prémiovým a také patřičně luxusní pick-upem na světě. Alespoň tak o něm mluví sám výrobce. Dokonce tvrdí, že novinka bude nejdynamičtějším pick-upem světa, proto dostal i šestiválec naladěný na 258 koní. Některé pick-upy ale už teď nabízí víc a to ani nemluvíme o luxusu na palubě.
Stačí se jen podívat, jakým způsobem se sériový model vzdálil od konceptu. Pryč je jednoduchá linie čelní masky či klenuté blatníky propojené vystouplými prahy. Ano, Mercedes sice vůz oproti dárcovskému Nissanu Navara lehce rozšířil i prodloužil za pomoci nových nárazníků a dalších karosářských dílů, nicméně ani ty nedokážou zakrýt japonský původ. Němci tak vlastně udělali totéž, co Francouzi s Renaultem Alaskan - jen na pick-up nalepili svou příď, a tím pro ně inovace skončily.
Za ještě větší zklamání, než jakým je exteriér, ale považujeme interiér. Zvláště u základní verze s látkovým čalouněním. Jde přitom o vůz za takřka milion korun, což je suma, za níž již očekáváte trochu luxusu - u Nissanu se vám ho dostane, neboť Navara na vrcholné úrovni Tekna za 991 000 Kč standardně disponuje takříkajíc plnou polní. A za dodatečných 40 300 Kč máte i kůži v kabině - ta je navíc základem pro limitovanou edici Trek1, která startuje na 1 175 500 Kč.
Mercedes dle nás tedy promarnil jedinečnou příležitost. S novou třídou X se skutečně mohl postavit na trůn pick-upů, a to přesto, že se nejedná o vůz vyvinutý od základu třícípou hvězdou. Jelikož navíc nedorazí provedení AMG, zůstává novinka někde na půli cesty. Či možná spíše na jejím začátku, neboť je daleko blíže zmíněnému Nissanu Navara než skutečně luxusním pick-upům, jenž již na trhu dávno jsou. Ty přitom nabízejí obyčejné značky, které se jinak Mercedesu musí klanět. Podívejte se na tři takové.
1. Ford F-150 Limited
Od nejprodávanějšího pick-upu světa nejspíše řada lidí neočekává ani tak luxus, jakožto spíše užitkový potenciál. Nicméně to není případ vrcholné úrovně výbavy Limited, kterou si levněji než za 60 000 USD (cca 1,37 milionu korun) nepořídíte. Pod kapotou v tu chvíli je 3,5litrový šestiválec EcoBoost, který dává 375 koní a jenž zvládne utáhnout až 4 762 kilogramů. Exteriér zdobí 22palcová litá kola a jedna z exkluzivních třívrstvých barev. Uvnitř zase jsou sedadla stavitelná elektronicky v 10 směrech a potažená kůží.




2. GMC Sierra Denali
Při pohledu na startovní cenu 52 605 USD (1,2 mil. Kč) by se mohlo zdát, že toho luxusnější příbuzný Chevroletu Silverado mnoho nenabídne. Jenže opak je pravdou. GMC Sierra Denali pohání dokonce 6,2litrový osmiválec disponující 420 koňmi. O tom si Mercedes může nechat pouze zdát, stejně jako o dalších standardních doplňcích, jimiž jsou systém pohonu všech kol a osmistupňový automat. Dále tu pak máme plnohodnotné čelní LEDky, 20palcová leštěná kola, magnetické tlumiče pro vyšší komfort, sedadla stavitelná ve 12 směrech, vyhřívaný volant či dokonce 4G WiFi.
3. RAM 1500 Limited
Novinku značky RAM jsme si mohli představit vcelku nedávno. Víme tedy, že taktéž disponuje osmiválcem, byť „pouze“ 5,7litrovým. Osmistupňová automatická převodovka tak dostala na starosti „jen“ 395 koní, jež mohou zamířit na všechna čtyři kola. Ve všech čtyřech rozích navíc nechybí vzduchové měchy či unikátní 20palcová kola, zatímco do kabiny se nastěhovalo černé kožené čalounění a dekory z pravého dřeva. Máme tu také multimédia UConnect s 8,4palcovým displejem, za dodatečný příplatek může dorazit i prosklená střecha.
Znovu se tedy ptáme: Vážně ještě přemýšlíte o Mercedesu X? Tento vůz podle nás měl nabídnout více, vizuálně i fakticky...
Pro srovnání fotografie sériového Mercedesu třídy X
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins