Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes říká, že GLE Coupe není kopie BMW X6. Prý jde o CLS SUV
19.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šéf designu Mercedesu hájí kroky při tvorbě modelu velmi podobného BMW X6. Kupé GLE prý není kopie.
Nejnovější crossover GLE Coupe ze Stuttgartu vzbudil velkou vlnu pozornosti nejširšího publika tím že byl na fotografiích z hlediska tvarů karoserie podobný svému mnichovskému protějšku doslova jako vejce vejci. V souvislosti s tím se začalo spekulovat, zda náhodou při návrhu tohoto SAV designéři trojcípé hvězdy neopisovali od kolegů z Mnichova. Ti totiž před několika lety postavili BMW X6, které tehdy založilo segment kupátkoidních SUV a donedávna v něm zůstávali sami.
Samozřejmě chápeme úmysl postavit konkurenční vůz, ale přesto nás zarazilo, jak k tomu u Mercedesu přistoupili. O nic méně zajímavé je vyjádření samotného šéfa designu Gordena Wagenera, jenž svoje nejmladší dítko brání. Podle jeho názoru jsou oba vozy sice podobné svým pojetím, ale v mnoha ohledech nemohou být odlišnější. Zároveň je patrné, že je Wagener spíše odpůrcem než fandou mnichovského designu, o to víc nás ale překvapuje, že to zrovna na GLE příliš vidět není.
Každopádně se o návrhu konkurence zmiňuje jako o příliš komplikovaném z hlediska komplexní povrchové úpravy, což je prý v rozporu se ztvárněním použitém na Mercedesu. Přesto dodává, že BMW X6 tento segment založilo a automobilce se tato koncepce jednoduše líbila. „Teď to samozřejmě děláme také, ale jinak“, dodává. Podle jeho slov vymysleli u Mercedes čtyřdveřové kupé (model CLS), jehož tvar si následně vypůjčili pro GLE a vozu vetkli navíc geny kategorie SUV. No, ať se na to koukáme, jak chceme CLS nám novinka zase tolik nepřipomíná...
Wagener však pokračuje tím, že u tak velkého, designově „sportovního“ SUV je z hlediska designu nutné udělat vysokou příď a posléze ještě vyšší záď, které budou skrývat ony přehnané proporce. Tradičně se prý Mercedesu nezamlouvá klínovitý tvar a kromě klasického designu je třeba řešit také rozložení hmotnosti, aerodynamiku a mnoho dalších aspektů. „Nakonec se nám podařilo udělat velmi unikátní a čisté auto, které je nejen v souladu s mercedesí filozofií čistoty, ale navíc docela sexy“ dodává. Podle něho to zkrátka moc jinak udělat nešlo. To bereme, na druhou stranu nechápeme, proč ještě pokračuje.
Podle něho BMW dělá na svých vozech vrásky, linky a další povrchy, dělicí čáry a celý vůz dramatizuje po stranách i vzadu. To Mercedes se snaží o celkovou hladkost a čistotu, což v jeho očích vypadá moderněji. Podle něho je také tento přístup k návrhu nových modelů obtížnější, konkrétně udělat čistý celek bez kudrlinek a výrazných linek. Podle něho bude tento přítup pokračovat také u budoucích modelů ze Stuttgartu, které budou používat namísto hran křivky a místo složitých povrchů jednoduché plochy. V souvislosti s tím zmiňuje například klasické GLE (náhradu za ML) plánované na duben i kompaktní GLC (nahrazující GLK), kterého bychom se měli dočkat také ještě letos.
Hovoří však také o zbytku modelové řady crossoverů dorazivších ke konci roku, mezi nimiž by nemělo chybět ani GLS. Všechny zkrátka mají být naprosto odlišné od stávajících modelů, které postupně nahradí. Na otázku, zda se dočkáme GLC a la BMW X4 odpovídá, že bude novinka mnohem sportovnější než GLK a že by zároveň mělo fungovat skvěle jako kupé. No uvidíme, srovnat je budeme moci každopádně stejně jako jejich stávající velké bratry.
Samozřejmě je od počátku naprosto jasné, kam novinka stáje Mercedesu míří, že si na mušku vzala primárně úspěšné BMW X6, ale nešlo se prostě oprostit od dojmu, že jsou si oba vozy podobné..
Mercedes GLE Coupe připomíná BMW X6, podle šéfdesignera Mercedesu to však není pravda. Jeho díla prý mají být hladká a nadčasová, ne tak komplikovaná a zdobená
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva