Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto
8.2.2025 | Petr Prokopec
Také třícípá hvězda ví, že šlápla vedle, co si ovšem už navařila, to si nyní musí sníst. Patrné je to zejména v USA, kde se i drahá auta prodávají hlavně ze skladových zásob. A těch je teď nutné se zbavit, slevy přes 360 tisíc Kč jsou standard.
Pokud bychom sestavili žebříček nejdražších aut všech dob, najdeme na jeho čele hned dva vozy Mercedesu. Zatímco ovšem na modely 300 SLR Uhlenhaut Coupe a W 196 R by vám nestačila ani miliarda korun, v případě moderní produkce se třícípé hvězdě nedaří prodávat auta za pár milionů korun. Problémy stíhaná je hlavně její elektrická rodina, a to tím spíš, čím výš v ní zamíříme.
Nejpatrnější je to v USA, kde i registrace v Evropě aspoň nějak prodávaného EQB loni klesly o 36 procent, EQE bylo dole o 39 procent a vlajková loď EQS propadla dokonce o 52 procent. Potíž ale není jen v tom. V USA je pořád normální prodávat i tyto vozy ze skladových zásob. A protože automobilka ve svém elektrickém nadšení donutila dealer se i tímto nechtěným zbožím řádně „zaskladnit”, musí se stárnoucích exemplářů zbavovat i za cenu vysokých slov. Ty jsou už tak vysoké, že působí dojmem, jako by Mercedes prosil zákazníky, ať dealery nechtěných aut konečně zbaví.
Situaci detailně mapuje Cars Direct, podle něj dolů zamířily hlavně varianty AMG, na kterých může zákazník ušetřit až 15 tisíc dolarů, tedy něco málo přes 362 tisíc korun. Za tuto sumu u nás můžete koupit Dacii Sandero v základní verzi, a ještě vám zbyde dost peněz na pokrytí několikaletého provozu. Nebo si pár tisícikorun přihodíte, a můžete se stát majitelem varianty Sandero Stepway.
Jakkoli ale v případě Mercedesu-AMG EQS jde o více než 10procentní slevu, je otázkou, zda třícípá hvězda může počítat s úspěchem. Po zákaznících totiž stále vyžaduje 133 700 USD (3,2 milionu korun), za které jim prodá sice výkonnou, ovšem zároveň podivně vypadající limuzínu s omezenou využitelností. Zrovna bohatá klientela ovšem zjistila, že jí elektrický pohon dvakrát nevyhovuje, a proto raději své miliony utrácí za spalovací auta, dokud ještě má tu možnost.
Se slevami jsou spojeny i verze od Maybachu, neboť za EQS 680 mohou zákazníci nově platit o 10 500 USD (asi 254 tisíc Kč) neboli o takřka 6 procent méně než dosud. Pokud ale Mercedes již musí se slevou nabízet i konkurenci pro Rolls-Royce, je evidentní, že není cosi shnilého ve státě Dánském, jak by řekl Hamlet, nýbrž ve Stuttgartu. Představte si, že máte v nabídce něco, co prezentujete jako zlato a diamanty, a následně pomalu prosíte klientelu, aby si takovou věc koupila jako pomalu zahnívající banány.
Se stejnou částkou jako Maybach je spojeno také provedení EQS 580 SUV, zatímco u výchozích sedanů EQS je možné počítat s cenami nižšími o 13 500 USD (326 tisíc korun). Menší model EQE pak zámořští dealeři nově prodávají se slevou 10 tisíc dolarů (přes 241 tisíc Kč). Když si přitom uvědomíme, že žádný elektromobil Mercedesu dosud nebyl výdělečný, pak bateriový program zatíná do firemních futer dluhovou sekeru stále hlouběji.
Dodejme, že situace v Evropě není podstatně odlišná. Menší elektrické modely se prodávají o něco lépe, jistě i díky vlivu všemožných dotačních mechanismů na jejich koncovou cenu. V případě výše postavených modelů ale vidíme podle statistik Data Force za loňský rok na starém kontinentu jen 12 391 prodaných EQE se značně klesající tendencí (-22 % meziročně, v prosinci už jen 788 aut) a dokonce jen 2 620 EQS (-31 %, v prosinci jen 193 aut). O možnosti nákupu s výraznou slevou tak nepochybujte ani zde, vzhledem k omezeným skladovým zásobám takových vozů obecně se ale průměrné obvykle nabízené slevy jako v USA nedopočítáme.






Přiznejme si na rovinu, že EQS nevypadá zrovna lákavě. Navíc má bohaté klientele nevyhovující pohon, zvětšující se potíže s odbytem tedy opravdu nejsou překvapivé. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Cars Direct, Data Force
Bleskovky
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včeraNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další těžké zranění Jorge Martina včera 14:00
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha včera 12:32
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač 13.4.2025
Nejnovější články
EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
před hodinouOvečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
včeraProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
včeraMercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... před 9 hodinami - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... před 10 hodinami - jerry
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení před 10 hodinami - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Onboard videa 04.13. 10:59 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch