Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto

Také třícípá hvězda ví, že šlápla vedle, co si ovšem už navařila, to si nyní musí sníst. Patrné je to zejména v USA, kde se i drahá auta prodávají hlavně ze skladových zásob. A těch je teď nutné se zbavit, slevy přes 360 tisíc Kč jsou standard.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto

před 3 hodinami | Petr Prokopec

Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto

/

Foto: Mercedes-Benz

Také třícípá hvězda ví, že šlápla vedle, co si ovšem už navařila, to si nyní musí sníst. Patrné je to zejména v USA, kde se i drahá auta prodávají hlavně ze skladových zásob. A těch je teď nutné se zbavit, slevy přes 360 tisíc Kč jsou standard.

Pokud bychom sestavili žebříček nejdražších aut všech dob, najdeme na jeho čele hned dva vozy Mercedesu. Zatímco ovšem na modely 300 SLR Uhlenhaut Coupe a W 196 R by vám nestačila ani miliarda korun, v případě moderní produkce se třícípé hvězdě nedaří prodávat auta za pár milionů korun. Problémy stíhaná je hlavně její elektrická rodina, a to tím spíš, čím výš v ní zamíříme.

Nejpatrnější je to v USA, kde i registrace v Evropě aspoň nějak prodávaného EQB loni klesly o 36 procent, EQE bylo dole o 39 procent a vlajková loď EQS propadla dokonce o 52 procent. Potíž ale není jen v tom. V USA je pořád normální prodávat i tyto vozy ze skladových zásob. A protože automobilka ve svém elektrickém nadšení donutila dealer se i tímto nechtěným zbožím řádně „zaskladnit”, musí se stárnoucích exemplářů zbavovat i za cenu vysokých slov. Ty jsou už tak vysoké, že působí dojmem, jako by Mercedes prosil zákazníky, ať dealery nechtěných aut konečně zbaví.

Situaci detailně mapuje Cars Direct, podle něj dolů zamířily hlavně varianty AMG, na kterých může zákazník ušetřit až 15 tisíc dolarů, tedy něco málo přes 362 tisíc korun. Za tuto sumu u nás můžete koupit Dacii Sandero v základní verzi, a ještě vám zbyde dost peněz na pokrytí několikaletého provozu. Nebo si pár tisícikorun přihodíte, a můžete se stát majitelem varianty Sandero Stepway.

Jakkoli ale v případě Mercedesu-AMG EQS jde o více než 10procentní slevu, je otázkou, zda třícípá hvězda může počítat s úspěchem. Po zákaznících totiž stále vyžaduje 133 700 USD (3,2 milionu korun), za které jim prodá sice výkonnou, ovšem zároveň podivně vypadající limuzínu s omezenou využitelností. Zrovna bohatá klientela ovšem zjistila, že jí elektrický pohon dvakrát nevyhovuje, a proto raději své miliony utrácí za spalovací auta, dokud ještě má tu možnost.

Se slevami jsou spojeny i verze od Maybachu, neboť za EQS 680 mohou zákazníci nově platit o 10 500 USD (asi 254 tisíc Kč) neboli o takřka 6 procent méně než dosud. Pokud ale Mercedes již musí se slevou nabízet i konkurenci pro Rolls-Royce, je evidentní, že není cosi shnilého ve státě Dánském, jak by řekl Hamlet, nýbrž ve Stuttgartu. Představte si, že máte v nabídce něco, co prezentujete jako zlato a diamanty, a následně pomalu prosíte klientelu, aby si takovou věc koupila jako pomalu zahnívající banány.

Se stejnou částkou jako Maybach je spojeno také provedení EQS 580 SUV, zatímco u výchozích sedanů EQS je možné počítat s cenami nižšími o 13 500 USD (326 tisíc korun). Menší model EQE pak zámořští dealeři nově prodávají se slevou 10 tisíc dolarů (přes 241 tisíc Kč). Když si přitom uvědomíme, že žádný elektromobil Mercedesu dosud nebyl výdělečný, pak bateriový program zatíná do firemních futer dluhovou sekeru stále hlouběji.

Dodejme, že situace v Evropě není podstatně odlišná. Menší elektrické modely se prodávají o něco lépe, jistě i díky vlivu všemožných dotačních mechanismů na jejich koncovou cenu. V případě výše postavených modelů ale vidíme podle statistik Data Force za loňský rok na starém kontinentu jen 12 391 prodaných EQE se značně klesající tendencí (-22 % meziročně, v prosinci už jen 788 aut) a dokonce jen 2 620 EQS (-31 %, v prosinci jen 193 aut). O možnosti nákupu s výraznou slevou tak nepochybujte ani zde, vzhledem k omezeným skladovým zásobám takových vozů obecně se ale průměrné obvykle nabízené slevy jako v USA nedopočítáme.


Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto - 1 - Mercedes EQS 2024 facelift prvni 03Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto - 2 - Mercedes EQS 2024 facelift prvni 05Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto - 3 - Mercedes EQS 2024 facelift prvni 10Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto - 4 - Mercedes EQS 2024 facelift prvni 20Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto - 5 - Mercedes EQS 2024 facelift prvni 21Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto - 6 - Mercedes EQS 2024 facelift prvni 22
Přiznejme si na rovinu, že EQS nevypadá zrovna lákavě. Navíc má bohaté klientele nevyhovující pohon, zvětšující se potíže s odbytem tedy opravdu nejsou překvapivé. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: Cars Direct, Data Force

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.