Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes nekoupí celý Aston Martin, stávající dohoda je prý ideální
6.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snaha o začlenění britské značky pod německý koncern je podle Dr. Zetscheho riskantní. Aston by mohl ztratit nezávislost, Daimler pozornost.
Německý koncern Daimler má na partnerství či kříšení kdysi slavných značek skutečný pech. Jeho snaha spolupracovat s Chryslerem a Mitsubishi skončila po 69 měsících katastrofou, v jejímž důsledku létaly hlavy ve všech třech zúčastněných stranách. Obdobně pak dopadly i snahy o zmrtvýchvstání Maybachu. Ve výsledku tak nakonec vedení Daimleru usoudilo, že koncernu bude nejlépe, když do něj budou spadat jen značky Mercedes-Benz a Smart.
Mimo to se ovšem německý výrobce nebrání ani minoritním partnerstvím, mezi které spadá i dohoda s britským Astonem Martin. Šéf Daimleru Dr. Dieter Zetsche přitom na pařížském autosalonu prohlásil, že její stávající podobu nemá v úmyslu jakkoliv rozšiřovat. Stávajících pět procent akcií, jež jejich majitele neopravňují k hlasování kupříkladu o budoucnosti firmy, je podle něj ideálem.
„Není v zájmu Astonu, aby byl začleněn do veliké korporace, takový krok je značně riskantní,“ uvedl Zetsche. A zároveň dodal, že značka „vyrábí pouze 4 000 exemplářů ročně, pročež existuje riziko, že by se třícípá hvězda nechala rozptýlit a tak by opomenula své hlavní povinnosti. Stávající dohoda je proto ideálem pro obě značky, neboť umožňuje Astonu, aby zůstal neutrální, ale zároveň může profitovat z technologií Mercedesu.“
Prozatím tedy neexistují žádné plány na rozšíření stávajícího pětiprocentního podílu či dokonce na převzetí celé firmy. Dá se ale předpokládat, že Daimler si dozajista ponechává otevřená zadní vrátka, přeci jen v budoucnu se může stát leccos. Koneckonců, asi jen málokdo by si před pár měsíci vsadil na to, že šéf Nissanu Andy Palmer změní svého chlebodárce a od japonské značky přejde k té britské. Přesto se tak stalo.
Palmerova odchodu přitom Zetsche lituje, neboť díky spolupráci Mercedesu a aliance Renault-Nissan s ním měl šéf Daimleru často co do činění. Navíc nesmíme zapomínat na fakt, že to byla právě tato japonská značka, o kterou měl německý koncern na konci 90. let minulého století zájem. V té době přitom již Palmer osm let pracoval v jejím technickém centru, s Zetschem se tak zná opravdu dlouho.
Na druhou stranu fakt, že Palmer přešel k další značce, se kterou Daimler spolupracuje, je pro šéfa německého koncernu příznivý. Nástupce Dr. Ulricha Beze proto srdečně vítá a těší se na další spolupráci. Ta se přitom ponese hlavně v rámci odnože AMG, mimo tuto sportovní divizi by ovšem Mercedes měl založit i tu luxusní. Přičemž ta by měla nést název Maybach, aby ono kříšení nebylo až tak zbytečné.
S čím ovšem počítat nemáme, to je expanze značky Smart ve stylu Mini nebo Fiatu 500. Zetsche totiž není fanouškem malého SUV či dalších karosářských variant. Dceřiná automobilka se tak nadále bude soustředit pouze na městskou mobilitu a především nový trend sdílení jednoho automobilu více majiteli, kterého bychom se pod názvem Car2Go měli dočkat také v Praze.
Šéf Daimleru Dr. Dieter Zetsche je spokojen se stávající podobou dohody, kterou koncern má s Astonem Martin
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva