Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes je zaskočen tím, co umí první elektrické Porsche, nemá na něj odpověď
16.9.2019 | Petr Prokopec
Jednomu z šéfů věcně progresivní firmy po odhalení nového Porsche Taycan evidentně došlo sebevědomí. Adekvátní odpověď ani neslibuje, jen uznává kvality soupeře.
Porsche je jedním z nejslavnějších výrobců rychlých aut na celém světě, a tak se s napětím čekalo, jakými parametry bude ozdoben produkční Taycan, tedy vůbec první sériové elektrické auto německé automobilky. První odhalení provázelo velké nadšen, které ale poněkud začalo opadat poté, co Taycan svými technickými parametry v žádném ohledu nepřekonal stárnoucí Teslu Model S. Má nižší výkon i maximálku, je horší v akceleraci i dojezdu a navíc stojí skoro dvakrát tolik.
Nicméně divadlo, které vzápětí rozjel na sociálních sítích Elon Musk, jen naznačuje, jak moc se ve Fremontu novinky z Zuffenhausenu bojí. Taycan totiž zvládl objet Severní smyčku za 7 minut a 42 sekund, což sice není absolutní rekord, nicméně jen dokazuje, že vůz dokáže absolvovat desítky kilometrů pod v plné zátěži. A to je něco, s čím má Tesla dlouhodobě velké problémy.
Jakkoliv se to tedy na základě dat nezdá, Taycan představuje na poli elektromobility opravdu velký průlom. I proto, že Porsche jej vybavilo 800voltovou architekturou, která umožní ještě mnohem rychlejší - třebaže ve srovnání s konvenčními auty stále velmi pomalé - dočerpání energie. Ve výsledku se tak vlastně nedivíme, že šéf Mercedesu-AMG Tobias Moers považuje konkurenci ze Zuffenhausenu za nastavenou laťku, jíž se nejspíše třícípé hvězdě nepovede překonat. A to jsou opravdu silná slova na zástupce značky, která se do elektrifikace taktéž vrhla rovnýma nohama a nezřídka udává tempo vývoje.
„Taycan nastavil laťku, to je jisté,“ uvedl Moers na autosalonu ve Frankfurtu. Na otázku, zda ji AMG dokáže posunout ještě výš, pak rozpačitě dodal: „To nevím.” Běžně se podobně vysoce postavení manažeři tak snadno nevzdávají, nakonec i aktivita Elona Muska je zaměřena na to, aby Tesla v žádném případě nepůsobila jako poražený. Moers tedy evidentně ví, že Mercedes nic srovnatelného ani nevyvíjí.
To ale podle něj ve výsledku nemusí být až takový problém, neboť i v rámci elektromobility mohou prý existovat rozdíly mezi značkami. „Akcelerace nehraje v novém světě stěžejní roli, protože u všech elektromobilů můžete mít pohon všech kol, odezva elektromotoru je okamžitá a dodávka točivého momentu je taktéž okamžitá.“
„Kde ovšem bude možné hledat největší rozdíly, tedy prozatím a dle mého názoru, to je jízdní projev a interakce mezi řidičem a vozem,“ říká dále. Mimo to Moers připouští, že AMG by se mělo vymanit z davu také za pomoci zvuku. Logicky se přitom nabízí soundtrack osmiválce, to však šéf divize AMG považuje za hloupost, prý to nezní dobře. Místo jedné pevné varianty tak automobilka dost možná zákazníkům nabídne, aby si uzpůsobili zvukový projev jinak téměř neslyšných aut dle vlastních preferencí.
Co to přesně bude znamenat, ukáže až produkční verze konceptu Vision EQS, který se ve Frankfurtu též ukázal. Kdy ovšem dorazí do výroby, zatím není jisté, podle Moerse „je předčasné o tom mluvit“. Jak to tedy vypadá, sportovního elektrického vozu z Affalterbachu se hned tak nedočkáme, nejspíše zčásti i kvůli Porsche Taycan, neboť Mercedes nemůže nabídnout něco podstatně horšího a nic srovnatelného očividně nechystá.

Šéf Mercedesu-AMG Tobias Moers má pocit...
...že Porsche Taycan je novou laťkou...
...přes kterou se nejspíše nedostane ani sériová verze Mercedesu Vision EQS
Zdroj: Car Sales
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 9 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Stále víc řidičů elektrických aut přichází na to, že obsloužit s nimi dovolenou je velká osina v zadnici
24.1.2025Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva