Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes G zakončil světové turné po 26 letech, projel 215 zemí a 890 tisíc kilometrů
13.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Epické dobrodržství na cestě kolem světa skončilo pro Holtorfa a jeho Géčko po dlouhých 26 letech. S jediným motorem urazil skoro 900 tisíc kilometrů.
Někteří lidé za život vymění desítky automobilů, jiní si vystačí s naprostou hrstkou a najdou se i tací, kteří s jediným vozem urazí bezmála milion kilometrů. Do poslední skupinky patří i Gunther Holtorf. Jedná se o bývalého německého manažera, který ukončil svůj pracovní poměr s Lufthansou a vydal se se svým blankytně modrým Mercedesem 300GD z roku 1988 na dobrodružnou cestu po světě. Jeho tehdy zcela nový vůz dostal přezdívku Otto.
První roky strávil Holtorf spolu se svojí tehdejší ženou a legendárním stuttgartským off-roadem v afrických zemích, ale ani tento manželský sňatek mu nevydržel a Gunther se potřetí rozvedl. V té době mu v německých novinách Die Zeit vycházel sloupek, na který nedlouho poté zareagovala Christine, jenž se s ním dala posléze dohromady. Právě ta se ho rozhodla provázet na jeho dalších cestách, které nejprve křižovaly Afriku, až je nakonec zavedly na její jih.
Po několikaletém putování zakotvili v Argentině, kde na tachometru Otta svítila číslovka 200 000 kilometrů, k tomu údajně došlo v roce 1998. Dále pokračovali směrem na sever do Spojených států, následovala Kanada, Mexiko a také Aljaška, odkud se s vozem přemístili vydali do Asie a následně do Austrálie. Jejich Mercedes tedy projížděl i zeměmi jako Sýrie a Kazachstán, kde už měl najeto půl milionu kilometrů. Následoval Afghánistán, Turecko, Karibik, Kuba, Velká Británie a posléze i všechny ostatní evropské státy.
Smutný je fakt, že Christine v roce 2003 diagnostikovali lékaři rakovinu, které podlehla v létě roku 2010. Dva týdny před její smrtí jí tehdy novopečený manžel slíbil, že cestu kolem světa dokončí, a tak pokračoval dále podle programu do Číny a Severní Koreji, kde ho podporovala i samotná automobilka. Pak už zbýval pouze Vietnam a Kambodža a cílovou destinací nekonečné cesty se stala Braniborská brána v Berlíně.
Jeho expediční Mercedes třídy G dodnes údajně jezdí s původním motorem. Jakmile se údajně cokoliv porouchalo, což navzdory více než půltunové nadváze oproti povolené hodnotě vůbec bylo spíše výjimečné, majitel ho opravil. Na střeše si kvůli tomu v hliníkových boxech vozil zhruba 400 náhradních dílů. Jen dva roky po startu celé cesty prý Holtorf věnoval jeho klimatizaci keňanskému automechanikovi.
Největší problém při cestě údajně zažil v Madagaskaru při předjíždění jiného vozu, kdy se Géčko svezlo po hlíně a skončilo na střešě s koly namířenými k obloze. Tato nehoda si žádala novou karoserii, pro kterou se musela posádka vrátit do Evropy. Další z nezáviděnihodných situací byla například výměna ložiska v Andách, kterou musel Holtorf provádět ve výšce pěti tisíc metrů nad mořem.
Tohle pozoruhodné 300GD teď bude vystaveno ve stuttgartském muzeu Mercedesu coby nejlepší zcestovalý vůz na světě, přičemž na kontě má po 26 letech celkem 890 tisíc kilometrů a 215 navštívených zemí - v mnohých byl Holtorf prvním cizincem s vlastním automobilem.





Cesta Gunthera Holtorfa je dalším důkazem o spolehlivosti Mercedesu třídy G. Na trhu je už 35 let
Zdroj: TheLocal.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 3 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 5 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 7 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch