Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes C 350e propadl v losím testu, jeho hmotnosti nestačilo ani ESP
23.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Losí test v jen 64 km/h je pro auto jako Céčko ubohý výsledek. Na vině je prý rozložení hmotnosti.
Losí test je poměrně náročná zkouška, která prověří vlastnosti podvozku a ukáže, že z řidičského i bezpečnostního hlediska má smysl vybrat si auto s dobrým podvozkem. Krásně se to ukázalo na nedávném testu kombíků, který provedl švédský Teknikens Värld - Honda Civic si vedla skvěle a špatná nebyla ani nová Fabia, ale Korejci naprosto propadli.
Mezi tehdy zkoušenými vozy se objevilo i kombi Mercedesu třídy C a s rychlostí 73 km/h ho lze označit za nadprůměrný vůz. Ovšem sedan C 350e, tedy plug-in-hybridní verze, je na tom s rychlostí v losím testu stejně špatně jako Kia Cee'd - maximální rychlost, ve které zkoušku zvládl, byla 64 km/h. To je výsledek velmi špatný. Ve stejný den a za stejných podmínek byl lepší např. Citroën DS5 s rychlostí 75 km/h.
Příčinu hledejme v hmotnosti plug-in hybridu, kde jinde. Nejtěžší kombík třídy C s pohonem zadních kol, který zároveň není verzí AMG, váží 1 660 kg a je to verze C 250 BlueTec, tedy má dieselový čtyřválec. Stejná verze sedanu váží 1 595 kilogramů. C 350e ovšem na váze ukáže 1 780 kg, o téměř dva metráky více než sedan C 250 BlueTec. A také má úplně jiné rozložení hmotnosti, protože těžké baterie jsou u zadní nápravy.
Co Mercedes prý zanedbal, je kalibrace ESP pro vyšší a jinak rozloženou hmotnost - a proto vidíme slušnou, i když stále korigovatelnou přetáčivost při rychlosti 72 km/h. V rychlostech 67 a 66 km/h se už vůz chová lépe, ale pořád porazí některé kužely. Až při snížení rychlosti na 64 km/h projde zkouškou bez jediného sraženého kuželu.

Schéma losího testu Teknikens Värld
Ovšem, švédské zastoupení Mercedesu odpovědělo, že ostatními podobnými testy prošla plug-in-hybridní třída C s lepšími výsledky a dokonce i při zkoušce na mokru byla lepší než v tomto testu Teknikens Värld, ale kvůli mokru se nedá takový výsledek považovat za směrodatný. Testovací vůz byl údajně vrácen s podhuštěnými pneumatikami a právě to Mercedes označil za příčinu špatného výsledku.
Teknikens Värld kontruje, že tlak v pneumatikách důsledně kontroluje a u všech testovaných aut, kterých bývá každoročně okolo stovky, je vždy na hodnotách předepsaných výrobcem. Uvádí také, že takto velká přetáčivost je v provozu dost nebezpečná, ovšem pro aspoň trochu schopného řidiče je podle našeho názoru je možné ji zvládnout přinejmenším stejně dobře jako nedotáčivost.
Rychlost 72 km/h je pro Mercedes C 350e zoufale vysoká
Zkoušku zvládá v pouhých 64 km/h, jako nejhorší kompaktní kombi
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 52 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva