Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes 190E 2.5-16 Evo: špičkový kousek je k mání, fascinuje i vedle M3 E30
24.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud vám pasují spíše Mercedesy než BMW a chcete něco extra, 190E s motorem Cosworth je to pravé.
Třebaže je dnes dost náročné sehnat byť i civilní BMW řady 3 E30 s výkonným motorem v dobrém stavu, není to úplně nemožné. To větší problémy jsou při shánění čtyřválcové M3 E30. Pokud byste ale chtěli skutečnou raritu, ale zároveň jedno z nejschopnějších aut ve své kategorii, máme možná lepší nápad, než zbožňovanou M3 E30 - tento šedý Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution.
Ostré 190E původně vznikaly pro rallye, jenže Audi se svým Quattrem jako mávnutím kouzelného proutku učinilo zadokolky nekonkurenceschopné. Snahy Mercedesu a Cosworthu, který pracoval na motorech, což se trojcípé hvězdě tehdy nechtělo říkat moc nahlas, se tak zaměřily na okruhové závody, na DTM.
A právě tam se 2.5-16 Evolution zrodilo. Byla to další vývojová verze starší a slabší 2.3-16, proto to slovo Evolution. Tento stroj se představil v roce 1989 a vzniklo ho pět stovek kusů, přesně tolik, kolik bylo potřeba pro homologaci do DTM. A všechny se prodaly docela rychle, už tehdy to byl sběratelský kousek.
Stále to byl Mercedes, takže třebaže si pět stovek šťastlivců pořídilo auto zrozené na závodních okruzích, o komfort nouze nebyla. Byla tu dvouzónová klimatizace, automatická nivelace zadních tlumičů, kožené sedačky vpředu s elektrickým ovládáním a vyhříváním nebo centrální zamykání. Z techniky zmiňme například ABS nebo samosvor, který je ale u takovéhoto auta povinností.
Příliš velkých úspěchů však na okruzích 2.5-16 Evo nedosáhlo. Nebylo to však způsobeno ani tak špatným autem, jako spíš faktem, že Mercedes neměl dostatečně konzistentního pilota. Pro rok 1990 však byl tento stroj vylepšen a pojmenován 2.5-16 Evolution II. Motor dostal u Cosworthu víc síly a karoserie má mnohem agresivnější bodykit, ale to už je jiný příběh.
Evolutionů II vzniklo také pět stovek, jenže jsou ještě cennější než první Eva. A trochu šílený, i když skutečně funkční bodykit může leckomu přijít trochu moc. Tohle první Evo je ale v téměř dokonalém stavu a jeho bodykit zas tak moc do očí nebije. Za 47 900 Eur, tedy necelého 1,3 milionu korun, může být vaše.


















































Fotografie dosvědčují vynikající stav tohoto 190E 2.5-16 Evolution
Zdroj: German-Car.net
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 6 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 8 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 9 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 11 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch