Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problémy McLarenu jsou stále větší, čtvrtina zaměstnanců dostala padáka
27.5.2020 | Petr Prokopec
Ani zdánlivě veleúspěšné firmy se s následky koronavirové krize nedokáží vypořádat bez razantních škrtů. Ani obrovské půjčky nestačily, Britové nyní posílají 1 200 lidí na pracovní úřad.
Dnes už není snadné vzpomenout si na plány zosnované před příchodem koronaviru. Jeden takový se týkal i Formule 1, v jejímž případě mělo příští rok dojít na zásadní změny. Souběžně s příchodem 18palcových kol nahrazujících současné třináctky měl být zaveden i rozpočtový strop. Pandemie nicméně vše změnila a onu inovaci pravidel odsunula až na přespříští rok. Jedinou výjimkou je ono skrouhnutí financí, které zůstává v platnosti.
Nicméně i v případě rozpočtového stropu se F1 nebude držet původní výše, místo toho bylo odsouhlaseno, že dojde k poklesu ze 175 na 145 milionů dolarů (ze cca 4,3 na 3,6 miliardy Kč). A co více, tato suma se v nadcházejících letech bude dále snižovat, přičemž v roce 2024 dojde na revizi plánů. Závodění by se mělo stát levnější, za což bojoval především McLaren. Argumentem britské stáje bylo, že jen tak bude moci zůstat součástí šampionátu.
Jak se ovšem nyní ukazuje, ani snížení rozpočtu není pro McLaren dostačující. Společnost, pod kterou spadá nejen tým F1, ale rovněž také automobilka produkující silniční vozy, se dostal do velkých problémů kvůli koronavirové odstávce, které si vyžádaly přijetí miliardových půjček a zastavení vlastního sídla i sbírky slavných formulí. Nyní firma zveřejnila, že ji následky pandemie zasáhly resp. zasáhnou ještě více, než zprvu předpokládala. Nejen že byly zrušeny veškeré motoristické akce a poptávka po nových vozech klesla na historické minimum, ale zároveň spadl i zájem o technologická řešení. Tedy jinými slovy, příjmy McLarenu se propadají, náklady ale nikoli.
„Nyní tak nemáme jinou možnost než zredukovat stavy zaměstnanců,“ uvedl výkonný předseda rady ředitelů Paul Walsh. Zároveň dodal, že tomuto kroku se McLaren snažil vyhnout, nakonec ale nebylo zbytí. Bude se tedy razantně propouštět, McLaren má opustit 1 200 lidí, tedy čtvrtina zaměstnanců.
Ukazuje se tak, že koronavirus skutečně bude mít na řadu firem opravdu velký dopad. Dodat už jen lze, že silniční divize společnosti neměla před příchodem koronaviru větší problémy, neboť loni prodala 4 765 aut, tedy jen o chlup méně než o rok dříve, kdy s 4 863 kusy dosáhla svého rekordu. To jsou vzhledem k minimální historii silniční divize vynikající výsledky, skoro polovina odbytu Ferrari. Letos se ale práce na nových modelech téměř zastaví, neboť šetři je třeba na všech frontách. A to prodejním výsledkům jistě nepomůže.








Že má McLaren těžkosti, naznačila již skutečnost, že firma nedokázala vyprodat edici Elva a proto snížila počet dostupných kusů. Nyní bude pro změnu snižovat počet zaměstnanců
Zdroj: McLaren
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 5 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před hodinouČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 3 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 4 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 5 hodinamiZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva