Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLaren lže o výkonu své poslední novinky. Ale tím správným způsobem
9.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Brzda ukázala při měření výkonu na kolech tak vysoké číslo, že pokud by čísla výrobce byla pravdivá, ztrácelo by se jej při přenosu naprosté minimum.
Obecně přijímaným faktem je, že motory aut mají takový výkon, jaký napíše výrobce do katalogu. Nebo aspoň zhruba, zaokrouhleně - je asi dost nepravděpodobné, aby pomalu všechny moderní motory dávaly přesně kulatá čísla výkonu, protože hodnoty jako 119 koní nebo 269 Nm dnes uvidíte jen zřídka - pro katalog je to prostě 120, 270 nebo 500.
Podobně věříme McLarenu, že jeho relativně nový model 720S, poháněný čtyřlitrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, nabízí 720 koní, nakonec se podle toho i jmenuje. Na rozdíl od spotřeby lze ovšem přesný výkon změřit jen obtížně. Nejde ani tak o to, že k tomu potřebujete speciální vybavení, problém je spíše v tom, že pokud nevymontujete motor z auta, změříte jen výkon na kolech, ne na klikové hřídeli.
Podle webu BoostAddict však může být oficiální číslo výkonu zrovna u McLarenu 720S značně podhodnoceno. Byl totiž změřen na brzdě a ta ukázala 707 koní (PS) a 759 Nm na kolech, což by odpovídalo ztrátě jen zhruba 4 %. Jistě, cesta od motoru ke kolům je tu relativně krátká, bez „hydroměničového” automatu a bez pohonu všech kol, ale pořád je motor umístěný podélně, což znamená větší ztráty v diferenciálu.
Pokud bychom započítali obligátní 15% ztrátu, odhad, který bývá většinou blízko realitě, jsme na 832 koních a 893 Nm na výstupu z motoru. To jsou obrovská čísla, a ne na „pouhý” čtyřlitr vozu, ale obecně. Samozřejmě je potřeba to brát jako odhad spíš než cokoliv jiného - ztráta v převodovém ústrojí může být odlišná, větší i menší, a každý vyrobený kus může ukázat něco jiného.
„Jen” 720 koní ale motor vozu prostě mít nemůže, ztráta při přenosu nemůže činit pouhá 4 %. Dříve testovaný McLaren 675LT ukázal na brzdě ztrátu cca 12 %, což je mnohem reálnější. I kdybychom u 720S počítali s 12% ztrátou, pořád by byl výkon motoru o mnoho výš, než McLaren udává - 803 koní. Pokud tedy máte dojem, že je váš McLaren 720S výrazně rychlejší než jiná sedmisetkoňová auta, právě tady možná bude důvod - mohl by si říkat klidně 800S. Nebo ještě víc...
Takhle vypadalo měření 720S na brzdě
Zdroj: Boost Addict
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva