Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLaren je konkurencí pro Porsche, nikoli pro Ferrari, říká šéf britské značky
14.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mike Flewitt se rozpovídal o nové 911 GT3. Její problémy totiž nahrávají do karet chystanému McLarenu P13 i ojetým exemplářům MP4-12C.
Je tomu jen pár hodin, co jsme informovali o dalším vývoji kauzy „Fire-Gate“. Ta se týká možného samovznícení motorů Porsche 911 GT3, přičemž německá automobilka hodlá vyměnit pohonné jednotky všech 785 prodaných exemplářů. Zákazníkům navíc poskytne rok záruky navíc, což není špatná kompenzace, jenže to také znamená, že spousta z nich se ani v nejbližších měsících nedostane za volant. Přeci jen, vyrobit takové množství motorů, jež jsou do značné míry stavěny ručně, zabere nějaký čas. Mnohé agregáty pak čeká ještě dlouhá cesta mimo kontinentální Evropu, čímž se čekání ještě prodloužení. A právě to by mohla být voda na mlýn McLarenu.
Britská automobilka totiž sama sebe vidí právě jako konkurenci Porsche, nikoliv mnohem dražších značek Ferrari a Lamborghini. Jako taková tedy musí mít na jednu stranu radost z jejího neúspěchu, i když její šéf Mike Flewitt uvedl, že „stát se to může každému. Moderní auta jsou natolik komplexní, že na světě neexistuje automobilka, která by kvůli nějaké záležitosti nepřistoupila ke svolávací akci.“ Očividně tak narážel na pár měsíců starou záležitost, kdy do autorizovaných servisů musely ty kusy McLarenu MP4-12C, jež byly vyrobené v letech 2012-2014. A to kvůli špatným stěračům.
Tento drobný nešvar ovšem nyní ponechme stranou. Místo něj se zaměřme na onu škodolibou radost, jež by McLaren z problémů Porsche mohl mít. Důvod je totiž prostý - příští rok bychom se na ženevském autosalonu měli dočkat premiéry nového britského sporťáku, který je prozatím nazýván P13. Ten se hodlá postavit právě zmiňovanému 911 GT3, čímž by mohl mít veleúspěšný start. Dlouhodobé čekání na opravu nebo dodání německého vozu, stejně jako jeho pošramocená pověst, by stávající či potenciální majitele mohlo přimět k preferenci McLarenu.
Po stránce dynamické by přitom neměli strádat. Britové totiž mají německou ikonu v natolik velké úctě, že si dokonce jeden exemplář GT3 pořídili, aby s ním mohli srovnávat dynamiku své novinky. I oni tak sice nyní musí čekat na výměnu pohonné jednotky, to jim však v dalším vývoji nebrání. Zvláště pokud přijde na technické finesy, jimiž je Flewitt přímo ohromen. „GT3 je jedním z nejpůsobivějších nových vozů, jaké jsem kdy řídil. A byl jsem opravdu ohromen způsobem, jakým je sladěné.“
McLaren P13 by ale měl být ještě lepší, už jen kvůli nižší hmotnosti. Stejně jako všechny ostatní modely značky dostane totiž i novinka karbonový tubus, který váží jen 75 kg. Celkově tak ručičky vah nemají dosáhnout ani na metu 1 430 kilogramů, což je hmotnost Porsche. Po stránce výkonové by pak měl být z nějakých 70 až 80 procent zachován potenciál nového modelu 650S. Dá se tedy snadno vypočítat, že 3,8litrový osmiválec by mohl produkovat až 520 koní.
Mimo to pak má být britská novinka mnohem praktičtější, zároveň však bude také dražší. Zatímco totiž 911 GT3 stojí 100 540 GBP (cca 3 318 000 Kč), „baby-Mac“ by se měl pohybovat okolo 120 000 GBP (3,96 milionu korun). I z této situace by ovšem McLaren mohl těžit. Na stejné sumě totiž aktuálně startují ojeté exempláře MP4-12C, tedy rychlejšího vozu, než jakým je Porsche. Navíc jej můžete řídit ihned, což se počítá. Uvidíme tedy, jak se nakonec celá situace vyvrbí.

Nový McLaren P13 se ukáže za rok v Ženevě
Testovací prototypy halí větší než malé maskování. V reálu se ovšem britská novinka bude podobat nedávno odhalenému modelu 650S, a to hlavně předním nárazníkem
Zdroj: PistonHeads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před hodinouFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
před 11 hodinamiJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... před 8 hodinami - northwind
- Detektory policejních radarů před 11 hodinami - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan