Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLaren F1 GTR Longtail: poslední kus je na prodej, jezdil i za Top Gear
27.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední vyrobený Longtail v barvách Gulfu a Top Gearu prodává McLaren sám. Nabízí i změnu na silniční verzi.
McLarenu F1 GTR Longtail bylo vyrobeno jen deset exemplářů. Svátku se tak může rovnat již jen okamžik, kdy jej spatříte. Nyní ovšem můžete klidně patřit k jeho majitelům. K dispozici je totiž exemplář se šasí číslo 28R, který je navíc tím vůbec posledním vyrobeným. Původně přitom mělo jít o vůz s pořadovým číslem 27R, tento kus však byl poničen během testů a tak nakonec došlo k menší interní rošádě. To je však jen pouhá kuriozita ze zákulisí.
Do stejného pytle ostatně můžeme hodit i závodní historii tohoto konkrétního provedení, které se zvenčí pyšní barvami Gulfu a logem magazínu Top Gear, který patřil mezi jedny ze sponzorů. Přitom je třeba zdůraznit, že šlo o éru před Jeremy Clarksonem, to jsme však skutečně již poněkud odbočili. Proto zpátky k oné minulosti, která je spojena pouze se dvěma šestými místy v závodech FIA GT Endurance.
Absence zlatých vavřínů ale nejspíše nového majitele tížit nebude, přeci jen mnohem podstatnější je aura, která se kolem vozu vznáší. A také kupříkladu technické parametry, které ve srovnání s běžným McLarenem F1 GTR počítají s odlehčením o 135 kilogramů. Ve výsledku tak vůz váží pouhých 915 kg, přičemž tato hmotnost je spárována s výkonem 600 koní produkovaných atmosférickým šestilitrem V12 z produkce BMW M.
Máme tu tedy opravdu působivý poměr výkonu a hmotnosti, který bude dozajista stát za extrémní jízdní dynamikou. Ta závisí na konkrétním nastavení, přičemž oficiálně publikována nikde nebyla. Stovku by ovšem vůz měl zvládnout pokořit za 2,9 sekundy, během závodů 24 hodin Le Mans pak jeden z oněch deseti exemplářů dosáhl na rovince Mulsanne rychlosti 317 km/h.
Vůz, který je aktuálně na prodej, přitom původně patřil týmu GTC Motorsport. Posléze ho však odkoupila zpět samotná automobilka, která jej následně na několik let zakonzervovala. V roce 2004 pak Longtail s barvami Gulfu zamířil do Japonska, kde s ním jeho nový majitel chtěl závodit na okruhu Suzuka. Nakonec však z těchto snah sešlo, o dva roky později se vlastnictví opět měnilo.
Daný stav zůstal až do roku 2012 nezměněn, přičemž jeho tehdejší majitel s ním rovněž nezamířil na závodní tratě. Místo toho prý jen každoročně uskutečnil kratší projížďku, aby vůz „nezakrněl“. Poté jej nabídl v aukci Bonhams, kde jej jeho stávající vlastník pořídil za 8,3 milionu liber. Současným kurzem tedy za 320 milionů korun, ještě dráže, než se prodává silniční F1 „s podpisem Mr Beana”.
Následovala generální technická prohlídka a opravy McLarenu, které vyšly na dodatečných 120 000 GBP (4,652 milionu Kč), přičemž v ten moment se F1 GTR Longtail mohl pyšnit dokonalým stavem a pomalu menším počtem najetých kilometrů než majitelů zapsaných v technickém průkazu. Ani to ovšem aktuálnímu majiteli nezabránilo v kroku, z nějž můžete nyní těžit vy.
Jak jsme totiž zmínili již na počátku článku, nově je vůz se šasí 28R opět na prodej. Danou transakci má přitom na starosti přímo automobilka, která zároveň ručí i za špičkovou kondici. Cenu sice nezveřejnila, ta ale od minula dozajista pořádně narostla. Jistou kompenzací by však daným zájemcům mohl být fakt, že McLaren nabízí konverzi na silniční provedení.
Vůbec poslední vyrobený McLaren F1 GTR Longtail je aktuálně na prodej. Přestože během své závodní kariéry nic nevyhrál, levný rozhodně nebude
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva