Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu
18.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Průměrná spotřeba Mazdy je nejnižší z automobilek působících v USA. Mazda jí dosáhla bez elektromobilů. Také ale nenabízí luxusní auta či supersporty.
Automobilky se dnes předhánějí s hybridy, elektromobily a občas i vodíkovými palivovými články, aby co nejvíc vylepšili průměrnou spotřebu své nabídky. Dá se to pochopit, pokud se od ní odvíjejí pokuty za nadlimitní spotřebu resp. emise CO2 či jakékoliv jiné sankce, kterým se nelze vyhnout a jež by ve výsledku pocítil jedině zákazník na zvýšení ceny výrobku.
A pak je tu Mazda, která byla po třetí rok v řadě označena americkou Environmental Protection Agency (EPA, zajišťuje oficiální certifikaci hodnot spotřeby a emisí u aut nabízených na americkém trhu) za automobilku s nejnižší průměrnou spotřebou působící v USA. Číslo má hodnotu konkrétně 29,4 MPG (mil na galon), což odpovídá rovným 8 litrům na 100 km v řeči kontinentální Evropy. Emise CO2 jsou uváděny číslem 328 gramů na míli, evropskou metrikou znamená zmíněná spotřeba asi 187 gramů CO2 na kilometr.
Může se vám to zdát jako vysoké číslo, ale nezapomínejme, jsme v USA. Charakter tamních testů má realitě mnohem blíže než v Evropě a pokud automobilka plně v souladu s ním udává nějakou hodnotu spotřeby, obvykle za ní lze bez problémů jezdit či ji lehkou nohou i pokořit. V Evropě musíte být přeborník ekorallye, abyste udávaná čísla byť jen srovnali.
Pozoruhodné je, že Mazda tohoto úspěchu dosáhla bez elektromobilů či „jen” hybridů v nabídce. A také bez downsizingu - pod kapotami jejích vozů nacházíme atmosférické benzínové motory, které se s objemem nestydí jít ke 2,5 litrům. To bylo donedávna i mezi rodinnými kompakty běžné, dnes to je spíše výjimkou. Nikoli však u Mazdy.
Za všechno tedy Japonci vděčí technologiím, které souhrnně nazývá SkyActiv. Jak jejich přínosy vypadají v praxi, jsme si ověřili vloni při testu Mazdy 3 s dvoulitrovým čtyřválcem o 165 koních a 210 Nm. Byl schopný s vozem skvěle hýbat, krásně si rozuměl s podvozkem i převodovkou a v průměru potřeboval 8 litrů na sto při velmi svižné jízdě.
Ve Spojených státech mazda nabízí i do modelu 3 ještě větší motor a také tam je v nabídce velký crossover CX-9 s 3,7litrovým šestiválcovým motorem. Je ovšem potřeba podotknout, že Mazda nenabízí skutečně luxusní auta typu Audi A8 s osmi- či dvanáctiválcovými motory a také v její nabídce nenajdeme nic na způsob osmiválcového muscle caru nebo třeba desetiválcového supersportu. To pochopitelně výsledku nahrává.
I tak se může Amerika „těšit” na reklamy Mazdy, které tohle neopomenou zmínit. A pokud bude mít Volkswagen jen trochu štěstí, v těchto reklamách se neobjeví ani náznakem. Přitom Mazdy umí být zajímavé i spoustou jiných věcí, třebaže pochopitelně mají i svá slabá místa...
![Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 1 - 2015 mazda 6 us 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 2 - 2015 mazda 6 us 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 3 - 2015 mazda 6 us 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 4 - 2015 mazda 6 us 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 5 - 2015 mazda 6 us 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Mazda nabízí podle EPA nejúspornější auta, i bez elektřiny a downsizingu - 6 - 2015 mazda 6 us 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Americká Mazda má nejnižší "flotilovou" spotřebu v USA (ilustrační foto, Mazda 6)
Na nás zapůsobila Mazda 3 nejvíc jízdním projevem, spotřeba je spíš příjemný bonus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci ukázali novinky armádu. Parametry obřího tahače tanků berou dech, utáhne až 250 tun s pomocí motorů 12,8 a 15,6
před hodinouPorsche chce v autě s ručním řazením zničit zdánlivě nepřekonatelný rekord, šéf vysvětlil jeho trvající přednosti
před 3 hodinamiUž i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
před 4 hodinamiČínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před 6 hodinamiAston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.05. 16:43 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.05. 16:22 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 15:00 - HondaMan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.05. 14:06 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 02.05. 12:19 - pavproch
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan