Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025 | Petr Prokopec
Dnes už čtyřnásobný mistr světa si nepotrpí na okázalých symbolech luxusu, „dobytčákem” ale po velkých cenách dávno létat nechtěl. Tento tryskáč si koupil jako první od Richarda Bransona, teď mu dává vale. Zvenčí už ty správné barvy nemá, uvnitř ano.
Tento víkend nás čeká druhá letošní Velká cena Formule 1. Tu první australskou opanoval McLaren a i v Číně je zřetelně jasně nejrychlejší. V kvalifikaci na sprint ale oba jeho piloti v rozhodující chvíli selhali, a tak se o nejlepší časy postarali staří mazáci. Tedy staří... Jeden je opravdu starý, ten druhý spíš zkušený.
První místo na startu první malého závodu tedy obsadí Lewis Hamilton ve Ferrari, který zajel o pouhých 18 tisícin sekundy lepší čas než Max Verstappen - na 1,5minutovém okruhu je to prakticky nic. A je docela legrační, že zrovna tito dva, statisticky nejlepší piloti v poli, si s technikou, která na první řadu startovního roštu zjevně nestačí, díky svému umu a konzistenci poradili s veškerými mladšími puškami. Piastri v prvním McLarenu se musel spokojit se třetím místem, Norris ve druhém až s šestým, mezi ně se pak nacpali ještě Charles Leclerc s druhým Ferrari a George Russel s rychlejším McLarenem.
Tušíme, že když ne hned ve sprintu, tak v hlavním závodě se vše stejně stočí ve prospěch oranžových (pardon, papájových), největší pozornost ale bude zatím nutně upjata na Hamiltona s Verstappenem. Dosud čtyřnásobný mistr světa se letos ostatně může stát tím, kdo získá pátý titul v řadě. To se před ním povedlo pouze Michaelu Schumacherovi, ani Hamilton takovou šňůru nikdy neměl.
Sezóna je ale dlouhá, a tak uvidíme, co všechno se ještě stane. Pokud ale patříte mezi fanoušky Maxe Verstappena, můžete slavit už dnes, neboť nizozemský jezdec v posledních týdnech dost nakupoval, a tak z jeho šlechtického stolu odpadne i pár zajímavých drobků. Ale nejdřív k nákupům.
Super Max si nejprve pořídil čtyřicetimetrovou jachtu Mangusta Gransport 33, následně pak měl utratit zhruba 1,25 miliardy korun za soukromý tryskáč Dassault Falcon 8X. Ten je již tři roky starý, dosud však sloužil přímo výrobci jako předváděcí, a proto mnoho hodin nenalétal. Letoun po koupi prošel úpravami, neboť Verstappen jej nechal oháknout do stejných barev jako svůj předchozí Falcon 900EX, který výrobci nechal na protiúčet. A ta ho teď prodává.
Bohužel už byl zvnějšku zbaven polepů ve stylu Unleash the Lion (Pusťte lva ze řetězů), což je závodníkovo osobní motto. Fotky zveřejněné výrobcem ale ukazují, že aspoň uvnitř Verstappenův původní stroj stále vyveden v jeho barvách, které víc než co jiného dávají připomenout jeho nizozemskou národnost. Žádný hyperluxus to ale jinak není, tohle je docela utilitární stroj, který mimochodem dříve patřil Richardu Bransonovi, zakladateli Virginu, od kterého jej Max V. koupil.
Teď tedy míří dál, firma Dassault Falcon ale nezveřejnila, za kolik tryskáč prodá, musíte jí něco nabídnout. Vzhledem k cenám podobných kousků se nicméně dá předpokládat, že čtvrt miliarda korun by to mohla spravit. Další výdaje asi nebudou třeba, před prodejem došlo na zevrubnou technickou inspekci a řádnou renovaci.
Dodejme, že Falcon 900EX zvládá pohostit 14 lidí a kromě záchodu je vybaven také kuchyňkou, kde nový majitel najde mikrovlnku či kávovar. Na jeden zátah pak letoun uletí 7 800 kilometrů, což není málo. Na druhou stranu, pro Verstappena to zjevně nebylo dostačující, a hlavně proto přesedlal na model 8X. S ním je přitom spojeno hned 16 míst, dolet 11 945 km/h a nejvyšší rychlost 953 km/h místo 860 km/h, které si bude moci užívat majitel předchozího Verstappenova letounu.









Bývalý Verstappenův Falcon 900EX je na prodej, čtyřnásobný šampion vsadil na lepší stroj. Celou transakci provedl přímo u výrobce, a tak znovu ten jeho předchozí letadlo prodává. Foto: Dassault Falcon, tiskové materiály
Zdroj: F900EXy - 205@Dassault Falcon Preowned
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl včera 21:13
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
Nejčtenější články
Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
18.3.2025Nissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
18.3.2025Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
18.3.2025Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
18.3.2025Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
19.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva