Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maska „Predátora“ Lexusům zůstane, má se stát tradicí jako ledvinky BMW
15.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Agresivní příď se za poslední tři roky dočkala chvály i kritiky. Jelikož však prodeje rostou, Lexus bude její tvar maximálně upravovat, nikoli měnit.
Na sklonku roku 2011 unikla automobilce Lexus sada fotek tehdy zcela nového konceptu LF-LC, se kterým na Detroit 2012 dorazila také čelní maska nemalých rozměrů. Ta se záhy rozšířila na celou modelovou řadu, přičemž dnes si již bez ní nedokážeme představit žádný nový model. A zjevně nejsme sami, jak naznačují třeba americké prodeje, které se od té doby téměř vrátily na úroveň roku 2007, kdy automobilka dosáhla za Velkou louží svého absolutního rekordu.
Před tzv. ekonomickou krizí se Lexusu povedlo ve Státech prodat 329 177 exemplářů, což bylo množství, na jaké v té době mohly značky jako Audi, BMW a Mercedes-Benz pomýšlet pouze ve snu. Momentálně sice bílá vrtule na modrém pozadí i třícípá hvězda Japonce překonaly, když loni v USA prodaly 339 738, respektive 356 136 nových vozů. Lexus se ovšem za 311 389 registrací rozhodně nemusí stydět, neboť má stále velký náskok před Audi (182 011 ks).
Dané prodeje přitom podle všech zasvěcených ovlivnila právě odvážná čelní maska, a to v dobrém i ve zlém. Zatímco mladá klientela daný tah kvituje a v showroomech si podává dveře, ta starší má s agresivní přídí problém. Viceprezident značky pro Spojené státy Jeff Bracken tak již uvedl, že mu telefonovalo několik loajálních zákazníků značky s tím, že se jim rozšklebená maska vůbec nelíbí.
K tomu Bracken dodává, že ačkoliv si této klientely i jejích názorů nesmírně váží, Lexus nemůže svou obchodní strategii založit pouze na jejich přízni. Daleko větší chybou by prý bylo, kdyby opomíjel mladé. Je tedy asi nad slunce jasné, že stávající podobu přídě nebude Lexus hned tak měnit, což potvrzuje i firemní designér Yasuo Kajino.
„Abychom uspěli v prémiovém segmentu, nemůžeme dělat to samé, co německé firmy. Abychom zůstali v kurzu, musíme se zkrátka lišit,“ říká Kajino. Zároveň však dodává, že časem se maska bude vyvíjet. „Je přeci součástí vozidla, ne? Pokud se tedy změní jeho celkový tvar, pak se logicky musí změnit i její ztvárnění.“
Nejspíše zde však hovoříme o evolučních změnách, nikoliv o designové revoluci. Lexus by totiž byl rád, kdyby jeho nová firemní tvář byla stejným poznávacím znamením, jakými jsou tradiční ledvinky v případě BMW. „Predátora“ se tedy rozhodně v příštích letech hned tak nezbavíme, v dobrém i zlém...
Koncept LF-LC byl prvním vozem Lexusu, jehož příď zdobila agresivní čelní maska
Poslední reinkarnací tváře „Predatora“ je nový Lexus GS F
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva