Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu

Italský trojzubec letos nejspíše prodá méně aut než loni, kdy dosáhl rekordu. Šéf koncernu FCA Sergio Marchionne však prý s takovým vývojem počítá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu

18.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italský trojzubec letos nejspíše prodá méně aut než loni, kdy dosáhl rekordu. Šéf koncernu FCA Sergio Marchionne však prý s takovým vývojem počítá.

O italské automobilce jsme se v posledních dnech zmiňovali hned dvakrát, nejprve v souvislosti s novou generací kupé GranTurismo, podruhé pak při vyvrácení spekulací, jež naznačovaly příchod konkurenta pro Porsche Macan. V každé zprávě však zazněla takřa neochvějná jistota, že Maserati se veze na vlně úspěchu a proto by bez problémů mělo v roce 2018 dosáhnout plánových 75 000 registrací. Nově se však ukazuje, že tenhle oříšek nakonec bude trochu obtížnější rozlousknout.

Podle firemních odborů totiž nově došlo k poklesu poptávky po modelech Quattroporte a Ghibli, načež Maserati snižuje počet týdenních směn v továrně Grugliasco poblíž Turína ze dvanácti na deset. „Fiat nám již oznámil, že dělníci budou až do července pracovat pouze tři týdny ze čtyř,“ uvedl Federico Bellono, šéf odborářské sekce CGIL. A zároveň dodal, že ačkoliv značka předpokládá, že letos se v továrně vyrobí 30 000 až 35 000 nových aut, realita prý bude bližší třiceti tisícům.

To samozřejmě pro italský trojzubec představuje nemalou ránu, neboť oba sedany tvoří více než 90 procent veškeré produkce. Z loňských 36 448 registrací (nárůst o 137 procent oproti roku 2013) totiž jde 23 500 nových aut na účet Quattroporte, zatímco Ghibli oslovilo 9 500 zákazníků. Zbývající kvóta pak připadá na dvoudveřové modely, tedy na kupé GranTurismo a otevřené GranCabrio.

Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne však již na ženevském autosalonu uvedl, že podobný vývoj byl očekáván. „Věděli jsme, že prodeje modelů Quattroporte a Ghibli nebudou růst věčně. Jednoduše muselo dojít ke zpomalení a ustálení, což se děje právě nyní,“ osvětlil nevyhnutelné italský vládce celého impéria.

Maserati tak nyní veškeré své naděje musí upřít k chystanému SUV Levante, které do prodeje dorazí v příštím roce a které by na základě výše zmíněných čísel mělo zaujmout až 40 000 zákazníků ročně. Dá se totiž předpokládat, že poptávka po obou sedanech bude i nadále klesat a takové GranCabrio se nejspíše již bude prodávat jen v pár kusech v Americe.

Zatímco samotným registracím příchod prvního SUV v historii firmy napomůže, 2 800 dělníků v továrně Grugliasco více práce nečeká. Levante se totiž bude montovat v továrně Mirafiori. My pak jen můžeme dodat pouze tolik, že kromě tohoto modelu chystá Maserati na rok 2017 kupé Alfieri, které by rovněž mělo prodeje jaksepatří pozvednout.


Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu - 1 - Maserati Quattroporte GTS 2015 prvni sada 01Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu - 2 - Maserati Quattroporte GTS 2015 prvni sada 02Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu - 3 - Maserati Quattroporte GTS 2015 prvni sada 03Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu - 4 - Maserati Quattroporte GTS 2015 prvni sada 04Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu - 5 - Maserati Quattroporte GTS 2015 prvni sada 05Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu - 6 - Maserati Quattroporte GTS 2015 prvni sada 06Maserati to začíná drhnout, kvůli klesající poptávce omezuje výrobu - 7 - Maserati Quattroporte GTS 2015 prvni sada 07
Maserati Quattroporte (na snímcích) a Ghibli se loni sice dočkaly menší modernizace, ta však pokles poptávky evidentně nezastavila

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše