Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory

Kráčet ve stopách jednoho z velkých automobilových inovátorů se nezdá být jako špatný nápad. Jenže ne vše, co u BMW vymyslí, je hodné následování.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory

29.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kráčet ve stopách jednoho z velkých automobilových inovátorů se nezdá být jako špatný nápad. Jenže ne vše, co u BMW vymyslí, je hodné následování.

Chystanému SUV Maserati jsme si si zvykli říkat Kubang, a tak se tohoto jména podržíme, i když víme, že tak se nakonec jmenovat nebude. Ono to ani není podstatné, v tomto případě se totiž budeme zabývat pouze jeho pohonem, o kterém se v rozhovoru pro britský WhatCar? rozpovídal přímo viceprezident Maserati pro vývoj, Roberto Corradi.

Ten potvrdil, že vůz se dostane do prodeje v druhé polovině roku 2014 a pro jeho pohon poslouží primárně osmiválcový benzinový motor, patrně několikátá modifikace dobře známého agregátu z modelu GranTurismo a dalších vozů značky. Co je ale zajímavější, definitivně potvrdil i to, že SUV bude vůbec prvním modelem Masterati, které použije naftovou jednotku.

Pro skalní příznivce aut s trojzubcem ve znaku patrně nevítaná zpráva, pro Corradiho nutnost - vůz by prý jinak neměl šanci na některých trzích (rozumějte Evropu) konkurovat především dobře zabydlenému Porsche Cayenne, jenž naftový motor už roky nabízí. Corradi odmítl upřesnit, o jaký agregát půjde, skoro jistě si ale můžeme vsadit na ten používaný i v Jeepu Grand Cherokee, jen s jiným naladěním. Úplně nový motor této třídy dá koncern Fiatu kvůli Kubangu do doby jeho příchodu na trh dohromady jen stěží.

Vůbec nejzajímavější ale je, že viceprezident Maserati se rozhodl v reakci na otázku, kterak jde diesel dohromady s reputací výrobce skvěle znějících motorů, příznivce značky předem uklidnit konstatováním, že Maserati hledá cesty, jak vozu skrze reproduktory audiosystému dodat „sportovnější zvukový projev”.

Déja-vu? No jistě. Možná toto řešení dnes používá kde kdo (sázka na některá auta od Audi, které je stiženo snahou dělat dokonale znějící motory by nemusela být marná), ale jako první se k němu přiznalo BMW v souvislosti s novou M5. A po něčem velmi podobném touží nyní i u Maserati.

Alfou a omegou bude zřejmě snaha potlačit přirozený projev dieselu a nahradit jej jiným zvukem, neboť zvýraznění naftového rachotu by asi zákazníky u srdce nezvalo. Podobný cíl má ostatně i BMW, které reproduktory nahrazuje dva chybějící válce, které padly za oběť turbodmychadlům. Podle kolegy, který měl možnost s novou M5 jezdit, výsledek nepůsobí nikterak uměle (což nakonec potvrzují i zkušenosti majitelů), přesto je třeba říci, že přirozený určitě není a jako takový se nám příliš nezamlouvá.

Auta by měla být dobrá přirozeně, sama o sobě, kdykoli a kdekoli. Ne pouze dělat dobrý dojem skrze elektronické maskování své pravé podstaty a stát se horšími, když z nich strhnete karnevalovou výzdobu. I u Maserati by si tak ještě měli rozmyslet, jestli nenabídnout raději pouze to, co je dobře reprezentuje ve své přirozenosti (konec konců, i lépe než špatně znějící diesel jde vyvinout), ne schovávat problematický projev své významné novinky za jakousi elektronickou maskovací síť.


Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 1 - Maserati Kubang 01Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 2 - Maserati Kubang 02Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 3 - Maserati Kubang 03Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 4 - Maserati Kubang 04Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 5 - Maserati Kubang 05

Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 6 - Maserati Kubang zive 01Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 7 - Maserati Kubang zive 02Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 8 - Maserati Kubang zive 03Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 9 - Maserati Kubang zive 04Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 10 - Maserati Kubang zive 05Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 11 - Maserati Kubang zive 06Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 12 - Maserati Kubang zive 07Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 13 - Maserati Kubang zive 08Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 14 - Maserati Kubang zive 09Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 15 - Maserati Kubang zive 10Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 16 - Maserati Kubang zive 11Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 17 - Maserati Kubang zive 12Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 18 - Maserati Kubang zive 13Maserati půjde ve stopách BMW, zvuk naftového Kubangu „vyřeší” reproduktory - 19 - Maserati Kubang zive 14
Loni představení koncept Maserati Kubang. Sériová verze by neměla být, alespoň co do vzhledu, zásadně odlišným vozem

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.