Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati Levante není až tak originální, interiér používá díly z levnějšího Ramu
6.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První SUV italského trojzubce dostalo stejné ovládání oken a světel či páčky pod volantem jako levnější pick-up. Vadí to ale vlastně někomu?
Ve světě stále častěji zaznívají slova o sdílených nákladech či modulárních platformách, přičemž za vším lze hledat jediné - snahu o snížení nákladů a vlastně možná ani ne maximalizaci, jako spíše udržitelnost alespoň nějakého zisku. Za velkého propagátora tohoto stylu můžeme považovat kupříkladu koncern VW Group, který na stejných základech staví modely Audi, Seatu, Škody i Volkswagenu. VW na to šel až na drobné výjimky chytře - obvykle jde o mechaniku skrytou pod povrchem, komponenty vylézající napovrch se jednotlivé značky snaží dodávat vlastní, aby tak dostály slovům o unikátním charakteru.
Nakolik tato klišé považujete za realitu a nakolik za pouhý marketing, to již necháme na vás. Nicméně jisté je, že kupříkladu Audi se zejména u svých výše postavených vozů od zbytku koncernu skutečně liší, a tak jsou mnohem vyšší ceny ospravedlněny. V případě zákazníků Lamborghini si pak stoprocentně nikdo nestěžoval na fakt, že značka se čtyřmi kruhy ve znaku někdejší laciné plasty nahradila mnohem kvalitnějšími, i když třeba některé ovladače jsou v italském supersportu stejné jako u německých sedanů.
Proč zde ale o tom hovoříme? Důvod je prostý, čas od času dojde k opravdu nešťastnému sdílení komponentů mezi mainstreamovou a prémiovou značkou, jež doslova bije do očí. Nemalá kontroverze tak kdysi obcházela první Aston Martin Vanquish, který i přes mnohamilionovou cenu užíval páčky pod volantem mnohem levnějšího Fordu Mondeo. A měli jsme tu desítku ještě křiklavějších případů.
A minulost se stále opakuje, jak ukazuje i případ nového Maserati Levante, které původně mělo vzniknout na bázi Jeepu Grand Cherokee. Poté se ovšem Italové rozhodli, že jejich SUV musí být stůj co stůj originálním produktem, a tak americké základy nechali ladem. Výsledkem bylo výrazné zpoždění při příchodu na trh, nicméně marketingové oddělení mělo v tu chvíli k dispozici podstatnou munici.
Jenže Levante zase tak originální není. Automobilový analytik Edward W. Niedermeyer zjistil, že italské SUV používá některé prvky z mnohem levnějších pick-upů značky Ram, u nás méně známé odnože koncernu FCA. Stejně jako v případě zmiňovaného Astonu jde o páčky pod volantem, k nimž se přidává také ovládání oken či světlometů. Tedy prvky, které jsou na očích a se kterými navíc neustále přicházíte do styku.
Na druhou stranu je třeba podotknout, že zákazníkům asi něco takového vadit nebude, zvláště když nejspíše žádný z nich nebude mít doma ve své garáži možnost přímého srovnání. I když pár reptalů se jistě nejspíše nepochodí ani se snahou o získání slevy u dealerů nepochodí. Minimálně nikoliv během první vlny zájmu, kdy si prodejci mohou klientelu pomalu vybírat.
Lze tedy jen dodat, že jde o úsměvné nachytání Maserati na švestkách a zároveň podnět k tomu, na jaké oblasti by se Italové měli zaměřit při faceliftu. Pokud tedy nebudou chtít být v médiích propíráni v podobných souvislostech...




Tyto komponenty používají hned dva vozy koncernu FCA...
...tedy jak Maserati Levante...
Zdroj: E.W. Niedermeyer@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Kupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 2 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch